Menü

Stresszkezelés a mindennapokban

A stressz lényegében egy tágabb gyűjtőfogalom. Elkülöníthetünk jó stresszt és káros stresszt. A pozitív stressz örömöt ad, fokozza a jóllét állapotát, például egy egészséges vizsgadrukk feleléskor segíti a teljesítményt, boldogságot érzünk egy esküvőn, izgulunk a gyerekünk ballagásán, a gyermekünk születésekor, a várva várt utazáskor, ezeket hívjuk jó stressznek, ám beszélhetünk negatív stresszről is, ez lehet természeti katasztrófa, szociális változások, traumás esemény, munkahelyi konfliktus, családi problémák, haláleset. Mai cikkünkben a mindennapi stresszfaktorokról lesz szó, illetve annak kezeléséről.

Amikor a stressz az életünkben már minden nap jelen van, nem tudunk tőle kikapcsolni, lazítani, alvásproblémákat okoz és szapora pulzust, tartósan ideges állapotot, szorongást, depressziót, koncentrációs zavart, szapora szívverést, magas vérnyomást, folyamatos nyugtalanságot, félelmet, azt mindenképp kezelni szükséges, ugyanis ekkor a szervezetünk kimerül.

Olyan elváltozások jönnek létre, amelyek a betegségek kialakulásának előfutárai, például gyengíti az immunrendszert, tartós vérnyomás-emelkedést okoz, inzulin rezisztenciát, anyagcsere betegségeket, gyulladásokat, daganatokat.

Tenni kell ellene! De hogyan vezessük le a stresszt a mindennapokban?

A stressz levezetésének számos módja létezik, van megoldás.

Ez keresendő például az életmódban, a kiegyensúlyozott táplálkozásban, a rendszeres mozgásban, egy jó illóolajos masszázsban, egy kellemes fürdőben. Utóbbi bármelyik este segítheti a mindennapos stresszlevezetést. Különösen akkor, ha megteremtjük hozzá az ideális körülményeket és nyugalmat.

Relaxáljunk! Vannak különféle videók, relaxációs anyagok a neten, érdemes válogatni belőlük, hátha egyik-másik elnyeri tetszésünket és hatékonynak érezzük.

Passzív pihenés.

Nálam a pihenés sokszor aktív kikapcsolódást jelent, például futást, pedig sokszor a passzív pihenés segít többet: az alvás.

Természetesen az aktív pihenés is jótékony hatású, hiszen a szabadban végzett rendszeres testmozgás előnyei megszámlálhatatlanok, de aki nem a sportban találja meg ezt a fajta megnyugvást, az menjen el színházba, moziba, túrázni, kirándulni, találkozzon barátokkal, kártyázzon a kollégákkal munka után, vegyen részt családi programokban, menjen fürdőbe, szaunázzon.

Sokan dícsérik a jógát, a tai chit, a meditációs gyakorlatokat, melye segítik szerveink összehangolt működését és tudományosan bizonyított tény, hogy szorongás-oldó hatással is rendelkeznek.

A sort még hosszan folytathatnánk, hiszen nagyon sok olyan módszer létezik, amely segítheti a stresszkezelést, akár akupresszúrára gondolunk, akár gyógynövényekre.

Összefoglalva elmondható, hogy a stresszhelyzetektől nem tudunk megmenekülni, nem lehet elkerülni őket, hiszen az élet sokszor állít különféle helyzetek elé, azonban a stressz károsító hatásai ellen tehetünk! Alkalmazzuk a fent említett lehetőségeket, s figyeljük meg hogyan változik az életünk a mindennapokban.

Vattacukor szülők – egy családi viselkedésminta

Sokféleképpen módon nevelhetjük gyerekeinket, lehetünk szigorúak, engedékenyek, megalkuvók, igazából bármilyenek. Általában gyereke válogatja, hogy mi a legjobb, de vannak viselkedésminta típusok, amibe általában beleillünk. Nézzük, mit jelent, ha valaki vattacukor szülő típus!

Metamorf masszázs, a testi-lelki felfrissülés

Zöldségeinket megannyi módon fogyaszthatjuk, minél színesebb a tál, annál finomabb és egészségesebb, de ne feledkezzünk meg arról, hogy egyes zöldségek levelei is zamatosak, vitamindúsak és ezerféleképpen felhasználhatóak. Nézzük, mik ezek!

Kreatív szépségápolás házilag

Szereted a bőrödet kényeztetni kicsit, de túl drágának, vagy esetleg természetellenesnek érzed a drogériában kapható termékeket? Semmi probléma, hiszen ezeket a szépségápolási termékeket elkészítheted otthon is, ehhez hoztam nektek néhány ötletet ebben a cikkben!

Balesetveszélyes trambulinozás

A trambulin egy ugrálóeszköz, amely kiválóan alkalmas edzéshez és szabadtéri játékhoz, ám használatának megvannak a maga „szabályai”.

Miért jógázzunk rendszeresen? Mit takar a nevető jóga?

A “jóga” szó a szanksztrit “Yuj” szóból származik, ami hozzáadást, egyesülést jelent. Energia, erő és szépség hozzáadása a szellemhez, testhez és lélekhez. A jóga valódi értelme nem más, mint az elme lecsendesítése a nyugalom és az önmegvalósítás eléréséhez.