Menü

Az evés boldogít?

Most nem az érzelmi evés pszichológiáját fogjuk firtatni, sokkal inkább érdekel bennünket, hogy mely ételek boldogítanak, azaz mely élelmiszerekben található meg a boldogsághormonnak is nevezett szerotonin képződéséhez elengedhetetlenül fontos triptofán. Ezt a létfontosságú esszenciális aminosavat a szervezet nem tudja előállítani, kizárólag táplálék útján juthat be a szervezetbe.

Mi tartalmaz triptofánt?

Tartalmazza a tojás, a tej, a sajt, a túró, a hal és a hús, de a búzacsíra, a szójabab vagy paradió is, ami azt jelenti, hogy ezek az ételek jó kedvre hangolnak, emelik hangulatunkat.

Fogyasszunk bátran kesudiót is! Ennek az olajos magnak 100 grammjában 450 milligramm „boldogító” triptofán és telítetlen zsírsav van, emellett biotin is, mely gondoskodik a szép bőrről és az egészséges körömről.

A sajtot említettük már, az ementáli sajtban 460 milligramm triptofán van, mondhatjuk, hogy igazi jókedv csomag. A tejtermékekben megtalálható kalcium pedig az erős csontokért és egészséges fogakért is felel.

Ha már említettük az olajos magvakat, itt a napraforgómag is, mely hiába apróka, 100 grammjában 310 milligramm triptofán van, ami igen jelentős mennyiség.

A hangulatkeltő zab is lehet az egyik kedvenc reggelink mostantól, érétkes gabona, sok értékes fehérjét és fontos aminosavakat tartalmaz.

Amellett, hogy gyulladáscsökkentő és koleszterincsökkentő hatású, igazi hangulatkeltő is, mivel azok közé az élelmiszerek közé tartozik, amelyek fokozott szerotonin kiválasztásra ösztönzik a testet.

Ha eddig kételkedtünk benne, hogy az életek boldogítanak, akkor íme egy tudományos kutatás: az egyik milánói egyetem viselkedéstudományi tanszéke negyven 25-50 év közötti férfiakat és nőket vizsgált tésztaevés közben és megállapította, hogy a tésztaevés hatékonyan „aktiválta a kognitív memóriafolyamatokat” és segített a pozitív érzelmek kiváltásában és a boldog arckifejezések. Eredményesebbnek bizonyult, mint például a zenehallgatás.

Az egyetem professzora szerint akkor vagyunk érzelmileg a legaktívabbak, amikor tésztát eszünk, ugyanis a kutatás szereplőinek hetvenhat százaléka tapasztalta, hogy a tésztaevés boldoggá teszi.

Egy másik kutatás azért szólt a tésztafogyasztás mellett, mert a mediterrán étrend része, ugyanis aki tésztát eszik, jó eséllyel fogyaszt mellé paradicsomot vagy paradicsomszószt, hagymát, fokhagymát, olívaolajat és érlelt sajtokat, esetleg más zöldségfélét. A rendszeres mozgás mellett mértékkel fogyasztott tésztaételek pedig nem hizlalnak.

A baromfifogyasztás mellett is van érvünk! A pulyka például az L-triptofán legjobb étrendi forrása, de az összes állati fehérje nagy mennyiségben tartalmazza ezt az aminosavat.

A tenger gyümölcsei közül az egyik legegészségesebb élelmiszer a rák, ami igen agy mennyiségben tartalmaz L-triptofánt, 4 dkg-omként 330 mg található belőle. A halak, mint a tonhal, a laposhal, a lazac, a laposhal, a szardínia, a tőkehal és a fésűkagyló is nagy koncentrációban tartalmaznak L-triptofánt.

A kígyóuborka meglepő hatásai

A kígyóuborka amellett, hogy sokoldalúan felhasználható a konyhában, a szervezetre is számos jótékony hatással bír, ami messze túlmutat a szem alatti karikák eltüntetésében.

A feldolgozott élelmiszerek káros hatásai

Az egészséges életmóddal foglalkozó szakemberek szerint a cukor, a finomított szénhidrátok után a feldolgozott élelmiszerek fogyasztása miatt van komoly ok az aggodalomra. Egyre több dietetikus, életmódtanácsadó javasolja a feldolgozott élelmiszerek fogyasztásának visszaszorítását. Vajon tisztában vagyunk azzal, melyek ezek az ételek, italok?

Mézbogyó - ültesd, csodáld, termeszd, használd fel

Szeretjük a környezetünkben a bokrokat, amik szép zöldek, de ha még termést is hoznak, ami még ehető is, egészséges is és finom is, akkor az csak egy aduász lehet. Ismerd meg a mézbogyót!

Gyógynövények emésztési problémákra

Immunsejtjeink 80%-a a belekben található, a bélrendszer tehát egy nagyon érzékeny, intelligens szervünk, ami egész testünk működéséért felelős.Az emésztési problémák is fontos jelzések, melyek mutatják, hogy valami nincs rendben a szervezetünkben. Ezek a gondok több-kevesebb rendszerességgel mindenkinél felbukkannak enyhébb vagy súlyosabb formában.

Gomba vásárlásnál erről mindenképp tudnod kell!

A fehérkalapú csiperkegomba igencsak keresett árucikk, de kevesen tudják úgy elkészíteni, hogy a lehető legtöbb tápanyag benne maradjon, miután a tányérra kerül. Akkor most nézzük, hogy miként kell úgy gombás finomságot készíteni, hogy annak ne csak az íze, hanem a tápértéke is kiváló maradjon.