Menü

Regenerálódás húsvét után

A hosszú hétvége testileg-lelkileg nyomot hagy rajtunk. Egyrészt feltöltődhetünk, hiszen végre nem két rohanás között találkozunk a szeretteinkkel. Másrészt viszont a család körbejárása, a locsolkodás és a locsolók fogadása, a főzés és sütés, illetve a rengeteg takarítás és mosogatás jócskán kiveszi az „újratöltődő” energiáinkat. És ha ehhez még hozzátesszük a mozgáshiányt, az evést, és az olykor elkerülhetetlen alkoholfogyasztást, akkor rájövünk, hogy négy nap után az egészségünk hanyatlani kezdett. Van mit behozni, az biztos.

De nem lehet rögtön visszaállni a megszokott ritmusra. Sajnos a szervezetünk a hirtelen váltások ellen meglehetősen tiltakozik. Ez akkor is így van, amikor egy negatív dolgot egy pozitívra cserélünk le. Például emiatt nehéz hirtelen leszokni a dohányzásról, az alkoholról, gyógyszerekről, vagy a drogokról. Bár azért az evés és a lustálkodás esetében más a helyzet.

Érdemes megtartani ugyanannyi napi étkezést a húsvétot követő pár napban, mint amennyit megtartottál az ünnepek alatt. Ha például napi ötször ettél a hosszú hétvégén, egyél öt fogást a következő egy-két hétben is, fokozatosan visszaszorítva az adagokat, és átvariálva a fogásokat. Fogyassz zöldségeket, gyümölcsöket, sovány húst napi több alkalommal, és lehetőleg magas rosttartalmú reggelivel és vacsorával adj keretet a napodnak, ez helyreállítja az emésztőrendszered egészségét. Egy héttel később visszaállhatsz a napi szokásos étkezéseidhez.

Ami az alkoholfogyasztást illeti, azt viszont jó, ha minél előbb abbahagyod. Lehet, hogy a locsolkodás alkalmával mindenképpen muszáj koccintani, viszont semmi sem indokolja, hogy a következő napokban is „folyamatos leszokás” keretein belül megigyál egy-egy pohárkával. Legjobb, ha a cukros üdítőket és gyümölcsleveket is mellőzöd egy időre. A gyomornak és a májnak, de még a hasnyálmirigyednek is nagy jót teszel azzal, ha kizárólag vizet és egészséges ételeket fogyasztasz. Persze, ez nem azt jelenti, hogy rágcsálj nyers zöldségeket: ugyanúgy ehetsz fűszereset, kiadósabbat, csupán arra kell figyelned, hogy az alapanyagokat és azok tápanyagtartalmát helyesen nyomon tudd követni.

Tehát a húsvét nemcsak a locsolkodás terhét rója ránk, hanem sok teendőét is. De mindemellett olyan élményekkel gazdagít bennünket, ami után megéri egy kicsit lazítani, és egészségesre venni a figurát.

Sosem késő elkezdeni sportolni: így vágj bele 40 felett

Nem számít, hogy hány évesek vagyunk, sportolni bármikor el lehet kezdeni. Sőt, érdemes is, hiszen a rendszeres mozgás segít megőrizni a fiatalságunkat és formában tart, arról nem is beszélve, hogy sportolással rengeteg betegséget megelőzhetünk. Ám 40 éves kor felett már nem pontosan úgy kell nekikezdeni a sportolásnak, mint fiatalabb korban. Íme, azok a tippek, amelyek segítségül szolgálhatnak az elkezdésben - szakértő tippjeivel.

A lecsökkent fizikai aktivitás és a táplálkozás kapcsolata

Sajnos napjainkban a gyermekeinknek kevesebb lehetősége van a mozgásra, sportolásra az iskolán kívül, mint korábban. Sok esetben nem nincs meg a lehetőség kerékpárral iskolába járni, az iskolatáskát gyalogszerrel húzni, vonni, cipelni.

Gyógynövényekkel a demencia ellen

Léteznek gyógynövények, melyek demencia esetén hatásosak. Utánajártunk a lehetőségeknek.

Mi az alvási apnoe?

Mondták már Önnek, hogy hangosan horkol? Előfordul, hogy az éjszakai alvás után is fáradtan ébred fel? Álmos napközben? Hogyha igen, lehet, hogy Önnek alvási apnoéja van.

Arcüreggyulladás – létezik rá természetes gyógymód?

Az orrmelléküreg egyike, az arcüregek az orr két oldalán, a szemek alatt helyezkednek el. Az arcüreggyulladás lehet egyoldali, de akár mindkét oldalon is jelentkezhet egyszerre.