Mit csinál a coach?
- Dátum: 2023.06.12., 20:27
- Martinka Dia
- képek:pexels.com, pixabay.com
- coach, coaching, coachingcentrum, fejlesztés, folyamat, gondolkodási sémák, kompetenciafejlesztés, megoldandó élethelyzet, motiváció, munkahely, platform, stresszkezelés, szakember, személyre szabott, tanácsadás, terület, tevékenység, tréning, ügyfél, vezető
A coaching tulajdonképpen egy fejlesztő tanácsadás, a hivatalos megfogalmazás szerint úgy is mondhatnánk, hogy a személyes kompetenciafejlesztés egyik leghatékonyabb formája, egy tanácsadó segítségével.
Sok olyan gond, megoldandó élethelyzet lehet az életünkben, amellyel nem boldogulunk egyedül, ekkor lehet szükség egy coach segítségére.
A coach egy olyan fejlődést támogató szakember, aki tükröt tart ügyfelei elé és segíti az ahelyett, hogy tanácsokkal látná el kliensét. Fontos, hogy a coach nem tanácsadó- kérdésivel, technikáival rátereli a klienst a megoldás ösvényére.
A folyamat javítja a teljesítőképességet, fejleszti a válságkezelő módszereket, növeli az önbizalmat, segíti a motivációt, az ügyfél önbecsülését.
A coaching általában három területen kerül alkalmazásra:
Van vezetői coaching, mely konkrét személynek szóló, személyre szabott fejlesztés.
Létezik az úgynevezett team coaching, mely azonos vagy hasonló munkatevékenységet végző munkatársaknak szól.
A harmadik pedig a csoport-coaching, ez nyílt résztvevői körrel működő folyamat.
Ma már létrejöttek úgynevezett coachingcentrumok is, ahol coachképzéssel, fejlesztéssel és coachinggal foglalkoznak. Egy szakmai platform vezetőknek és csoportoknak, ahol a gondolkodás megváltoztatásán, új gondolkodási sémák létrehozásán dolgoznak, egyéni beszélgetésekkel. Tevékenységük célja a tartós pozitív változások elősegítése a gondolkodásmód megváltoztatása révén.
Készségfejlesztő tréningeken lehet részt venni, ahol cselekvési tervek kidolgozása történik.
Melyek a leggyakoribb témák, melyekkel coaching-hoz fordulhatunk?
Többek között kommunikációnk fejlesztése, érdekérvényesítő kommunikációs gyakorlatok elsajátítása, konfliktuskezelési elméletek és gyakorlatok tanulása és alkalmazása, érzelmi reakciók kezelése, stresszkezelési lehetőségek.
Ha olyan élethelyzettel szembesülünk, amit nem tudunk egyedül megoldani, ha érintettek vagyunk különböző konfliktusokban, ha munkahelyi gondjaink adódnak, ha változtatni szeretnénk, ha megerősítésre, segítségre van szükségünk, ha vezetőként fontosnak tartjuk a csapatépítést, ha hatékony meetingeket szerveznénk, akkor keressük bátran a coaching programokat.
„Me-time” mini szokások – 10 perces énidő, ami csodákra képes

A mindennapok rohanásában olyan könnyen elfelejtjük, hogy mi is emberek vagyunk, nem csak feladatokat teljesítő gépek. Pedig néha elég 10 perc énidő, és mintha újraindítanánk a lelkünket.
Szüreti mulatságok Magyarországon – hagyomány, közösség és bor ünnepe

Az ősz beköszöntével, amikor a szőlőfürtök megérnek, és a természet színei aranyba, vörösbe és barnába öltöztetik a tájat, elérkezik a szüret ideje. Magyarországon a szőlő és a bor kultúrája évszázadokra nyúlik vissza, így a szüreti időszak nem csupán a termés betakarításáról szól, hanem a közösségek egyik legfontosabb ünnepe is.
Autó helyett bicikli és séta – új szemléletet hoz a Mobilitási Hét

A lakóhelyemen működő sportegyesület idén is aktívan bekapcsolódott az Európai Mobilitási Hét programsorozatába, amelyet szeptember 16. és 22. között rendeznek meg szerte Európában. Az esemény célja, hogy felhívja a figyelmet a környezetbarát, fenntartható közlekedési formákra – így természetesen a kerékpározásra is.
Az olvasás világnapját ünnepeljük!

Az UNESCO 1965-ben hirdette meg az Olvasás világnapját, felismerve, hogy a tanulás, a fejlődés és a társadalmi részvétel alapja az olvasni tudás. Az olvasás nemcsak tudást, hanem élményt is ad: történeteket, kultúrákat és emberi sorsokat tár fel, miközben fejleszti a kritikus gondolkodást és a kreativitást.
Generációk találkozása a munkahelyen

A modern multinacionális vállalatok sokszor válnak különböző életkorú személyek találkozóhelyévé. Ma már nem ritka, hogy egy irodában X, Y és Z generációs munkavállalók dolgoznak együtt, akik mindannyian más elvárásokkal, értékekkel és kommunikációs szokásokkal rendelkeznek. Ez a sokszínűség gazdagíthatja a szervezeti kultúrát, de komoly próbatételt is tartogathat a dolgozók részére.