Az idegen nyelv gyakorlásának kérdésében van vita a szülők között
- Dátum: 2016.05.04., 13:13
A magyar szülők szerint szinte elengedhetetlen a kisgyermekek készség- és képességfejlesztése az olyan tevékenységekkel, mint a meseolvasás, rajzolás, festés és a zenehallgatás, ugyanakkor az idegen nyelv fontosságáról megoszlanak a vélemények– derül ki a Sudocrem® megbízásából készült Ipsos kutatásból. A második jelentés alapján elmondható, hogy a kisgyermekeknek való játék vásárlásakor a magyar anyáknál és apáknál a legfontosabb két szempont a termék minősége, és az, hogy a termék fejlesztő játék legyen.
A babapopsik ápolásában több évtizedes tapasztalattal rendelkező Sudocrem® idén is kíváncsi volt a szülők véleményére, ezért reprezentatív kutatást végzett az anyák és apák körében a készség- és képességfejlesztés fontosságáról. A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók egyforma súllyal tartják lényegesnek a gyermekek testi és lelki fejlődésének, valamint az értelmi fejlesztésének biztosítását – elsősorban természetes tevékenységbe ágyazottan.
A séta, a kirándulás, a természet ismerete és szeretete a megkérdezett anyák kilenctizede szerint rendkívül fontos, továbbá a kisgyermekkel való sétálást, kirándulást mindenki egyformán fontosnak tartja, a válaszadó korától, iskolai végzettségétől, lakóhelyétől függetlenül. Ezzel párhuzamosan a mesélést, illetve a meseolvasást értékelték kihagyhatatlannak a gyermek életéből, bár ebben az esetben néhány eltérés megfigyelhető a válaszadók iskolai végzettségét illetően: emelkedésével növekedett a mesélés fontosságát jelző átlag.
A művészetek iránti fogékonyság kialakítása, az érzelmi nevelés és a kreativitás fejlesztése is a kisgyermekek fejlődésének fontos része. A válaszadók szerint a rajzolás, a festés, a zenélés és a zenehallgatás egyértelmű jelentőséggel bír a gyermekek napjaiból, s a családok két harmadának rendszeres napirendi pontja közé tartozik.
Az idegen nyelv gyakorlásának kérdésköre már megosztotta a felmérésben résztvevőket. A nyelvtanulást a megkérdezettek fele tartja csak fontos szempontnak, egyötödük viszont inkább vagy egyáltalán nem tartja helyénvalónak az idegen nyelv gyakorlását három éves kor alatt.
A szervezett foglalkozások a kisgyermekesek 21 százalékának rendszeres elfoglaltsága. A szülők egynegyedénél merült fel problémaként, hogy lakókörnyezetükben nincsenek megfelelő kisgyermekeknek szervezett programok. Míg a budapestiek körében gyakorlatilag nincs ilyen probléma, addig a vidéki városokban élők ötödénél, a községekben élőknek pedig több mint felénél jelent ez gondot. A szülők 40%-a számolt be arról, hogy szerveznek számukra kisgyermekes programokat, és azon részt is vesznek, míg 30 százalék ezeket a lehetőségeket nem veszi igénybe.
A szülők a játék vagy könyv vásárlásakor a legfontosabb szempontnak a termék minőségét tartják, illetve azt mérlegelik, hogy kiválasztott játék mennyiben járul hozzá a gyermek fejlesztéséhez.
„Az adatok arra utalnak, hogy a kisgyermekes szülők is nagyrészt tisztában vannak azzal, hogy a gyermek fejlesztésének elsődleges eszköze a szabad játék, hiszen a gyermekkel való foglalkozások során ösztönösen a szabad, természetes tevékenységeket helyezik előtérbe, s tartják elengedhetetlenül fontosnak egy kisgyermek fejlődésében. Ugyanakkor mégsem bíznak maradéktalanul ennek erejében, hiszen a szülők körülbelül fele más tevékenységeket is szeretne és próbál kisgyermeke fejlődéséhez biztosítani.” – mondta Závecz Tibor, az Ipsos kutatásának vezetője.
Hajdú Petra termékmenedzser hozzátette: „Idei kutatásunkkal a kicsik tudatos nevelésének jelentőségét szeretnénk hangsúlyozni. Fontos, hogy a szülők már kisgyermekkorban odafigyeljenek a gyermekük készség- és képességének fejlesztésére. Bízunk abban, hogy a Sudocrem® kezdeményezéseivel a babapopsik ápolásán túl, ösztönözzük az anyukát és apukákat, valamint segítséget nyújtunk a családoknak a mindennapokban.” – mondta Hajdú Petra.
További információ: www.sudocrem.hu
A ballagás pillanatai

Májusban valami véget ér. Elballagnak a végzős középiskolás gyerekek. Nem is annyira gyerekek már talán. A padokat csend öleli körbe, és a falak között még visszhangzik a múlt. Ballagunk. Bár több, mint húsz éve tanárként tekintek rá, mint a ballagási műsor megszervezője és lebonyolítója, ám idén a végzősök búcsúja után a saját nagyfiam is elballag az általános iskolából. A ballagás több mint egy iskolai szertartás,1870 óta tartjuk számon a magyar diákélet egyik legfontosabb rítusaként.
Az örökké negatív testkép kamaszkorban

A serdülőkor egyik legfontosabb feladata az identitás alakítása, amelynek része nemcsak a jövőképpel való foglalkozás, de az önmagáról kialakított kép változása is. Intenzíven foglalkoztatja a kamaszokat, hogy kik ők, merre tartanak, milyen személyiségük van, és hogy, hogy néznek ki, azaz elég szépek-e, elég hasonlóak vagy éppen különbözőek a kortársaikhoz képest.
Tavaszi szünet gyerekekkel

Mindig kihívást jelent a szülőknek a szünidőben lekötni a gyermekeket, tartalmas programmal kitölteni a szünetet. Ha egy gyerek unatkozik, rosszalkodni kezd, „nyűglődni”, testvéreivel veszekedni vagy a szüleit nyúzni, ezt elkerülendő a következő tippekkel készültem!
Milyen veszélyekkel jár a digitális tér a gyerekekre nézve?

A digitális tér veszélyeiről beszélgettünk a helyi rádiónk egyik adásában, ez pedig különösen aktuális és fontos téma, hiszen a gyerekek számára számos különböző aspektust érintenek.
Digitális autizmus avagy amikor az okostelefon ott van a babakocsiban

Autizmushoz hasonló viselkedést okozhat a gyerekeknél a túl sok képernyőidő – hívták fel a figyelmet szakértők a problémára! Ha belegondolunk, hogy egy-két évtizeddel ezelőtt még a képernyők előtt töltött idő hossza mennyi volt és mennyi ma, sajnos könnyen beláthatjuk, hogy a digitális világnak negatív hatásai is vannak, különösen a gyerekekre nézve.