Májusra elfáradnak a gyerekek az iskolában
- Dátum: 2014.05.21., 14:44
- évvége, gyerek, iskola, kikapcsolódás, nyári szünet, szünidő, tanulás, teljesítmény
Kevesebb, mint egy hónap múlva itt van az iskolai nyári szünet. A szülők talán már kinézték a táborokat és lebeszélték a nagyszülőkkel, hogy mikor tudnak vigyázni az unokákra. A gyerekek pedig már vágják a centit. Tervezgetik a nyarat, és szívesebben foglalkoznak az iskolai kirándulással, mint a tanulással.
Pedig év végén bele kell húzni, hogy szép jegyek szerepeljen a bizonyítványban. A követelmények azonban egyre magasabbak, amiket elvárnak a gyerekektől. A tananyag nehezebb, korábban kell bonyolult összefüggésekről tanulni. Több különórára járnak: sport, zene, nyelvtanulás – nehéz a választás. Nem csoda hát, hogy a szünidő közeledtével nehezebben koncentrálnak csemetéink.
Figyeljünk hát oda rájuk jobban ebben az időszakban! Ha kell, tanuljunk velük kicsit többet, hiszen ilyenkorra az önállóan tanuló gyerekek teljesítménye is csökkenhet. Az iskolán kívüli elfoglaltságokban is lehetünk megengedőbbek: talán nem baj, ha ebben a pár hétben kevesebb délutáni tevékenységre kötelezzük őket.
Érdemes gyakrabban konzultálni ebben az időszakban gyerekünk tanáraival, osztályfőnökével, ha azt szeretnénk, hogy ne rontsa le év végére a jegyeit. Kitalálhatunk plusz motivációs tényezőket a teljesítményük javítására. Nem kell viszont feltétlenül új telefont ígérni év végére: egészséges lelkületű gyermekünk örül valamilyen kellemes programnak is, amit együtt tölt a család.
Ha kamaszkorú gyermekünk van, akkor csökkenthetjük elvárásainkat a házimunkában való segítség terén is. Ahogy a felnőttnek sem egyszerű munka és túlóra mellett háztartást vezetni, vagy főiskolára járni, úgy a tinédzsereknek is megterhelő lehet, hogy az év végi hajrá mellett még szülei is hathatós közreműködést várnak el tőle az otthoni tevékenységekben.
Hagyjuk hát kicsit tovább aludni a gyermekeket hétvégén, és biztosítsuk számukra a kikapcsolódás lehetőségét. Itt a jó idő, menjünk velük kirándulni, kerékpározni, de néha toleráljuk azt is, ha a digitális világban kívánnak kikapcsolódni. Hiszen mi is így teszünk, ha ezt a cikket olvassuk…
Fotó:
pixabay.com
A ballagás pillanatai

Májusban valami véget ér. Elballagnak a végzős középiskolás gyerekek. Nem is annyira gyerekek már talán. A padokat csend öleli körbe, és a falak között még visszhangzik a múlt. Ballagunk. Bár több, mint húsz éve tanárként tekintek rá, mint a ballagási műsor megszervezője és lebonyolítója, ám idén a végzősök búcsúja után a saját nagyfiam is elballag az általános iskolából. A ballagás több mint egy iskolai szertartás,1870 óta tartjuk számon a magyar diákélet egyik legfontosabb rítusaként.
Az örökké negatív testkép kamaszkorban

A serdülőkor egyik legfontosabb feladata az identitás alakítása, amelynek része nemcsak a jövőképpel való foglalkozás, de az önmagáról kialakított kép változása is. Intenzíven foglalkoztatja a kamaszokat, hogy kik ők, merre tartanak, milyen személyiségük van, és hogy, hogy néznek ki, azaz elég szépek-e, elég hasonlóak vagy éppen különbözőek a kortársaikhoz képest.
Tavaszi szünet gyerekekkel

Mindig kihívást jelent a szülőknek a szünidőben lekötni a gyermekeket, tartalmas programmal kitölteni a szünetet. Ha egy gyerek unatkozik, rosszalkodni kezd, „nyűglődni”, testvéreivel veszekedni vagy a szüleit nyúzni, ezt elkerülendő a következő tippekkel készültem!
Milyen veszélyekkel jár a digitális tér a gyerekekre nézve?

A digitális tér veszélyeiről beszélgettünk a helyi rádiónk egyik adásában, ez pedig különösen aktuális és fontos téma, hiszen a gyerekek számára számos különböző aspektust érintenek.
Digitális autizmus avagy amikor az okostelefon ott van a babakocsiban

Autizmushoz hasonló viselkedést okozhat a gyerekeknél a túl sok képernyőidő – hívták fel a figyelmet szakértők a problémára! Ha belegondolunk, hogy egy-két évtizeddel ezelőtt még a képernyők előtt töltött idő hossza mennyi volt és mennyi ma, sajnos könnyen beláthatjuk, hogy a digitális világnak negatív hatásai is vannak, különösen a gyerekekre nézve.