Menü

Mindenmentesség vagy mértékletesség?

Mindenmentes kaja, mindenmentes süti, mindenmentes receptek…Mit jelent mindez? Kell nekünk erre törekedni? Kell a mindenmentes élet?

Mert még a diéta ok, a paleo, a szénhidrátcsökkentett, a vegetáriánus, de már betört a köztudatba a mindenmentes, a vegán.

Milyen az, ami mindenmentes? A mindenmentes életmód olyan étrendet takar, mely mentes bizonyos az allergén anyagoktól, úgy mint: glutén, cukor, laktóz, tojás, magok, satöbbi

Azoknak, akik ezekre érzékenyek, allergiásak, valóban megoldás az olyan élelmiszerek használata, melyekkel elkészíthetik kedvenc ételeiket anélkül, hogy egészségügyi problémát okozzon számukra. Az ő esetük „tiszta sor”, helyzetük teljesen érthető, étkezéseik megoldhatóak és életmódjuk, nem pusztán „divathóbort”, nem az aktuális trendet követi, hanem nagyon is elfogadható és megértendő mód.

Számukra nincs olyan, hogy „csak egy falat” ebből-abból, vagy olyan, hogy „egy kis ez meg az belefér”, hiszen nekik komoly problémáik adódnak abból, ha nem tartják szigorúan és következetesen, tudatosan a számukra előírt étrendet.

De mi a helyzet azokkal, akiknek nincs egészségügyi problémájuk vagy intoleranciájuk adott élelmiszerektől, s mégis mindenmentes étkezésre törekednek?

Az egészséges életmód mindenki számára elérhető (lenne) melyet reform élelmiszerek segítségével is meg tud(na) valósítani, rendszeres mozgással, persze ez időigényesebb, mint kifizetni a kalóriamentes ételt. Pedig, ha mindenki mozogna, nem szorulna rá erre, hiszen megehetné a zabkását, a zabpelyhes sütit, anélkül, hogy meghízna.

Nem a reform ételekkel van a baj, hanem a felfogással, a kényelemmel, az aktuális trenddel, s nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, a szélsőségek, a hirtelen váltások sosem jók. Ha eddig mindent ettünk, akkor egyik napról a másikra drasztikusan megvonni mindent, igen megterhelő a szervezetre és az idegrendszerre nézve.

Véleményem szerint, aki nem szorul rá egészségi okokból, hogy mindentől mentes étrendet folytasson, ő fogyassza nyugodtan az egészséges életmód jegyében az összes tápanyagot, törekedjen a változatos étkezésekre, kerülje a szélsőségeket, az egyoldalú diétákat, a trendeket, és mozogjon, mert aki mozog, megengedhet magának több kalóriát, több szénhidrátot.

Fontos tisztában lennünk azzal is, hogy attól, hogy valami „mentes” még egyáltalán nem biztos, hogy egészséges, vagy nem hizlal, vagy épp nekünk való. Egy kókuszvirágcukor, vagy gyümölcscukor sem kalóriaszegény, vagy szénhidrátmentes, így egy fogyókúra szempontjából felesleges arra váltani, ha pedig a mértékletesség elvével dobálózunk ezeknél az ételeknél, nos azt megtehetjük a hagyományos ízvilágú, ám reform változatú egészséges ételekkel is.

Vendégváró fehércsokis receptek

A fehércsoki letisztult színével és kellemesen édes ízével maga a megtestesült elegancia. Készítsünk belőle dekadens desszerteket, például egy téli befejezéseként.

A memória javítása természetes anyagokkal

Mindenkivel előfordult már, hogy „leblokkolt az agya”, például egy vizsgaidőszakban hiába próbálta felidézni a tanultakat, vagy fáradtság, túlhajszoltság miatt elfelejtette, hová tette a dolgokat, kivel mit beszélt meg, milyen tennivalókat kell intéznie, vagy nehezen emlékszik vissza a közelmúlt eseményeire. Időskorban is csökkenhet az agy kapacitása, a memória hatékonysága, de ez sem kell, hogy törvényszerű legyen.

Körömerősítő vitaminok természetes formában

A helytelen táplálkozás, a kimerültség, a stressz és a gyakran változó időjárás is befolyásolhatja a körmök kinézetét és egészséges fejlődését. Lakkok és tabletták formájában a körömerősítő vitamin szolgálhat segítségül, hogy táplálja és megerősítse a szerkezetét.

Így küzdd le az édesség utáni sóvárgást

Szinte mindenki tudja milyen, amikor megkívánunk valami édeset. Ez teljesen normális, azonban mi a helyzet azzal, amikor szinte sóvárgunk utána?

Elhanyagolt csodaszerünk – a homoktövis

Bár ősszel mindig előkerül, egész évben érdemes fogyasztani a homoktövist, hiszen számtalan panaszra és betegségre kínál megoldást.