Legjobb csapatépítő játékok a közösség erősítésére
- Dátum: 2018.04.19., 20:50
- csapat, csapatépítés, csoport, dinamika, egészség, egészségfejlesztés, felnőtt, friss, játék, lélek, mozgás, munka, munkahely, pszichológia, sport, szociológia, társadalom
Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a munkahelyi közösségek ápolására való törekvések. Mindenki szívesebben és odaadóbban dolgozik olyan helyen, ahol az egymással való viszonyok is jobbak. Azonban néha, nem érdemes drága csapatépítő utazásokra, programokra költeni, néhány egyszerű feladattal minden hetet fel lehet dobni, és jobban meg lehet ismerni a másikat. Ebből hoztam néhányat, melyet bárki könnyen használhat és játszhat, akár erre szakosodott csoportvezető nélkül is.
Közös történet
Ebben a játékban az egyéneknek figyelniük kell egymásra és a történetre is. Érdemes körben ülni, így mindenki látja a másikat. A feladat lényege, hogy a közösség együttesen írjon egy mesét, melyhez mindenki hozzátesz legalább egy mondatot. Érdemes egy puhább tárgy, akár rongylabda bevonása, melyet a tagok véletlenszerű sorrendben egymásnak adnak. A történetet az első illető kezdi, érdemes a jól ismert: „Hol volt, hol nem volt…”-tal indítani. A játék akkor érhet csak véget, ha már mindenkinél volt a labda, akár többször is, a történet pedig teljes, esetleg furcsa véget kap. Egyszerű, kissé talán gyerekes játéknak tűnhet, pedig mélyebben megfigyelve, mindenki a saját személyiségéből adódóan ad hozzá a történethez, ez által új tudást szerezve a másikról.
Gyümölcskosár
Hogy a csoport ne csak álljon, hanem a mozgás fontosságát is belevigye a mindennapi monotonitásba, érdemes ezt a játékot is kipróbálni. A tagok körbe ülnek, kivéve egy személyt, aki a kör közepén áll. Ő meghatározza, ki milyen gyümölcsnévre fog hallgatni (pl. minden második ember alma lesz, minden harmadik pedig ananász, a maradék pedig avokádó), majd magát is besorolja egy kategóriába. Ezután, elszólja magát, hogy „ananász” és az összes egyénnek, aki az ananász besorolást kapta, el kell hagynia a helyét, és egy másikat keresnie, úgy, hogy közben az addig középen álló személy is helyet próbál foglalni. Így mindig marad egy személy, akinek már nem jut hely. A játékot lehet bonyolítani, ha pl. az illető azt mondja, hogy „alma és avokadó”, ilyenkor mindkét csoport tagjai új helyet igyekeznek találni. Ha a középen álló illető száját elhagyja a „gyümölcskosár” szó, akkor minden körben ülőnek el kell hagynia a helyét, és újat találni. Rengeteg nevetéssel járó játék, mely közben, fokozatos koncentrációt és koordinációt is igényel.
Szeretem – nem szeretem
Ez is inkább az ismerkedés, egymásról alkotott képek bemutatására fókuszál. A személyek listát írnak, melyen öt olyan dolog szerepel, amit szeretnek, és ötöt, amit nem. Ezek lehetnek tárgyak, helyzetek, tulajdonságok, stb. Ezeket a papírokat összehajtják, majd egy tálba helyezik, és jól megkavarják. A tál ezután körútra indul, mindenki kihúz belőle egyet, majd felolvasva a többiek számára is a csoportnak ki kell találnia, kire illenek a leírtak, ki lehet az, aki az adott dolgot szereti és/vagy nem szereti. Biztosan kiderülnek olyan dolgok, melyeket nem is sejtettek a másikról a csoport tagjai, ráadásul a sok nevetés mellett, egyes csoporttagok is egymásra találhatnak az alapján, hogy miket írtak le.
Minden feladatara érvényes, hogy legyünk tisztelettel a másikra, és igyekezzünk tényleg javítani a csoport dinamikáján. A mindennapok könnyebben elviselhetőbbek egy remek társasággal, nem igaz?
/Szerző: Kecsenovity Erna/
A ballagás pillanatai

Májusban valami véget ér. Elballagnak a végzős középiskolás gyerekek. Nem is annyira gyerekek már talán. A padokat csend öleli körbe, és a falak között még visszhangzik a múlt. Ballagunk. Bár több, mint húsz éve tanárként tekintek rá, mint a ballagási műsor megszervezője és lebonyolítója, ám idén a végzősök búcsúja után a saját nagyfiam is elballag az általános iskolából. A ballagás több mint egy iskolai szertartás,1870 óta tartjuk számon a magyar diákélet egyik legfontosabb rítusaként.
Szükségünk van sportórára?

Aki szeretné nyomon követni a fizikai aktivitás legfontosabb paramétereit, hogy javíthassa teljesítményét és elérhesse sport- és testépítési céljait, annak egy sportóra megfelelő segítséget nyújt. Mire használjuk a sportórákat?
Hogyan legyünk energikusak húsvét után?

Talán nem lövök nagyon mellé, ha azt állítom, hogy a „rohanó hétköznapról” alkotott fogalmaink manapság már az év minden időszakában azonosak. Nincs igazi változás a téli és a tavaszi évszakok között. Sokunkat kimondottan jól érint a jobb idővel jövő frissesség, viszont mégsem érezzük magunkat boldogabban tőle. A kérdés, hogy mi ennek az oka.
Tavaszi szünet gyerekekkel

Mindig kihívást jelent a szülőknek a szünidőben lekötni a gyermekeket, tartalmas programmal kitölteni a szünetet. Ha egy gyerek unatkozik, rosszalkodni kezd, „nyűglődni”, testvéreivel veszekedni vagy a szüleit nyúzni, ezt elkerülendő a következő tippekkel készültem!
Hagyományos húsvét a modern világban

Mindenkinek kellemes húsvétolást kívánunk, családdal és barátokkal eltöltött programokat, élményeke, finom falatokat és jó időt a szabadtéri élményekhez! A húsvéti ünnep a megújulás és a hagyomány ünnepe.