Menü

A baba első cipője

  • Dátum: 2013.03.13., 19:53

Gyorsan eljön az idő, amikor a kisbabánk feláll és megteszi az első, önálló lépéseit. A csecsemőből totyogó lesz. Az első lépések megtétele után érdemes beszerezni neki az első kiscipőt.

Földi-Szilvási Kata, gyerekruha öltözködési tanácsadó, a téma szakértője elmagyarázta, a legfontosabb, hogy ne siettessük a járás tanulást.

"A járni tanuló gyermek ízületei általában lazábbak, az izomtónus még nem megfelelő. Ha a kicsit többet állítják és járatják, mint amennyit önmagától járna és állna, túlterhelik a baba lábát. Ha a járást kézen fogva erőltetik, akkor máris megteremtik az egyik leggyakoribb szerzett lábbetegség, a lúdtalp kialakulásának lehetőségét. Ezért legyünk türelmesek, várjuk ki, hogy a bébi a saját ritmusában fejlődjön, hogy megérjen az önálló járásra. Vagyis a cipő viselést se erőltessük, amíg nem muszáj.

A baba talpát vastag zsírpárna borítja, a láb boltozata még nem alakult ki, ez majd a járás folyamán formálódik ki a lábizmok segítségével. Fontos a sarok helyzete is, gyakori, hogy a járás kezdeti időszakában a sarok befelé fordul, ám ezt idővel elnövi a baba, ha rendszeresen mozog és megfelelő cipőt vásárolunk neki."

A szakember kifejtette, a megfelelő babacipő talpa hajlékony, belül rugalmas borítású, az orra széles, a sarokrész stabil. A cipő anyaga legyen jól szellőző. Fontos a minőség, hiszen a nem megfelelően feldolgozott bőr irritációt, allergiát válthat ki a kicsinél. A cipő lehet tépőzáras, csatos, fűzős, a legfontosabb, hogy jól tartsa a baba lábát.Földi-Szilvási Kata elmondta még, mivel a lábnyomunk is egyedi, akár az ujjlenyomat, ezért a testvér cipőjét semmiképpen ne adjuk rá a kicsire. A tesó ugyanis biztosan másképp taposta ki a belső talprészt, amibe nem tud pontosan beilleszkedni a baba lába és ez komoly deformációkat okozhat később.

Csecsemőkorban 2-3 havonta változik a lábméret, a kisgyerekeknek évente 2-3 méretet nő, míg később, iskoláskorban évente már csak 1-2 méretet változik a láb.

Fotó:
sxc.hu

A ballagás pillanatai

Májusban valami véget ér. Elballagnak a végzős középiskolás gyerekek. Nem is annyira gyerekek már talán. A padokat csend öleli körbe, és a falak között még visszhangzik a múlt. Ballagunk. Bár több, mint húsz éve tanárként tekintek rá, mint a ballagási műsor megszervezője és lebonyolítója, ám idén a végzősök búcsúja után a saját nagyfiam is elballag az általános iskolából. A ballagás több mint egy iskolai szertartás,1870 óta tartjuk számon a magyar diákélet egyik legfontosabb rítusaként.

Az örökké negatív testkép kamaszkorban

A serdülőkor egyik legfontosabb feladata az identitás alakítása, amelynek része nemcsak a jövőképpel való foglalkozás, de az önmagáról kialakított kép változása is. Intenzíven foglalkoztatja a kamaszokat, hogy kik ők, merre tartanak, milyen személyiségük van, és hogy, hogy néznek ki, azaz elég szépek-e, elég hasonlóak vagy éppen különbözőek a kortársaikhoz képest.

Tavaszi szünet gyerekekkel

Mindig kihívást jelent a szülőknek a szünidőben lekötni a gyermekeket, tartalmas programmal kitölteni a szünetet. Ha egy gyerek unatkozik, rosszalkodni kezd, „nyűglődni”, testvéreivel veszekedni vagy a szüleit nyúzni, ezt elkerülendő a következő tippekkel készültem!

Milyen veszélyekkel jár a digitális tér a gyerekekre nézve?

A digitális tér veszélyeiről beszélgettünk a helyi rádiónk egyik adásában, ez pedig különösen aktuális és fontos téma, hiszen a gyerekek számára számos különböző aspektust érintenek.

Digitális autizmus avagy amikor az okostelefon ott van a babakocsiban

Autizmushoz hasonló viselkedést okozhat a gyerekeknél a túl sok képernyőidő – hívták fel a figyelmet szakértők a problémára! Ha belegondolunk, hogy egy-két évtizeddel ezelőtt még a képernyők előtt töltött idő hossza mennyi volt és mennyi ma, sajnos könnyen beláthatjuk, hogy a digitális világnak negatív hatásai is vannak, különösen a gyerekekre nézve.