Menü

Kerékpározás, mint sport? Miért ne?

A kerékpározás, mint sport, több formában is ismert. A legtöbben a Tour de France-ról ismerjük, de kevesen gondolunk arra, hogy állandó testmozgásként kipróbáljuk. Pedig rengeteg lehetőséget rejt magában.

Ami kell hozzá, az egy jó (vagy legalábbis a legtöbb hétköznapi célra használható) kerékpár. Egy rendes sportbicikli ára százezres nagyságrendekben mozog, ezért nem érdemes rögtön beruházni. De kezdetnek az, az eszköz is jó lesz, amivel munkába vagy iskolába szoktunk járni. Sőt, első lépésként talán lecserélhetjük a buszt/metrót/villamost/autót a biciklinkre. Ez a lépés önagában nem elég, de segít megszokni ezt a mozgásformát.

A kerékpározás első sorban a comb- és farizmokat dolgoztatja meg. Ideális testmozgás olyanoknak, akik nem szeretnek futni, vagy nem tehetik meg a rossz térdük vagy bokájuk miatt. Különböző pozícióváltásokkal áthelyezhetjük a testünk központját, ahová az izommunka összpontosul, ezzel akár hasra, vádlira vagy hátra is edzhetünk.

Ha már a napi 2-3 kilométer tekerést képesek vagyunk 6-7 kilométerre cserélni, érdemes új útvonalakat tervezni. A helyszín lehet bárhol, a lényeg, hogy egyhuzamban, viszonylag zavartalanul tudjuk folytatni a testmozgást. Ezért érdemes egy szomszéd faluba vagy városba áttekerni, esetleg a saját településünket kívülről teljes ívben megkerülni, teherbírás szerint akár többször is. Ez segít abban, hogy ne unjuk meg.

A biciklizés nagy előnye, hogy csapatban is űzhető. Elhívhatod a barátaidat, hogy tartsanak veled, akár minden hétvégén. Kirándulással is egybeköthetitek. Természetesen nem elég párszor megejteni, a többi sporthoz hasonlóan a kerékpározás sem hoz eredményt, ha nincs meg a rendszeresség. Viszont ha rendszeresen űzzük, nemcsak a combokat, feneket és csípőt formálja, hanem javítja a tartást és megfelelő kondíciót biztosít. A szórakoztatósága és az egészségünkre gyakorolt hatása miatt is érdemes kipróbálni.

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.