Menü

Az úszás jótékony hatásai gyermekkorban

Amikor a középső fiam az iskolai szűrésről egy ortopédiai beutalóval és egy hanyagtartásról, gerincferdülésről szóló papírral érkezett haza, kissé megijedtem. Kicsi kora óta odafigyelek milyen cipőt hord, sportol, egészségesen eszik, most mihez kezdjek ezzel a problémával. Akik hasonló cipőben járnak, nekik ajánlott mai írásomat.

Ádám fiam hanyagtartására és lúdtalp problémájára az ortopéd orvosunk – sok más egyéb mellett - legfőképp az úszást javasolta. Természetesen járunk gyógytornára szakemberhez, otthon is végezzük a meghatározott gyakorlatokat, sokat jár mezítláb, mászókázik, sportol, a megfelelő anatómiai szandikat választottuk neki s most úgy tűnik az úszás is az életünk részévé fog válni. Vajon miért ajánlott és milyen jótékony hatásai vannak az úszásnak kisgyermekkorban?

Ami a gyerekkori fejlődési szinteket illeti, köztudottan egymásra épülnek, ezért bármely szint kimaradása, eltérése módosíthatja a normális fejlődési folyamatot. Az úszás mellett szól, hogy szakemberek egyöntetű álláspontja szerint az egyetlen olyan sportág, amely szinte az összes izmot igénybe veszi, arról nem is beszélve, hogy a légzést is szabályozza.

A medencében minden úszással eltöltött edzés hatására javul a szövetek, sejtek oxigénellátása, s a szellemi teljesítményt is fokozza. Dolgoztatja az izmokat, nagyon összetett mozgásforma, mely során a test igen nagy edzésnek van kitéve. Edzi a tüdőt, szívet és eközben még az ízületeket is kíméli, természetesen fontos, hogy helyesen ússzunk, a megfelelő technikát elsajátítva.

Úszás közben fokozódik az endorfintermelés, tehát boldogsághormont szabadít fel, valamint csökkenti a stresszt.

A gyermekkorban azért különösen fontos az úszás, mert növeli és erősíti a gerinc tartásában résztvevő izmokat, mondhatni az úszás a tartáshibák megelőzésének egyik legjobb formája, melyet ortopéd orvosok is javasolnak.

Egy iskolás gyermek rengeteget ül az iskolapadban, sokszor görnyedve, hanyag tartással, melyen a számítógépes online élet, a „home office” és otthoni online tanulás egyáltalán nem segített, sőt! Az úszás hatására a csontok megvastagodnak, nő a csontok szilárdsága, teherbíró képessége.

Az úszás igazi, biztosan megtérülő hosszútávú befektetés az egészségünkbe, mellyel érdemes már gyermekkorban megismerkedni. Érdemes tehát a gyermekeinknek úszással megtölteni a szabadidejét, hogy a későbbiekben sokkal erősebb, teherbíróbb csontozatuk és gerincük lehessen.

Mik azok a mandalák?

Mik a mandalák és azok eredete, milyen összefüggésben vannak a meditációval, a relaxációval, a pihenéssel és mit jelentenek?

Mivel segítsük a friss szülőket?

A szülés és születés eufórikus élménye körbelengi az újonnan született vagy gyarapodó kis családot, mindenki szeretne kicsit részese lenni az örömnek, de nem biztos, hogy egy újdonsült anyuka, vagy apuka pont erre vágyik. Néhány jó tanács egy háromgyerekes anyukától.

Miért olyan népszerűek a virtuális futások?

Az online tér népszerűsége minden eddiginél nagyobb, egyre több időt töltünk a „kütyük” - kel a kezünkben. A valóság ma már egyre inkább gépek és emberek közötti.
Online világ, valódi futás, mit jelent ez?

TSMT, a gyerekek segítő tornája

Manapság rengeteg lehetőségünk van, hogy fejlesszük gyermekünk mozgását, idegrendszeri fejlődését, viszont van egy mozgástréning, mellyel a nagy- és finommozgásokat is tudatosan erősíti.

Tippek az egészséges étkezéshez a mostani drágulás mellett

Mindannyian tapasztaljuk nap, mint nap az árak folyamatos drágulását, ám emellett is lehet törekedni a tudatos bevásárlásra, hogy étrendünk egészséges keretek között maradhasson. Nehéz beszerezni a zöldséget, gyümölcsöt, mert néha a pénztárcánk nem teszi lehetővé ezek megvásárlását, ám segít néhány tipp a tudatos életmódhoz.