Menü

5 egyszerű módszer, hogy könnyebben menjen a tanulás

Közeledik egy újabb tanév, és ez sok család számára elhozza a rettegett H betűs szót: házi feladat. A te gyermekednek is nehézségei támadnak a kötelességei teljesítése során? Napi harcot jelent közted és a gyermeked között még az is, hogy egyáltalán nekiüljön megírni a házi feladatát? Ha a válaszod igen, jó, ha tudod, nem vagy egyedül. Viszont a helyzetnek sem kell örökre így maradnia. Az alábbiakban néhány egyszerű szokásról olvashattok, amelyeket a mindennapokba beépítve a gyermeked remekelni fog a tanév során.

1. Keljen fel és sétáljon egyet! Ha úgy érzed, hogy a gyermeked küszködik, miközben a házija felett ül, bátorítsd, hogy tartson egy 10-20 perces szünetet, és sétáljon egyet a szabadban, esetleg végezzen nyújtógyakorlatokat, és hagyja a gondolatait szabadon áramlani. Utána újult erővel mehet vissza a feladataihoz, készen arra, hogy küldetését teljesítse.

2. Tartson egy kis evésszünetet! Az egészséges ételek is szükségesek az agynak, hogy képes legyen befogadni és megőrizni az információt. Adjunk gyermekünknek például fekete áfonyát! A tápanyagban gazdag ételek és italok segítenek az agynak feltöltődni.

3. A háttérben barokk stílusú zene szóljon! Míg gyermeked a házi feladatát írja, a zene megengedi a testnek, hogy ellazuljon, az agynak pedig lehetőséget ad, hogy teljes kapacitását kihasználhassa. Így a tanulási és a memorizálási folyamat magasabb szinten mehet végbe. A barokk stílusú zenében percenként 50 és 80 közötti ütésszám történik, ami az agy számára a legjobb fókuszáló és koncentráló képességet teszi lehetővé. A zene általánosságban véve is jótékony, hiszen csökkenti a vérnyomást, javítja a keringést, növeli a véráramlást és segíti a tanulási folyamatokat.

4. Éjszaka aludjon a lehető legjobban! Az agynak szüksége van az alvásra, hogy pihenjen. Tudományos közlemények szerint az alvás elősegíti, hogy az agyban olyan változások menjenek végbe, amelyek a memóriajavításban játszanak szerepet. Tehát, ha éjszaka jól alszunk, akkor az emlékezőképességet igénylő feladatokat gyorsabban, kevesebb stressz és idegeskedés nélkül fogjuk tudni végrehajtani. Az alvás csökkenti a stresszt, és segít abban, hogy kevésbé érzelmesen és kritikusan gondolkodjunk.

5. Állítsunk fel egy rendszert! Főleg a fiatalabb gyerekek profitálnak a mindennapi rutinból. Ha kijelöljük az időpontot, amikor gyermekünknek a házi feladatát kell megírnia vagy tanulnia, kevesebb ellenállással fogunk találkozni. Az otthonunkban próbáljunk egy szépen berendezett, jól megvilágított helyet kialakítani a házi feladat elvégzésére, így gyermekünk tudni fogja, hol tartsa a könyveit, papírjait, ceruzáit és a tanuláshoz szükséges egyéb felszereléseit. Így egy teljesen elkülönített helye lesz tanulási célokra, amely egy jelet fog számára adni, és a tanulás fontos szereppel bír majd. Ha a tanuláshoz pozitív környezetet tudunk teremteni, akkor ez egyfajta hajtóerőként is fog rá hatni.

Minél hamarabb felállítjuk ezeket a szokásokat, gyermekünk annál hamarabb fog egészséges kapcsolatot kialakítani házi feladataival. Mindig emlékezzünk arra, hogy a kisgyermekeknek különösen fontos, hogy milyen példát mutatunk nekik, így ha azt a benyomást kapják, hogy a tanulás jó, ösztönző helyzet, nagyobb valószínűséggel fogják megragadni a lehetőséget, hogy egész életre szóló egészséges tanulási szokásokat alakítsanak ki maguknak.

Forrás: www.huffingtonpost.com
Fotó: sxc.hu

Mennyire fontos a súly az ismerkedésnél?

Ez talán az egyik legfontosabb kérdés – és a válasz az, hogy nem, vagy legalábbis nem kellene. Az, hogy valaki ennyire konkrét számokhoz köti a vonzalmat, egyfajta filterezés, ami persze praktikus lehet egy ismerkedős oldalon vagy csoportban – de veszélyesen leszűkítheti a valódi kapcsolódások esélyét. A szerelem ugyanis legtöbbször nem mérhető centiben, kilóban, vagy bicepszméretben. Az első benyomás talán igen, de az érzelmi kötődés, a mély szeretet és a társas harmónia teljesen más síkon mozog.

A biztonság illúziója: Mire fókuszáljunk a bizonytalan világban?

A mindennapok kiszámíthatatlansága óhatatlanul ránk telepszik. Egy járvány, egy hirtelen élethelyzet vagy éppen egy múltbéli esemény következménye elég ahhoz, hogy összeomoljon az a lét, amit addig megkérdőjelezhetetlennek hittünk. Munkahelyek, kapcsolatok és tervek hullhatnak szét egyik napról a másikra, és ilyenkor válik világossá, hogy sokszor nem valódi biztonságban, hanem annak illúziójában éltünk.

Generációk találkozása a munkahelyen

A modern multinacionális vállalatok sokszor válnak különböző életkorú személyek találkozóhelyévé. Ma már nem ritka, hogy egy irodában X, Y és Z generációs munkavállalók dolgoznak együtt, akik mindannyian más elvárásokkal, értékekkel és kommunikációs szokásokkal rendelkeznek. Ez a sokszínűség gazdagíthatja a szervezeti kultúrát, de komoly próbatételt is tartogathat a dolgozók részére.

A felnőttkori barátságok kihívásai és lehetőségei

A gyermekkori és a serdülőkori haverságok gyakran a spontaneitásról és a gondtalan időtöltésről szólnak. Az iskola vagy a szomszédság automatikusan biztosítják a folyamatos interakciót, amelyből mély kötelékek születhetnek. Felnőttkorba lépve azonban a viszonyok természete átalakul, és mind az újak építése, mind a régiek megtartása nehezebbé válik.

A féltékenység pszichológiája: okok, következmények és megoldási lehetőségek

A féltékenység egy rendkívül összetett érzelem, amely egyszerre tartalmazhat félelmet, dühöt, szomorúságot és szorongást. Lényege az, hogy valaki veszélyben érzi a kapcsolatát vagy a helyét egy számára fontos ember életében. Bár gyakran a párkapcsolatokban jelenik meg, nem kizárólag ezekre korlátozódik: testvérek, barátok, kollégák között is előfordulhat.