Menü

Tippek egy egészségesebb karácsonyért

Lassan újra elérkezik az év azon szakasza, amit sokan az elengedéssel társítanak. De amíg a karácsony egy csodálatos időszak, hogy együnk, igyunk és vidámak legyünk, a túlzott engedékenységet érdemes elkerülni, ha nem szeretnénk az újév elején belekerülni az őrült fogyókúra pánikba.

Hogy az ünnepek élvezhetőek legyenek anélkül, hogy bármiféle negatív hatással lennénk az egészségünkre vagy a derékbőségünkre, összegyűjtöttünk néhány tippet, hogy ha eddig nem tettük, idén egy kicsivel egészségesebb karácsonyt élhessünk át.

Mindig jó tervezni

Azzal, hogy ezt a cikket olvasod, már tettél egy lépést az egészségesebb karácsony felé. De mi fog történni, ha az asztalról rengeteg finomság kacsingat rád? Tervezd meg előre, hogy csak néhányat eszel a kedvenc fogásaidból. Ha ismered a menüt, mert a rokonok évről évre ugyanazt készítik, fel tudsz készülni a kedvenc desszertedre úgy, hogy a főételből kevesebbet fogyasztasz. Ha figyelsz rá, hogy mit eszel és hogyan, tudatosítod magadban, hogy jó hatással vagy a testedre és az egészségedre, más kapcsolatot tudsz kialakítani az étellel, kevesebbet fogsz enni, és nem kell később bűntudattal küzdened.

Reggeli

Ha az ünnepek alatt sem hagyod ki a reggelit, sokat teszel azért, hogy ne ess bele a tálba, amikor végre eléd kerül a fő fogás. A reggelizéssel ugyanis stabilizálod a vércukorszintedet, ami megelőzi az óriási étvágyat a későbbi órákban.

Egy kis mozgás

Nem szükséges, hogy a karácsonyi időszak alatt órákon keresztül eddz, de mindenképpen jó, ha a héten néhány alkalommal tudsz mozogni, és a súlyodat ezzel szinten tartod. Ehhez 15 perces tornák is elegendőek lehetnek, de nem kell nagy dolgokra gondolnod: egy ünnepi családi séta a nagy vacsi után elég ahhoz, hogy felgyorsítsa az emésztést.

Hidratálás

Forralt bor, Bailey’s, Brandy… és még sorolhatnánk. Rengeteg lehetőség a dorbézolásra (és rengeteg cukor!), de ez nem jelenti azt, hogy minden alkalommal igent kell mondanod. Ha szeretsz is többet inni, figyelj rá, hogy közben sok vizet is fogyassz! Ezzel a másnaposság ellen is sokat teszel.

Hangulat

A hangsúly inkább az érzéseken, az ünnepi hangulaton legyen, ne az étkezéseken! Ahhoz, hogy kevesebbet egyél, határozd el magad, hogy figyelni fogsz, és e tekintetben tartsd aktívan az elmédet! Ha úgy érzed, sürgetnek az evéssel, vagy állandóan rágcsálsz valamit, dobj fel egy ötletet a családnak, például játsszatok valamit. Ha ez nem lehetséges, tegyél rövid sétákat a lakásban, vagy szívj friss levegőt, csukd be a szemed, és meditálj röviden. Ezzel már tettél egy nagy lépést afelé, hogy az ünnepek időszaka ne a mértéktelen fogyasztásról szóljon.

Kemping a kertben

Szeretnéd átélni egy kemping hangulatát, de nincs rá lehetőséged, hogy elutazz otthonról? Rendezz be a kertedben egy sátrat, és éld át otthonról a szabadban töltött éjszaka autentikus hangulatát, az otthon közelségének előnyeivel fűszerezve!

Feszültséglevezetés? - Mire jó a stressz?

Azt hihetjük, hogy szükségünk van a stresszre, de közben mégis egyfajta negatív tényezőként gondolunk rá. Holott ha épp megfelelő nyomás helyezkedik ránk, az erőforrásainkat is jobban tudjuk beosztani. Nem utolsó sorban, a stresszes légkörben elért sikereink azok, amelyekre szívesen visszagondolunk: ezek a legnagyobb győzelmeink.

Vattacukor szülők – egy családi viselkedésminta

Sokféleképpen módon nevelhetjük gyerekeinket, lehetünk szigorúak, engedékenyek, megalkuvók, igazából bármilyenek. Általában gyereke válogatja, hogy mi a legjobb, de vannak viselkedésminta típusok, amibe általában beleillünk. Nézzük, mit jelent, ha valaki vattacukor szülő típus!

Balesetveszélyes trambulinozás

A trambulin egy ugrálóeszköz, amely kiválóan alkalmas edzéshez és szabadtéri játékhoz, ám használatának megvannak a maga „szabályai”.

Növények, melyek elűzik a kullancsokat

Egyre több embert fertőz meg a kullancs terjesztette halálos kór hazánkban. Tavaly az év első felében még jóval kevesebb esetet regisztráltak. A Lyme-kórt, amelyet egyes kullancsfajok terjesztenek, egyre több embernél mutatták ki hazánkban.