Menü

Változtassunk, de csak kicsit!

Az év eleji fogadalmak rengeteg lelkesedést tükröznek és ez igaz az életmód változtatással kapcsolatos ígéretekre is. Ahogyan az is, hogy a kezdeti lendület gyorsan alábbszáll. Gyakori, hogy januárban, februárban tele vannak a különböző fitnesztermek és telítve a mindenféle mozgásokkal foglalkozó csoportos foglalkozások, azonban néhány hét múlva meredeken csökken az aktívak száma, hogy aztán a tömeg nyári strandszezon előtt ismét sorban álljon a fölös kilók leadásának szándékával.

Ezt a felesleges és hosszútávon semmire sem vezető forgatókönyvet lehet elkerülni a nagy elhatározás - kis lépések taktikával.

Ha megvan a szándék, nem kell mindjárt 10 kilométerekkel és méteres salátaágyakkal kiköveznünk a mindennapjainkat. Változtassunk, de csak kicsit. A kevés, de rendszeres mozgás sokkal jobb, mint a nagy intenzitású, néhány hétig tartó sportolás.

És ez igaz a táplálkozásra is. Nézzük meg, milyen hizlaló és/vagy káros dologról tudunk lemondani, vagy helyettesíteni azt étrendünkben! Túl sok kenyeret eszünk? Térjünk át részben, vagy egészben a teljes kiőrlésű termékekre! Cseréljük le olykor a hagyományos tésztákat, ismerkedjünk újfajta zöldségekkel, gyümölcsökkel! Használjunk kevesebb olajat a sütéshez, főzéshez, próbáljunk a cukormennyiségen csökkenteni. Fogyasszunk sok folyadékot!

Ez a néhány pofonegyszerű alaptipp már komoly lépést jelent, és akár egy átfogó életmódváltozás alapjait is megteremtheti.

Az OCD negatív hatásai a magánéletre

Egyszerű meghatározása szerint a kényszerbeteg kénytelen olyasmire gondolni, amire nem akar gondolni, a feszültség oldására kénytelen olyat cselekedni, amit nem akar megtenni. A skizofréniával ellentétben a beteg tökéletesen tisztában van cselekedetei belső eredetével és abszurditásával, nem veszíti el a kapcsolatot a való világgal.

Hogyan tartsuk fent a motivációt?

Ahhoz, hogy elérjük a céljainkat, szükségünk lesz arra, hogy folyamatosan motiváltak maradjunk. Ez azonban nem jön mindig könnyedén, éppen ezért érdemes foglalkozni a motiváció kérdésével.

A social media új biznisze: Az influencer sportitalok

Az utóbbi években egyre több híresség és közösségi média influencer dob piacra saját márkájú sportitalokat, amelyeket gyakran a testmozgás elősegítésére, és az egészség fokozására hirdetnek, a legnépszerűbb ezen termékcsaládból a Prime. Bár ezek a termékek népszerűek lehetnek a követőik körében, fontos megvizsgálni azok valódi összetevőit és káros hatásait. Ezen italok többségében egyáltalán nem kapcsolódnak a sporthoz, csupán az internet egy új lehetőségét használják ki.

Ultrafeldolgozott élelmiszerek

Amikor belépünk egy üzletbe, kedvünkre vásárolunk a polcokról, de valószínűleg sokszor azt se tudjuk, hogy konkrétan milyen élelmiszer került a kosárba. Pedig a boltokban rengeteg a feldogozott termék, ilyen az ultrafeldolgozottak köre is.

Reggelizéssel kapcsolatos tévhitek

Ahányféle diéta és trend, annyiféle útmutatás az étkezésekről. Tények és tévhitek a reggeliről, pro és kontra.