Menü

Hogyan férj bele a báli ruhádba?

Tévhit, hogy a fogyás a súlyvesztéssel egyenlő. Úgy is tudunk formálódni, fogyni, hogy nem veszítünk súlyt. Vagy ha igen, minimálisat. Ez lenne a kívánt módja a szalagavató előtti átalakulásunknak. Sajnos sokan nem úgy szeretnének karcsúbbak lenni, hogy az az egészségüknek ne ártson. Pedig sokkal hasznosabb és tartósabb eredményt is elérhetünk.

Első tipp: a futás csak úgy olvasztja le rólad a felesleget. Ha van még legalább három heted, akkor a legjobb, ha minden nap lejársz egy kicsit futni. Naponta öt kilométer kényelmesebb tempóban, egyre jobban belehúzva csodákat tehet. Nemcsak fogyást eredményezhet, de az állóképességedet is javítja, ráadásul sportosabb leszel, ami később is hasznos lehet.

Második tipp: étkezz céltudatosabban!

Ha kisebb adagokban, lassabban étkezel, akkor tartósabban jól laksz. Tehát, éhezés nélkül, szinte észrevehetetlenül csökkented le az adagjaidat. Még jobb, ha ilyenkor fő étkezésképpen sovány húsokat, halakat fogyasztasz, ami elegendő energiát ad a napjaidhoz, biztosítja a szükséges tápanyagokat, de nem fúj fel. Viszont, ha azt tetvezed, hogy puffasztott rizsen és abonetten fogsz élni, azt sürgősen felejtsd el. Sokkal rosszabbul fogod érezni magad, ha ilyeneket eszel. Vigyél az étkezéseidbe tojásfehérjét, salátákat, hogy a megfelelő vitaminbeviteled is megmaradjon. Ha rendszeresebbé, változatosabbá, de szerényebbé válik az étkezésed, akkor a bevitt energiák jobban hasznosulnak, te pedig karcsúbbá is válhatsz.

Harmadik tipp: szaunázz!

A szauna a sejtek közötti vizet is képes leolvasztani, ezáltal akár két-három centivel is csökkenhet a derékbőséged.

A szalagavatós élményünket sok minden befolyásolja, és ebből az egyik az, hogy mennyire vagyunk elégedettek az alakunkkal. Anélkül is érhetünk el eredményt, hogy szenvednünk kellene. Csak gondolkodjunk előre, és ne sajnáljuk az erőfeszítéseket!

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.