Menü

Virgin River – A sorozat, ami anyát beszippantotta

Háromgyerekes anyukaként nem sok szabadidőm van bármire is, hiszen a gyerekek kicsik és mindig van mit tenni-venni, ezért legjobb barátaim között említhetem a streaming szolgáltatásokat, amikkel esténként kicsit kikapcsolhatom az agyam.

A Virgin River (2019) egy jelenleg 5 évadon át ívelő drámasorozat, mely alapjául Robyn Carr, a sorozattal azonos című könyve szolgál, de a negyedik évadot 2022 júliusában dobták csak ki a Netflix oldalára. Az epizódok élhetően 45 perc körüliek, szóval egy anyás énidőbe is beleférnek.

A sorozat főszereplője a bájos, okos és szerintem csodaszép Mel, vagyis Melinda Monroe (Alexandra Breckenridge), akit ismerhetünk a Rólunk szól-ból (This is Us), de feltűnt a The Walking Dead-ben is. Az alapszál egy Los Angeles-i szülésznőről és bábáról szól, aki Virgin River gyönyörű környezetű városkájába költözik, hogy ott folytassa munkáját. Úgy gondolja, hogy ez a távoli hely elég messze van ahhoz, hogy maga mögött hagyva a múltat új életet kezdjen, de eleinte nem is sejti, hogy ez a kisvárosi élet nem is lesz olyan egyszerű számára.

Az első részekben megismerhetjük Mel életének korábbi meghatározó momentumait, miközben ő maga, sorra megismerkedik a város lakóival és a legfontosabb személlyel, Jackkel (Martin Henderson), a jóképű, veterán katona bártulajjal. Életük természetesen összefonódik, de részről részre megannyi buktatón mennek át. Velük annyi minden történik, hogy szinte kapkodjuk a fejünket, kicsit olyan, mintha mindent bele akartak volna sűríteni az életükbe, ami egy sorozatban megtörténhet.

A szerelmi szál mondhatni klisésen tekeredik tovább, de minden szereplő életének részese lehetünk, itt mindig mindenkivel történik valami, rengeteg a mini történetszál, ezáltal a sorozat nagyon izgalmas, azon kattog az ember agya, hogy a következő epizódban milyen fejleményre számíthatunk. Van itt katonaság, romantika, barátság, hazugságok, cselszövések, halál, gyilkosság, drogok, intrika, néha már-már kicsit tömény is, amit egy részbe beletömörítettek, mégis annyira valódi és mindennapi, hogy könnyen beleképzelhetjük magunkat a kisváros miliőjébe. A környezet lenyűgöző, a film készítésénél erre nagy hangsúlyt fektettek, hogy igazán megmutassák a helyvidéki, vízesésekben, erdőkben gazdag természet szépségeit.

Egy pillanatban felmerült bennem, hogy a történet hajaz egy korábbi, általam nagyon kedvelt sorozat sztorijára, a Férfi fán terem-re (Men In Trees -2006), de végül egészen más irányt vett a dolog.

A filmsorozat üzenete legfőképp az elfogadás, mások segítése, a barátság értékének bemutatása, az egyéni tragédiák feldolgozásának útja, egy kicsit El Camino jelleggel. Irányt mutat, hogyan kezeljük a mindennapokban bármelyik pillanatban elénk kerülő akadályokat és ezek mellett is tudjunk mosolyogni.

Ajánlom azoknak, akik szeretnék látni, hogy igen is vannak még romantikus férfiak, azoknak, akik valamilyen nehézségen mennek át, mert itt bizony mindenre is találnak megoldást. Továbbá azoknak, akik szeretnek izgulni a tv előtt, hogy ki a rejtélyes gyilkos, vagy azoknak, akik szeretnek a múltbéli események és azok következményeinek nyomába eredni.

Izgalommal várom a már elkészült ötödik évadot, mert a negyedik záró epizódja rengeteg kérdést hagy maga után.

John Wick világa balettel újratöltve

A John Wick-filmek bűnös élvezetet jelentettek minden akciórajongónak. Ez a jelen állás szerint négy rész finom stílushullámzás volt a kaszkadőrök akcióorgiája, az extrém fegyverfetisizmus és a letisztult, maszkulin westernek botegyszerű dramaturgiája közt. Ennek oldalbordájából nőtt ki és szeretne méltó folytatás lenni a feminista párja, a Ballerina, amelyben Ana de Armas szövi újra és tovább a John Wick-moziuniverzum bérgyilkosokkal és titkos klánokkal teletűzdelt, videójátékszerű világát. A történet vajon megüti-e a szórakoztató elődök szintjét, és ez a törékeny, csinos nő eléggé meggyőző lesz-e gyilkológépszerepben? Ezekre kerestem a választ a moziban.

Tündék és ördögfiak nagyvásznon

Dargay Attila – a magyar rajzfilmgyártás ikonikus alakjának –, a Vuk és a Ludas Matyi alkotójának régi álma vált valóra. Vörösmarty Mihály költeménye, a Csongor és Tünde ötven év után végre animációs feldolgozást kapott. A művész figuratervei alapján készült, de a mai kor gyermekei számára talán kevésbé ismert mű, felveti a kérdést, hogy vajon mit üzenhet ez a modernizált klasszikus a kiskorú nézőknek és a szüleiknek, különösen, hogy a feldolgozás igazi hőse egy dialógíró, Speier Dávid?

A Karate kölyök koncepció még mindig eladható!

A Karate kölyök 1984-ben tarolt a vásznon, hiszen az idegen környezethez köztudottan csak a karate és a Puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot. Az alapkoncepció megmaradt. Ezúttal a két felejthető folytatás, a kedvelhető hat évados tévésorozat (Cobra Kai) valamint a kung-fura kihegyezett 2010-es Jackie Chan-nel fémjelzett remake-szerűség (inkább átirat) hibridje kerül a vászonra. A címe a sokatmondó: Karate kölyök - Legendák. Itt már a kínai szál, azaz mindenki Jackie-je, mint edző és az eredeti részek főhőse, a meglepően kisfiúsan öregedő Ralph Macchio segít egy fiatal pekingi harcosnak New Yorkban a harc által meglelni a világbékét.

Ez itt a Teltház helye!

Aki virtuóz komédiára vágyik, annak egy jó esély lehet a kikapcsolódásra a Játékszín Teltház című darabja, amely egy one-man show. Egy színész, Nagy Sándor alakítja Manhattan legfelkapottabb éttermének telefonos ügyfélszolgálatát, az asztalfoglalások főzsonglőrét. Emellett mivel ez egyszemélyes darab, így minden, közel negyven karaktert is ő elevenít meg. A sok humoros beszólás garantált, de vajon összeállt-e, ez az eredetileg kinn még 99-ben debütált mű egy önmagában is működő egységgé vagy szétfolyik a vicces karakterek bemutatása közepette? Ennek jártam utána.

A világ nyolcadjára is, ezúttal végleg megmenekül!

A 80-as évek egyik klasszikus tévésorozatából, igazi, profi kémfilm franchise épült ki szűk harminc év alatt. A Mission Impossible elvitt minket a világ összes tájára, lélegzetállító akció mutatványokkal tarkítva élhettük át a kémvilág minden rezdülését. Most eljött a búcsú ideje, Tom Cruise elköszön ikonikus szerepétől. A mostani mozi, A végső leszámolás, a záró része a két epizódra vágott történetnek. Kérdés, hogy a megalomán, több százmilliós költségvetés meg a megszokott stáb klasszikust alkotott-e, vagy csak egy korrekt hattyúdalát a brandnek?