Menü

Időmenedzsment - avagy jól töltjük el az időnket?

„Arra van időnk, amire akarjuk” – hangzik a mondás és nagy igazság van ebben. Természetesen mi döntjük el, mivel töltjük el az időnket, de az nyilvánvaló, hogy az egyik legdrágább, visszafordíthatatlan és visszahozhatatlan. Jól kell bánnunk vele, hasznosan beosztani, helyes fontossági sorrendet tartva. De mindezt hogyan?

Az idő érték és céljaink eléréséhez nagyon jól kell tudnunk használni. A siker igen gyakran az időnk megfelelő beosztásán múlik.

Nagyon sokszor azt érezzük, hogy az órák, a napok lassan vánszorognak, egy orvosi rendelőben, a munkahelyünkön, egy unalmas előadáson, máskor meg azt vesszük észre, hogy felfoghatatlanul gyorsan telik az idő, például, ha nyaralni megyünk, vagy pihenünk, valami kellemes dolgot csinálunk, kikapcsolódunk.

Kisgyermekes anyukaként azt tapasztalom, hogy a napok lassan telnek, az évek viszont rohannak.

A kiegyensúlyozott életmódhoz meg kell találjuk a helyes fontossági sorrendet és időbeosztást, mind tanulmányi éveink alatt, mind későbbi munkahelyünkön vagy otthon.

Legjobb, ha listát írunk és egy prioritási sorrendet állítunk fel aszerint, hogy melyek a sürgős elintéznivalók, mi az, ami várhat.
Ne próbáljunk mindent egyszerre megoldani, egyetlen nap alatt elvégezni, ettől csak frusztráltak és stresszesek leszünk. Ehelyett inkább örüljünk az elvégzett teendőknek, a „kipipált” feladatoknak.

Ha egy feladaton dolgozunk, kapcsoljuk ki a zavaró tényezőket (ezt tulajdonképpen magamnak mondom) lépjünk ki a netről, chatről, közösségi oldalakról, kapcsoljuk ki a tévét, rádiót, ne hagyjuk kizökkenteni magunkat folyton egy-egy megkezdett gondolatból, ötletből, legépelt mondatból. Ez gyakran bizonyos körülmények mellett (pl. három gyerek) nem egyszerű.
Tartsunk szünetet, igyunk valamit, együnk pár falatot, sétáljunk a folyosón, menjünk ki az irodából, szívjunk friss levegőt. Utána sokkal koncentráltabbak leszünk.
Végül, de nem utolsó sorban, próbáljuk fenntartani a motivációnkat, ha lehet, törekedjünk erre, hogy szerethessük, amit csinálunk, hogy megmaradjon bennünk az elköteleződés. Ha mindenhez negatívan állunk hozzá, s csak a rosszat látjuk, nem fogjuk jól érezni magunkat, ellenben, ha kihozzuk az adott helyzetből a legjobbat, akkor az mindenre és mindenkire pozitív hatással lesz.

Az időmenedzsment lényege: használjuk ki az időnket maximális hatékonysággal, hogy elérhessük a céljainkat. Ekkor az idő jóbarátunk lesz.

A falusi fiatalok összetartó közössége

Sokszor felmerül a kérdés, hogy szép dolog falun lakni, mert csend, nyugalom van, de mit is kezdjen ott magával az ember, főleg egy fiatal?! Igen is van mit csinálni, erre egy nagyon jó példa egy kis falu fiatal közössége, akik nagyon kreatívan fogják össze a falu népét, hogy együtt szórakozhassanak, és felpezsdítsék nem csak a fiatalok, hanem az idősebb korosztály életét is. Interjú a KIFLI közösségével és egy oszlopos tagjával, Bódog Bencével.

Mezítláb járni egészséges

Elődeink évezredeken át mezítláb jártak, ma már azonban cipőt, zoknit hordunk, pedig a mezítláb járásnak nagyon sok előnye van, erre én magam akkor jöttem rá, mikor a fiam ortopéd orvosa egész nyárra ezt tanácsolta, lúdtalp-problémánk kezelésére.

Házi mosogatógép tabletta

A mostani elsivatagosodó világunkban, ahol nagy kincs az egészség, Földünk és vizünk tisztaságának megóvása, sok módszert alkalmazhatunk, hogy vigyázzunk ezekre, magunkra és még spórolhatunk is vele, így kipróbáltuk a házi mosogatógép tablettát, íme, az eredmény.

A 10 legjobb kutyafajta kisgyerekes családokba

A kutya az ember legjobb barátja, az egyik legszebb mondásunk nem véletlen ilyen ismert és népszerű. Az állatoktól kapott feltétel nélküli, tiszta és őszinte szeretet és hűség, ami miatt családtagnak számítanak. Vajon kisgyerekek mellé milyen kutyatípusokat keressünk, melyik a legideálisabb a kicsik mellé? Ennek nézünk ma utána!

Mennyi alkoholt szabad maximum inni fogyókúra alatt?

Az alkohol fogyasztása gátolja a fogyási folyamatokat, nagyon sokat számít belőle a mérték. A fogyókúra beindításához az alkohol mennyiségére is oda kell figyelni, nem csak a rendszeres mozgás és a bevitt táplálék számít. Az alkoholfogyasztás túlzó mértékben jelentősen gátolja a fogyást.