Virgin River – A sorozat, ami anyát beszippantotta
- Dátum: 2022.07.29., 09:43
- Erdős Dorka
- képek forrása:port.hu
- barátság, barátságok, dráma, egyéni tragédia, epizód, gyilkosság, intrika, Jack, katonaság, kisváros, Martin Henderson, Roby Carr, romantikus, sorozat, szülésznő, Virgin Rive
Háromgyerekes anyukaként nem sok szabadidőm van bármire is, hiszen a gyerekek kicsik és mindig van mit tenni-venni, ezért legjobb barátaim között említhetem a streaming szolgáltatásokat, amikkel esténként kicsit kikapcsolhatom az agyam.
A Virgin River (2019) egy jelenleg 5 évadon át ívelő drámasorozat, mely alapjául Robyn Carr, a sorozattal azonos című könyve szolgál, de a negyedik évadot 2022 júliusában dobták csak ki a Netflix oldalára. Az epizódok élhetően 45 perc körüliek, szóval egy anyás énidőbe is beleférnek.

A sorozat főszereplője a bájos, okos és szerintem csodaszép Mel, vagyis Melinda Monroe (Alexandra Breckenridge), akit ismerhetünk a Rólunk szól-ból (This is Us), de feltűnt a The Walking Dead-ben is. Az alapszál egy Los Angeles-i szülésznőről és bábáról szól, aki Virgin River gyönyörű környezetű városkájába költözik, hogy ott folytassa munkáját. Úgy gondolja, hogy ez a távoli hely elég messze van ahhoz, hogy maga mögött hagyva a múltat új életet kezdjen, de eleinte nem is sejti, hogy ez a kisvárosi élet nem is lesz olyan egyszerű számára.
Az első részekben megismerhetjük Mel életének korábbi meghatározó momentumait, miközben ő maga, sorra megismerkedik a város lakóival és a legfontosabb személlyel, Jackkel (Martin Henderson), a jóképű, veterán katona bártulajjal. Életük természetesen összefonódik, de részről részre megannyi buktatón mennek át. Velük annyi minden történik, hogy szinte kapkodjuk a fejünket, kicsit olyan, mintha mindent bele akartak volna sűríteni az életükbe, ami egy sorozatban megtörténhet.
A szerelmi szál mondhatni klisésen tekeredik tovább, de minden szereplő életének részese lehetünk, itt mindig mindenkivel történik valami, rengeteg a mini történetszál, ezáltal a sorozat nagyon izgalmas, azon kattog az ember agya, hogy a következő epizódban milyen fejleményre számíthatunk. Van itt katonaság, romantika, barátság, hazugságok, cselszövések, halál, gyilkosság, drogok, intrika, néha már-már kicsit tömény is, amit egy részbe beletömörítettek, mégis annyira valódi és mindennapi, hogy könnyen beleképzelhetjük magunkat a kisváros miliőjébe. A környezet lenyűgöző, a film készítésénél erre nagy hangsúlyt fektettek, hogy igazán megmutassák a helyvidéki, vízesésekben, erdőkben gazdag természet szépségeit.

Egy pillanatban felmerült bennem, hogy a történet hajaz egy korábbi, általam nagyon kedvelt sorozat sztorijára, a Férfi fán terem-re (Men In Trees -2006), de végül egészen más irányt vett a dolog.
A filmsorozat üzenete legfőképp az elfogadás, mások segítése, a barátság értékének bemutatása, az egyéni tragédiák feldolgozásának útja, egy kicsit El Camino jelleggel. Irányt mutat, hogyan kezeljük a mindennapokban bármelyik pillanatban elénk kerülő akadályokat és ezek mellett is tudjunk mosolyogni.
Ajánlom azoknak, akik szeretnék látni, hogy igen is vannak még romantikus férfiak, azoknak, akik valamilyen nehézségen mennek át, mert itt bizony mindenre is találnak megoldást. Továbbá azoknak, akik szeretnek izgulni a tv előtt, hogy ki a rejtélyes gyilkos, vagy azoknak, akik szeretnek a múltbéli események és azok következményeinek nyomába eredni.
Izgalommal várom a már elkészült ötödik évadot, mert a negyedik záró epizódja rengeteg kérdést hagy maga után.
A haza és az emberség kötelez
Pár napja bemutatták a nagy állami támogatással megtolt Sárkányok Kabul felettet, amely a roppant vérszegény magyar akciófilm zsánerba igyekszik friss vért pumpálni miközben az afganisztáni békefenntartóink munkájának állít emléket. Pörgős csatajeleneteket legalább profi díszletekkel és kameramunkával ígért a trailer. Ezek után (remélem) egy emberként reméltük, hogy politikai terheltsége ellenére egy szórakoztató film készült el. Ennek jártam utána.
Egy nélkülöző nemzet szülöttei
Nemes Jeles László harmadik nagyjátékfilmje, az Árva a 20. századi magyar társadalmi traumák és a személyes veszteségek metszéspontján született meg. Nagyszabású művészi alkotás, amely egyszerre beszél a mindennapi veszteségről és a gyászról. A történet a múltat nem pusztán idézi, hanem felépíti és újraéli – fájdalmasan, őszintén és minden pátosz nélkül.
Del Toro újraéleszti a Frankensteint
„Él-váltás” – a modern Frankenstein-történet új kiadását láttuk a minap férjemmel, a Frankenstein (2025) című filmet, amelyet Guillermo del Toro maga írta és rendezte, és amely a klasszikus Frankenstein; or, The Modern Prometheus-regény most már nemcsak adaptációja, hanem – részben – újragondolása is.
Az ember, aki az USA-ban született
Reneszánszukat élik a szélesvásznon a zenész életrajzok és az egy-egy híres énekes legismertebb albumának készítéséről szóló filmek, e kettő keveréke a legújabb mozi, a beszédes című, Springsteen: Szabadíts meg az ismeretlentől. Nem árul zsákbamacskát. Remek zenéket, nagy emberi vívódásokat ígér egy kissé szürkének ható főhőssel, aki a múlt démonjaival küzd, de végül a teljes nihil helyett a szupersztárság lesz osztályrésze.
Izland a melankólia szigete is
A Nyári fény, aztán leszáll az éj, Jón Kalman Stefánsson izlandi író melankolikus novellacsokorszerű regénye húsz éve nagy sikerrel szerepel a könyves toplistákon. Svéd és izlandi pénzből három éve kapott egy figyelemreméltó filmfeldolgozást, pár napja már látható a honi művészmozikban is. Tragikus és szívbe markoló, egyszerű, emberi, falusi történetek egyvelege, amely a forgalmazói plakát ellenére egyáltalán nem komédia, csak egy lassú dráma.