Menü

Használati tippek a fa szivárvány játék kapcsán

Egyre több anyuka törekszik arra, hogy nyíltvégű és természetes anyagokból készült játékok kerüljenek a gyerekek polcaira. Ezzel is fejlesztve a kicsik kreativitását és szépérzékét. Azt azonban tudnunk kell, hogy ezek a minőségi játékok, igen csak borsos árral rendelkeznek. Azonban, ha sikerül egy-egy darabhoz hozzájutnunk, akkor csak a képzeletünkön múlik, hogy mire használjuk, és mit építünk belőle. A fajátékokat használó anyukák szerint, a műanyag fejlesztő játékok csupán egy funkciót tudnak, éppen ezért halomszámra kell vásárolni, ahhoz, hogy minden készséget, képességet el tudjon sajátítani a gyerek.

Ezzel szemben, ha fából készült nyílt végű játékot vásárolunk, akkor abból bármi megalkotható. Ugyan úgy építhető belőle rakéta, autópálya, golyópálya, mint babaház, vagy bunker. Tehát ha mélyen is a zsebünkbe kell nyúlni, de egy kiadással kiválthatunk rengeteg másikat. Emellett pedig a képzelet, a kreativitás is jobban fejlődik. Természetesen a már meglévő játékokat ne hajigáljuk ki, és elajándékozni sem kell. Bátran vonjuk be azokat is a kreatív játékba, illetve hetente cserélgetve a játékokat tovább fenntarthatjuk a gyerek érdeklődését egy-egy darab iránt.

A fa építőkockák után talán a leggyakrabban kereset játék a fa szivárvány. Ezt mindenféle márkában, méretben, boltívben megtalálható a piacon. A gyerekek sokféleképpen egymásra rakhatják és elhelyezhetik a fából készült szivárványíveket, ezzel pedig végtelen lehetőséget biztosít arra, hogy bármit megépíthessenek belőle. Amellett, hogy igazán szép dísze lehet a gyerekszobának, igazán hasznos fejlesztő játék. Hatással van a gyerek finom motoros készségeire, formálja a tapintási érzékelését, a koncentrációját, a számolási készségeit, a képzeletet és a türelmét. Továbbá oktató játéknak is nevezhetjük, ugyanis segít a kicsiknek megérteni olyan összetett fogalmakat, mint például az egyensúly vagy a mérték.

Olyan sokszor elhangzott már a nyíltvégű játék kifejezés, de mit is jelent pontosan? A gyermek utasítások nélkül, akár helyes vagy helytelen módon játszik egy játékkal. Ahogy a nyílt végű játéknál, úgy a szivárvánnyal is a csöppség találja ki a játék szabályait és általában nincsenek konkrét célok vagy eredmények. Tehát minden a nebulón múlik. Az édesanyák azért is szeretik olyan nagyon, mert szinte minden korosztálynak adható. Nincs rajta kis elem, vagy apró darabok, amit az egészen kicsik lenyelhetnének. Azonban igazán kreatív használatra egy éves kortól felfelé ajánlják. Nekik már van egy kicsi motorikus készségük, ahhoz, hogy igazán látványos dolgokat tudjanak építeni és jobban lekösse őket a feladat.

A felhasználási módja, nyilván függ a gyermek életkorától is. A kisebbek előszeretettel építenek bunkert a kedvenc játékaiknak, vagy saját maguknak belőle. De állatkerti karámként, vagy autóknak garázsként is funkcionál. Babház, autópálya, vagy éppen golyópálya megépítése is kivitelezhető a segítségével. Különböző formák, szimmetriák, méretek is megalkothatóak, megfigyelhetőek általa. Emellett különböző állatokat is megjeleníthetünk, megalkothatunk vele. Színek tanulásában is segítséget nyújthat, de a súly fogalmával is megismerkedhetnek a kicsik. A szivárvány akár kombinálható más építő, egyensúlyozó eszközökkel is. Gondolok itt egyensúlyozó kövekre, építőkockákra, más szivárványokra.

Nem csak a gyerekek, a szülők is kiélhetik a kreativitásukat ezekkel az eszközökkel. De a közös játék ereje a legmeghatározóbb.

A ballagás pillanatai

Májusban valami véget ér. Elballagnak a végzős középiskolás gyerekek. Nem is annyira gyerekek már talán. A padokat csend öleli körbe, és a falak között még visszhangzik a múlt. Ballagunk. Bár több, mint húsz éve tanárként tekintek rá, mint a ballagási műsor megszervezője és lebonyolítója, ám idén a végzősök búcsúja után a saját nagyfiam is elballag az általános iskolából. A ballagás több mint egy iskolai szertartás,1870 óta tartjuk számon a magyar diákélet egyik legfontosabb rítusaként.

Szükségünk van sportórára?

Aki szeretné nyomon követni a fizikai aktivitás legfontosabb paramétereit, hogy javíthassa teljesítményét és elérhesse sport- és testépítési céljait, annak egy sportóra megfelelő segítséget nyújt. Mire használjuk a sportórákat?

Az örökké negatív testkép kamaszkorban

A serdülőkor egyik legfontosabb feladata az identitás alakítása, amelynek része nemcsak a jövőképpel való foglalkozás, de az önmagáról kialakított kép változása is. Intenzíven foglalkoztatja a kamaszokat, hogy kik ők, merre tartanak, milyen személyiségük van, és hogy, hogy néznek ki, azaz elég szépek-e, elég hasonlóak vagy éppen különbözőek a kortársaikhoz képest.

Tavaszi megújulás – kívül és belül

A tél után a tavasz olyan, mint egy mély lélegzetvétel: friss, üde, és tele van lehetőséggel. A természet új ruhát ölt, zöldbe borulnak a fák, virágba borul a világ, és ezzel együtt mi is új energiákat érzünk magunkban. De vajon tudatosan is megéljük ezt a megújulást?

Tavaszi szünet gyerekekkel

Mindig kihívást jelent a szülőknek a szünidőben lekötni a gyermekeket, tartalmas programmal kitölteni a szünetet. Ha egy gyerek unatkozik, rosszalkodni kezd, „nyűglődni”, testvéreivel veszekedni vagy a szüleit nyúzni, ezt elkerülendő a következő tippekkel készültem!