Menü

A legerősebb gyulladáscsökkentő ételek

Nem, nem gyógyszerek. Ételek! Ez pedig lényeges különbség, s mivel előfordul, hogy szervezetünkben olykor gyulladások keletkeznek, érdemes tisztában lenni azokkal a természetes forrásokkal és lehetőségekkel, amelyekkel megelőzhetőek az egészségügyi problémák.

A gyulladás a szervezet védekező mechanizmusát jelzi, oka lehet többek között a gyenge immunrendszer, a túlsúly, a mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás is.

A szervezetben levő gyulladások erősödéséhez a helytelen táplálkozás is hozzájárul, ezért a legerősebb gyulladáscsökkentő ételeket szeretném most megemlíteni, melyek tele vannak antioxidánsokkal és rosttal, ami a tudatos egészséges életmódban joggal kaphat(na) helyet, hiszen tápanyagdús mivoltukon túl mind a megelőzésben, mind a fennálló betegségek tüneti kezelésében különösen hasznosak lehetnek.

A gyümölcsök közül az áfonya antioxidánsszintje az egyik legmagasabb, olyan tápanyagokat tartalmaz, melyek védik a szervezetet a sejtkárosító szabad gyökökkel szemben. Egy reggeli zabkásába vagy joghurtba bármikor megenném!

A túlságosan feldolgozott és alacsony tápértékű élelmiszerek egyre több olyan anyagot tartalmaznak, melyre a szervezet gyulladással válaszol, ezeket pedig egészséges ételekből összeállított napi menüvel lehet megelőzni, kivédeni.

Kerülni a cukrokat, a sok sót, a túlzott zsírfogyasztást, a transzzsírokat és helyette keresni a feldolgozatlanokat, mert ezekből kapjuk a sok antioxidánst, vitamint és ásványi anyagot, valamint esszenciális zsírsavakat.

Az áfonyát bármikor érdemes beépíteni az étrendünkbe, amikor csak hozzájutunk és megtehetjük, bár nem könnyű ezt bármikor beszerezni, nem is olcsó, a fokhagyma viszont ebből a szempontból jobb változat.

A fokhagyma segít a kórokozók, baktériumok, vírusok és gombák elleni védekezésben. Komoly antibakteriális hatása van, természetes gyulladáscsökkentő ételünk.

A cékla is hatékony gyulladáscsökkentő, ahogy sok más leveles zöldség is. Az olajos magvak nemcsak fehérjékben, de esszenciális zsírsavakban is gazdagok, az omega-3 zsírsavaknak és fenoloknak köszönhetően a gyulladást is csökkentik, ezért akár müzlire szórva vagy magukban is javasolt fogyasztani őket.

Az olajos magvak esszenciális zsírsavakban gazdagok, az omega-3 zsírsavaknak köszönhetően a gyulladást is csökkentik, szintén érdemes a reggeli müzlihez keverni.

A lazac, a szardínia, a hering vagy a tonhal is jó forrásai az omega-3 és omega-6 zsírsavaknak, tápláló ebéd vagy vacsoraötlet.

Talán nem gondolnánk a kurkumáról, hogy a gyulladáscsökkentésben szerepe van, pedig erős antioxidáns hatású, segít elmulasztani a gyulladásos tüneteket.

Egyes élelmiszerek képesek tehát felvenni a harcot a gyulladással, ezért érdemes fogyasztani őket minél többször.

Miért fontos a B12 vitamin?

A vitaminok elengedhetetlenek az egészséges testi, szervi és pszichés működésünkhöz, nem lehet eleget hangsúlyozni fontosságukat. Egyik ezek közül a B12 vitamin, aminek sokféle jótékony hatása ismert.

Hideg gyógyteák meleg napokra

Nyáron is érdemes gyógyteákat fogyasztani, hiszen jótékony hatással van az immunrendszerünkre. Hogyha a kánikulában nem szeretnénk forró italt inni, kiváló megoldás lehet egy hidegen fogyasztható gyógytea elkészítése. Ezzel kapcsolatban olvashatsz elkészítési tippeket és teafajtákat ebben a cikkben!

Az érrendszer megerősítése érdekében szedj Q10-et

A Q10 koenzim, közismert nevén CoQ10, egy létfontosságú antioxidáns, amelyet a szervezet természetes módon elő tudja állítani. A bőrápolásban döntő szerepet játszik a fiatalos megjelenésű bőr fenntartásában.

Ételek, amiket jobb kerülni migrénnel küzdőknek

Rengeteg ember küzd a fejfájás valamilyen formájával, megkeserítve mindennapjaikat, ezért van, amire érdemes odafigyelni, ha nem akarunk erősebb fájdalmakat átélni, ilyen az étkezésünk is.

Túlsúlyos gyerekek

Gyakran olvasni szomorú statisztikákról, mely szerint az elhízás mértéke Magyarországon a felnőtt lakosság körében 30 százalék, a túlsúlyosak aránya pedig ennél is több. S ami még döbbenetesebb, hogy gyermekkorban az esetek kevés százalékában áll csak valamilyen betegség az elhízás hátterében, sokkal inkább az életmód az, ami ezért az aggasztó állapotért felelős.