Menü

Ha nem múlik a gyereknél a köhögés…

Téli-télvégi időszakban gyakrabban betegek a gyermekeink, s különösen azok a gyerekek hajlamosak az influenzára, elhúzódó hurutos és/vagy száraz köhögésre, akik közösségbe járnak, azaz bölcsisek, ovisok vagy iskolába járnak, tehát szinte minden csemete.

A megfázás, influenza és egyéb légúti megbetegedések velejárója a köhögés, az orrfolyás, orrdugulás, torokfájás. Ezekre számtalan házi gyógymód létezik, s érdemes ezekkel kezdeni a gyógyulást, mielőtt antibiotikumra kerülne a sor, ám van, amikor egymást érik a megbetegedéses időszakok, s pár nap ovit újabb betegállomány követ, főleg azokban a családokban tud ez „izgalmas” időszak lenni, ahol több gyermek is van, akik elkerülhetetlenül átadják egymásnak a betegségeket.

A hosszan tartó, nem múló köhögés ellen számtalan házi praktikát bevethetünk, amit jó szívvel javaslok az az otthonunk páratartalmának mérése, megfigyelése. Fűtésszezonban gyakorta száraz a levegő a lakásban, s ez is közrejátszik abban, ha nem múlik a száraz köhögés.

Párásító, párologtató használatával ezen segíthetünk, s az is jó módszer, ha a folyadékba sót teszünk, vagy illóolajokat csepegtetünk. A légúti betegségekre ajánlott illóolajok hatásosak és segítenek, hogy a család nyugodtan át tudja pihenni az éjszakákat.

Nálunk 40-50%-os a páratartalom, ami alacsony, így minden éjjel kapcsolom a párásítót és próbálok változtatni a szoba páratartalmán.

Sokszor találkozhatnak a kisgyerekesek azzal a problémával is, hogy alvás közben, fekvő helyzetben felerősödik a gyermek köhögése. Ha egy kicsit megemeljük a felsőtestét egy párna segítségével, enyhíthetünk a bajon.

Amikor megfázással, köhögéssel küzdünk, próbáljuk az esti/reggeli kakaó helyett teával itatni a kicsit, a tejes készítmények ugyanis mind nyákképzők és nem segítik a gyógyulást. Etessünk a gyerekkel sok gyümölcsöt, savanyú káposztát, sütőtököt, céklát, sárgarépát immunerősítés céljából.

A köhögés, a torokfájás, az influenza egyik legjobb ellenszere a méz. A méz fogyasztása köhögéscsillapító hatású, így ezt sem véletlenül javasolják torokfájás esetén. Teába, limonádéba is keverhetjük, de csak úgy magában, kanalanként is fogyaszthatjuk.

Teák közül a legjobb a hársfatea, a bodza, a kamilla és a csipkebogyó. Nagyanyáink a hagymateára esküsznek: hagymából és pirított cukorból álló főzetet készítettek, majd leszűrték és naponta ötször egy-egy decilitert ittak belőle.

Alkalmazom és hatásosnak gondolom köhögéskor a disznózsírt, mellyel a gyermekem mellkasát, hátát szoktam az esti lefekvés előtt bekenni, majd trikót és végül pizsamát húzni rá. Elmondhatom, hogy nagyon sokat segít. (tudni kell, hogy láz esetén ezt nem szabad alkalmazni)

Azt gondolom bármely említett praktika, házi gyógymód, párásítás, mézfogyasztás, hagymatea, alvási szokások, illóolajok, disznózsír használata megér egy próbát, mielőtt gyógyszerhez, antibiotikumhoz nyúlunk. Ha más megoldás nem segít, s kénytelenek vagyunk végül orvosi utasításra gyógyszert adni, akkor pedig ne felejtsük el semmiképp sem, hogy kiegészítésképp fontos a probiotikum fogyasztása is.

A feldolgozott élelmiszerek káros hatásai

Az egészséges életmóddal foglalkozó szakemberek szerint a cukor, a finomított szénhidrátok után a feldolgozott élelmiszerek fogyasztása miatt van komoly ok az aggodalomra. Egyre több dietetikus, életmódtanácsadó javasolja a feldolgozott élelmiszerek fogyasztásának visszaszorítását. Vajon tisztában vagyunk azzal, melyek ezek az ételek, italok?

Mindent a diszprexiáról

A programozott mozgásokban, melyek a csecsemő idegrendszeri érésétől függnek (pl.: kúszás, mászás), általában még nincsenek feltűnő eltérések. Később a kisdedkorban fejlődik a szenzoros érzékelés és integráció (szenzomotorika: az észlelés és a cselekvés egysége). A fejlődési diszpraxia a szenzoros integráció zavarainak egyfajta megnyilvánulása.

Ártalmatlannak tűnő, ám veszélyes dolgok a kiságyban

Lehet, hogy veszélytelennek, ártalmatlannak tűnő játékok és kiegészítők, ám valójában veszélyes dolgok, amiket feltétlen tartsunk távol a kiságytól, mikor a babánkat letesszük aludni.

Fényvédők, smink, napsütés

A tudatos bőrápolás alapja, hogy már kora tavasszal, az első napsugarak megjelenésekor elkezdjük a fényvédő krémek használatát, azonban mit tegyünk, ha a fényvédelem mellett a sminkről sem szeretnénk lemondani nyáron?

Létezik krónikus napfényhiány

A D-vitamin a bőrön keresztül termelődik, a természetes napsütés hatására. Zsírban oldódik. Márciustól szeptemberig elegendő a napfény ahhoz, hogy elegendő vitaminhoz jussunk, ám a télen a vitaminkészleteink megcsappannak. Mit okoz a napfény hiánya és mit tehetünk ellene egészségünk megőrzéséért?