Menü

Hogyan éld túl a vizsgaidőszakot!

Emlékszem, hogy amikor azok a gyönyörű szép cseresznyefák Szombathelyen virágba borultak, s elképesztően hangulatos lett a főiskola előtti tér, jellegzetes illatot ontva, s kellemes sétákat tettünk a környéken, nos akkor ezt az idilli képet számomra csak egyetlen dolog zavarta meg. De az nagyon. A tavaszi vizsgaidőszak.

Hogy hogyan lehet túlélni a vizsgaidőszakot? Valahogyan biztosan, mert mi is túléltük, de tény, hogy nem egyszerű időszak egy hallgató vagy érettségiző, szakmai vizsgákra, vagy felvételire készülő diák életében.

Ha abból indulok ki, hogy mindenki végigtanulta a tanévet, (nyilván így van…) még akkor is összecsapnak a hullámok sokszor a vizsgaidőszakban a fejünk felett, s nem kevés álmatlan éjszakát okoz nappalis és levelezős, munka mellett tanulós diáknak, hallgatónak, felvételire készülőnek egyaránt. (Természetesen tanárként látom a másik oldal szintén fárasztó tevékenységét is, hiszen a vizsgáztatás sem igényel kevesebb felkészültséget, de valahogy róluk kevesebb szó esik)

Egy biztos: kétségbeesni nem kell, a helyzet nem reménytelen.

Ilyenkor rengeteg a feszültség az emberben, hiszen egyértelműen stresszes időszakról beszélünk, melyet egy jól megtervezett stratégiával és néhány egyszerű módszerrel elviselhetőbbé és zökkenőmentesebbé tehetünk. Sajnos a stressz csak ront a helyzeten, nem ijesztgetésképp mondom, de tény, hogy a stressz csökkenti az ellenálló képességünket, ezért jelentkeznek az igazán fontos vizsgák előtt megfázások, betegségek. Ugyanígy nem véletlen az állandó fejfájás, a gyomor- vagy emésztési panaszok megjelenése sem, melyeket csak tetéz az a napi 6 kávé, energiaital, cigi, alkohol, vagy gyógyszer.

Ha segíteni akarsz magadon, első tippem a mozgás. A tanulás sokkal jobban fog menni, ha mellé beiktatsz egy kis időt a sportolásra. A mozgás segít levezetni a felgyülemlett feszültséget. Még a legzsúfoltabb napirendbe is be lehet iktatni egy kis kocogást vagy tornát, bicajozást. A sport mellett a relaxációs technikák alkalmazása is javasolt, ami akár néhány perc alatt is jelentős hatást fejthet ki.

Növeld az önbizalmad azzal, hogy hiszel magadban! Ne azt hajtogasd, hogy neked úgysem sikerül, úgysem fogsz jó tételt húzni, úgyis leblokkolsz. Ha ezt a sok negatívumot erősíted magadban, szinte biztosan így is fog történni. Ahelyett, hogy magadat sajnálnád, inkább a pozitív gondolkodásra és hozzáállásra összpontosíts!

Reggelizz! Pláne a vizsga reggelén! Ne egy kávéval és csokival elfogyasztott energiaitaltól várd a csodát. Először nagyon felpörget, aztán eltűnik minden energiád és nagyon fáradtnak érzed majd magad, a gyomorproblémákról nem is beszélve. Egyél inkább reggel normálisan!

S végül, de nem utolsó sorban: tanulj meg tanulni! Oszd fel az idődet, készíts vázlatot, használj színes szövegkiemelőket, olvasd hangosan, vagy tanulj a barátoddal, szobatársaddal, vesd össze a jegyzeteid a többiekével, bármi működik, kivéve, ha a vizsga előtti este szeretnél mindennek nekiállni.

Sok sikert és kitartást!

Miért tegyünk nyelvvizsgát?

Nyilván a legtöbben azért mennek el nyelvvizsgázni, mert kötelező, kell ugyanis a diplomához. A covid időszak alatt nagyon sokan átvehették diplomájukat nyelvvizsga nélkül is, azonban ettől függetlenül érdemes körül járni a témát, hogy mi mindenre jó még egy nyelvvizsga.

Ezért egyél meg egy kanál szódabikarbónát

Régen csak a szódabikarbóna segített, ha súrolni, szagtalanítani vagy szépíteni kellett valamit. Manapság már tisztítószerek és kencék garmadájából választhatunk, ennek ellenére is érdemes újra felfedeznünk háztartásunk és pipereasztalunk jolly jokerét. A szódabikarbóna mértékletes, alkalmankénti használata például jót tehet az emésztésnek, nem ez az egyetlen azonban, amelyből egy kanálnyi mennyiség is sokat segíthet.

Mit jelent a hipomániás epizód?

Pár napostól akár hónapokig tartó állapot, melynek során a beteg igen beszédes, feldobott vagy éppen ingerlékeny, s amely jól elválik normális, nem depressziós állapotától.

Negatív dolgok az otthonunkban – a feng shui szerint

Nagyon sok olyan tárgy van az otthonunkban, ami nem felel meg a feng shui elvárásainak. A térrendezés művészete sok mindenre kiterjed: színekre, mintákra, anyagokra, tárgyakra és a lakás alaprajzára is. Bizonyos dolgok negatív energiával bírnak, melyek kerülendők. Ezekről lesz szó a továbbiakban, érdemes tovább olvasni.

Praktikák halogatás ellen

Az egyetemi időszak izgalmas próbatételt jelent a saját időgazdálkodásunk szempontjából, mivel az életünk ez alatt a pár év alatt a legkevésbé strukturált: az óráink egy részéről eldönthetjük, hogy látogatjuk-e őket vagy sem, a feladataink elvégzését szabadon osztjuk be, a maradék időt pedig az általunk választott egyéb programok töltik ki.