Menü

Black Friday és ami mögötte van, avagy valódi kedvezmények vagy átverés?

Mi az a Black Friday? Magyarul egyszerűen fordítva „Fekete Péntek”, azaz egy minden évben november végén beköszönő vásárlásra ösztönző program, kereskedelmi kedvezmény, de hívhatnánk akcióhullámnak is. Az akcióban részt vevő üzletek akár 50-70%-os kedvezménnyel csábítják a vásárlóikat, melyhez webáruházak is csatlakoznak. az akció olykor egy hétig is tart.

A november végi szuperakcióhullám elnevezésére két elmélet van a köztudatban, egyik egy könyveléssel összefüggő történet, a másik pedig egy philadelphiai amerikai foci mérkőzéssel van kapcsolatban. A Black Friday konkrét dátuma nem állandó, mert az időpontja egy mozgó ünnep idejétől, az amerikai Hálaadás ünnepétől függ. A Black Friday a Hálaadást követő pénteken kedződik, mely idén november 26-a.

Sokan elvakultan rohannak vásárolni, pedig többek szerint az ilyenkor meghirdetett leárazások egy felemelt árról kezdődnek, tehát az akciókat népszerűsítő hirdetések mögé kell látnunk. Sok kereskedő valódi kedvezményekkel várja az embereket, de némelyek akcióját nem nézi jó szemmel a Gazdasági Versenyhivatal.

Vajon mennyire valósak az ilyenkor csábító akciók? Valódi kedvezmények vagy átverés?

Sokak szerint itthon inkább az árak manipulációjáról szól a fekete péntek, kevés a jelentős kedvezmény, amit kaphatunk, ezért az évek során mintha csökkenne az érdeklődés a fekete pénteki akcióhullám iránt.

Vizsgálatok szerint az érdeklődés csúcspontja 2017-ben volt, azóta visszaesés figyelhető meg, a résztvevők 55 százaléka ma már úgy gondolja, a vételárak manipulálva vannak, akció előtti áremeléssel majd árzuhanással csapják be a vásárlókat.

Ha néhány tanácsot megfogadunk, nem válunk becsapás áldozataivá, s nem érezzük magunkat az akció végén palimadárnak.

Az átverést a legegyszerűbben úgy tudjuk elkerülni, hogy időben megfigyeljük a kiszemelt termékek árát, s így tisztában lehetünk annak alakulásával, rálátva arra, hogy valóban akcióról beszélhetünk -e.

Az üzletek gyakran élnek azzal a marketingfogással, hogy a hatalmas akciókkal csábító termékekből eleve 4-5db-ot tartanak raktáron, ami hamar elfogy, így a későbbi vásárlók csalódottan látják, hogy termékük már nincs készleten, így persze körülnéznek a boltban, s ha már ottvannak, vesznek mást – nem akciós áron.

Ha utólag látjuk be, hogy átvertek például egy online vásárláskor, akkor is van megoldás, ebben az esetben is vannak jogaink, amit az ilyen esetekben bátran érvényesíthetünk. Például élhetünk a 14 napos elállási joggal, ami azt jelenti, hogy a csomag érkezését követően 2 hétig bármikor dönthetünk úgy, hogy elállunk a vásárlástól. Ekkor a terméket vissza kell küldenünk, a boltnak pedig a 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet értelmében kötelessége visszafizetni a teljes vételárat.

Kiegyensúlyozottság a karácsony előtti hetekben

Az év végi hajtás sokszor úgy ránt magával, mintha versenyt futnánk egy láthatatlan stopperrel. Pedig ezen időszaknak nem a rohanásról kellene szólni, hanem arról a csendes, mégis erős harmóniáról, amit mindenki meg tud teremteni magának, ha ráhangolódik az ünnepi időszakra. A kérdés az, hogyan tudunk közben egyensúlyban maradni önmagunkkal és a környezetünkkel.

Fájnak a vállaid? – ezt üzeni a lelked!

A vállaink fájdalma gyakori panasz, sokszor csak egy rossz tartás okozhatja, de mi van akkor, ha más áll a háttérben? A lelki gondok sok esetben a vállainkon landolnak.

Mi az az önszabotázs, és miért csináljuk egyáltalán?

Sokszor hallani, hogy saját magunk ellenségei vagy akadályai vagyunk, de pontosan mit is jelent ez?

Mi tesz minket egy munkahelyi közösség egyedi részévé?

A céges közösségek működését alapvetően az egyéni különbségek alakítják. Az igazi erőt az adja, amikor különböző szemléletek, energiák és háttérből hozott tapasztalatok állnak össze olyan hálózattá, amelyben mindenkinek megvan a helye. A kérdés mégis az, hogy mitől válunk valóban hasznossá és értékessé egy szakmai környezetben?

Miért fontos rendszeresen tisztítani a kárpitot, matracot és szőnyeget?

A lakások és irodák komfortja nagymértékben függ a bútorok, szőnyegek és matracok tisztaságától. Bár sokan csak a látható szennyeződéseket veszik észre, a kárpit, a matrac és a szőnyeg rendszeres tisztítása nem pusztán esztétikai kérdés, hanem egészségügyi szempontból is kiemelten fontos.