Menü

Ha kell egy kis energia…

Az most pont jól jönne. Nem a reggeli három presszókávéról beszélek és Isten ments, hogy az energiaitalokat javasoljam bármikor is (jaj dobd el inkább), még csak nem is egy halom csoki, vagy egyéb koffeines pörgetők kerülnek most terítékre, hanem azok az ételek, amelyektől energiát kapunk úgy, hogy közben egészségesek maradtunk. Most épp nem olyan nehéz felkelni reggel, legalábbis könnyebben kipattan az ember az ágyból a gyönyörű nyári reggeleken, mert tényleg „hasunkra süt a nap”, azonban előre látom, mennyire fogom utálni az iskolakezdéses őszi reggeleket, ezért már most gondolok arra, milyen energizáló ételekkel fogok életet lehelni magamba. Napi energiaszintünk nagymértékben növelhető, ha bizonyos ételeket fogyasztunk. Nincs szükség három-öt presszókávéra délelőtt és energiaitalokra, drága étrend-kiegészítőkre, elég, ha kipróbáljuk a következő tíz szuperételt! Nézzük csak, melyek ezek!

Banán!

Rengeteg oka van annak, hogy a legtöbb sportoló szereti, és szívesen fogyasztja a banánt edzés előtt vagy után. A banán táplálja az izmokat, antioxidánsokat és tápanyagokat tartalmaz, ne hagyjuk ki az étrendünkből!

Tojás!

A tojásfehérjében megtalálható mind a kilenc esszenciális aminosav, amire az izomépítéshez szükség van, ráadásul a tojások rengeteg tápanyagot tartalmaznak, mindössze 70-80 kalóriányi fogás, mely remekül laktat is. Nem véletlenül annyira népszerű reggeli szerte a világon.

Natúr joghurt!

Tejtermék. Mostanában szitokszó egyes diétás irányzatoknál. A tej-ellenzők most ugorjanak át négy sort és a zabpehelynél folytassák. A joghurt sok fehérjét tartalmaz, gyümölcsökkel, zabpehellyel elkeverve remek reggeli vagy vacsora lehet belőle, amely ráadásul segíti az emésztést. Személyes kedvencem.

Zabliszt és zabpehely!

A zab a sportolók és testépítők kedvenc élelmiszere, és nem is véletlenül. Lassú felszívódású, összetett szénhidrát, nagyon jól laktat és sok energiát ad. Zabkása formájában, vagy müzlibe keverve érdemes fogyasztani.

Gránátalma!

Gyakran hallani róla dicshimnuszokat. Ez sem véletlen! Ha rákeresünk a „gugliban”, se vége, se hossza a gránátalmát dicsérő fórumoknak, cikkeknek. Ha gránátalmát fogyasztunk, nagyon sok C vitamint, antioxidánst juttatunk a szervezetünkbe.

Mogyoróvaj!

Jaj Istenem…A gyengém. Kiváló telítetlen zsírsav-forrás, de fehérje és B-vitamin tartalma is energiát ad. De sajnos még ezek sem szolgáltatnak annyi indokot, amiért egy egész üveg mogyoróvajat eltüntethetnék. De még keresem a mogyoróvaj-diétát…

Lazac!

Nemcsak a zab, a lazac is a sportolók étrendjének egyik alapélelmiszere! Miért is? Igaz, nem olcsó étel, viszont a benne található tápanyagok nagyon hasznosak a szervezetünk számára. Az egyik legjobb gyulladáscsökkentő és fontos omega-3 forrás.

Spenót!

Igen! Spenót! A kedvenc kajám! Vállalom! A spenót az egyik legjobb vasforrás, de rengeteg benne a magnézium, kálium és B-vitamin. Ehetjük bármikor, akár késő este is egy vödörrel, mivel alig van benne kalória. Aki nem szereti, annak a részét megehetem?

S végül legyen egy kis kényeztetés. Ugyan, a csokit nem akartam javasolni, viszont! Egy jó nagy bögre forró csoki majd a téli estéken, természetes édesítőkkel, cukor nélkül, magas kakaótartalmú kakaóporral, cukormentes csoki pasztillákkal máris jobb kedvre derít! Már a gondolata is felpörget.

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?

Légzőgyakorlatok, amelyek nyugtató hatásúak

A stresszfaktorokat nem tudjuk elűzni,, azon azonban dolgozhatunk, hogy kezelni tudjuk saját érzelmeinket, illetve mérsékeljük a feszültséget. Nagyszerű és könnyen elsajátítható stresszkezelő módszer például a légzőgyakorlat, amelyből számtalan változat ismert, így tényleg mindenki megtalálhatja a neki leginkább megfelelő típust. Az alábbiakban a Women's Health gyűjtése alapján ismertetünk néhányat, és mindenkit arra biztatnánk, hogy kísérletezzen bátran - mentális és lelki egészsége érdekében megéri.

Ganglion– dudor az ízületeken

Sokszor érezhetünk ízületeinknél fájdalmat, egy-egy mozdulat is nehezünkre eshet, de van úgy, hogy már nem csak fájdalom, hanem fizikai jel is látható, ez pedig utalhat ganglion cisztára.

Napégés – így kezeld

Már nem csak nyáron jelentenek gondot a napsugárzás okozta bőrproblémák, a napégés lehet enyhe, de lehet súlyos is. Adunk pár tippet, hogyan kezeld, ha bőrödnek túl sok volt a napból.

A torokfájás okai

A torokfájásnak számos, rendkívül szerteágazó oka lehet, és nem árt tudni, hogy a torokfájás nem önálló betegség, hanem egy tünet. A panaszt okozó betegségtől függően változhat a fájdalom jellege szerint: gombócérzés, viszketés jelentkezhet és lehet fájdalmas a nyelés is. Az intenzitását tekintve is változatos lehet, az egyszerű kellemetlenségtől a súlyos, alig elviselhetőig változhat.