Tanulás az internettel
- Dátum: 2013.06.09., 12:57
A 6-8 éves korosztály logikus gondolkodását segítő új, internet alapú oktatójátékot fejlesztenek az ELTE kutatói. A HANDORINO játékok olyan világot tárnak a kicsik elé, amellyel a tanulás játszva, szinte észrevétlenül zajlik.
Az új fejlesztés hiánypótló, mert olyan képességek erősíthetőek a segítségével, amelyek nem kapcsolódnak közvetlenül egy iskolai tantárgyhoz sem, és túlmutatnak az iskolai tananyag elsajátításán. A fejlesztés tanulási nehézségekkel küzdő kisgyerekek fejlődését is segítheti, továbbá a fejjel történő vezérlés lehetősége is biztosított a mozgáskorlátozott gyermekek számára.
A kutatók szülők és pedagógusok segítségére számítanak, mivel a további fejlesztés feltétele, hogy minél több kisgyerek tesztelje a programot, ugyanis a rendszer az így szerzett tapasztalatok alapján tökéletesíthető. Számos játéktípus segíti a széleskörű képességfejlesztést. Így például. a kakukktojás, sorba rendezős, cserélős vagy csoportosítós feladatok próbára teszik mind a nyelvtudást, mind pedig a matematikai- és geometriai ismereteket és logikai gondolkodást. A tanár a játékot a tananyagba, a szülő pedig az otthoni tanulásba illesztheti.
A játékosok teljesítménye követhető: az ábrákkal történő regisztráció biztosítja a gyerekek számára az önálló belépés lehetőségét. Regisztráció után a játékosok személyre szabott feladatokat kaphatnak, és pontszámaikkal felkerülhetnek a legjobbakat tartalmazó táblára. A HANDORINO motiválja a gyermeket a tudás megszerzésében és a megszerzett tudás alkalmazásában. Így végeredményben a gyermek jó eséllyel folytatja a játékot belső késztetésből, és törekszik teljesítménye javítására.
A játék már akadálymentesített változatban is elérhető. Azaz a fogyatékkal élő, mozgásukban korlátozott gyerekek is élvezhetik a HANDORINO játékok világát. Egyrészt a játék kompatibilis a MouSense ingyenesen letölthető szoftverrel, mely a fejjel történő vezérlés lehetőségét biztosítja. Másrészt, a játék használható webkamerával, mely a gyermekek arckifejezésének monitorozását végzi. Ez esetben, nemcsak a gyermek teljesítményét követi a program, hanem arckifejezéséből arra is
következtet, mennyire veszi könnyen az adott akadályt a felhasználó.
Az oktatójáték ingyenesen hozzáférhető az alábbi linken:
www.handorino.com
Fotó:
sxc.hu
A ballagás pillanatai

Májusban valami véget ér. Elballagnak a végzős középiskolás gyerekek. Nem is annyira gyerekek már talán. A padokat csend öleli körbe, és a falak között még visszhangzik a múlt. Ballagunk. Bár több, mint húsz éve tanárként tekintek rá, mint a ballagási műsor megszervezője és lebonyolítója, ám idén a végzősök búcsúja után a saját nagyfiam is elballag az általános iskolából. A ballagás több mint egy iskolai szertartás,1870 óta tartjuk számon a magyar diákélet egyik legfontosabb rítusaként.
Az örökké negatív testkép kamaszkorban

A serdülőkor egyik legfontosabb feladata az identitás alakítása, amelynek része nemcsak a jövőképpel való foglalkozás, de az önmagáról kialakított kép változása is. Intenzíven foglalkoztatja a kamaszokat, hogy kik ők, merre tartanak, milyen személyiségük van, és hogy, hogy néznek ki, azaz elég szépek-e, elég hasonlóak vagy éppen különbözőek a kortársaikhoz képest.
Tavaszi szünet gyerekekkel

Mindig kihívást jelent a szülőknek a szünidőben lekötni a gyermekeket, tartalmas programmal kitölteni a szünetet. Ha egy gyerek unatkozik, rosszalkodni kezd, „nyűglődni”, testvéreivel veszekedni vagy a szüleit nyúzni, ezt elkerülendő a következő tippekkel készültem!
Milyen veszélyekkel jár a digitális tér a gyerekekre nézve?

A digitális tér veszélyeiről beszélgettünk a helyi rádiónk egyik adásában, ez pedig különösen aktuális és fontos téma, hiszen a gyerekek számára számos különböző aspektust érintenek.
Digitális autizmus avagy amikor az okostelefon ott van a babakocsiban

Autizmushoz hasonló viselkedést okozhat a gyerekeknél a túl sok képernyőidő – hívták fel a figyelmet szakértők a problémára! Ha belegondolunk, hogy egy-két évtizeddel ezelőtt még a képernyők előtt töltött idő hossza mennyi volt és mennyi ma, sajnos könnyen beláthatjuk, hogy a digitális világnak negatív hatásai is vannak, különösen a gyerekekre nézve.