Menü

Sport és a reflux

Bizony ez a kettő nagyon szerencsétlen egy páros. Tapasztalom sokszor. Vannak olyan módszerek, amelyek enyhíthetik a kellemetlen tüneteket, ezekkel érdemes megpróbálkozni, ha reflux mellett szeretnénk sportolni.

Mi is a reflux? Aki nem tudja, nagyon szerencsés.

A reflux visszacsorgást jelent, ilyenkor a gyomortartalom a megfelelő iránnyal ellentétesen, azaz visszafele folyik, a nyelőcső és gyomor közötti záróizmon át a nyelőcsőbe. Súlyosabb esetben egészen a garatig vagy akár a szájüregig is eljuthat. Nagyon kellemetlen jelenség, kínzó tünetekkel. Genetikai hajlamot a refluxra még nem mutattak ki, de rossz hírünk van: a családon belüli halmozódás jellemző.

Mi a helyzet akkor, ha reflux mellett sportolni szeretne valaki?

Aki komolyan veszi a sportot és az edzést, annak a reflux miatt alaposan be kell tartania néhány szabályt a táplálkozásban, amelyekkel kivédheti a kellemetlen refluxos tüneteket.

Tudni kell, hogy aki refluxos, annak a túlsúlytól mielőbb ajánlott megszabadulnia, mert az elhízás belejátszhat abba, ha valaki refluxossá válik, azonban megfelelő életmód követésével tünetmentessé válhat.

Az életmódváltással kell kezdeni a probléma megoldását, ha pedig nem elég, akkor fel kell keresni a szakorvost és elkezdeni az általa javasolt gyógyszeres kezelést. A táplálkozást illetően tiltott listába tartoznak a szénsavas italok, a csípős, fűszeres, savas és zsíros ételek, a csokoládé, a kávé, a tea és az alkohol is, továbbá kerülendők a nagyon savanyú gyümölcsök, illetve a tejtermékek és a hagyma, fokhagyma is.

Életmódváltás részeként a dohányzás elhagyása is javasolt.

A szoros melltartó és nadrág, szoknya súlyosbító tényező, erősíti a tüneteket.

A patikákban léteznek recept nélkül kapható szerek, szopogatós tabletták, azonban a szakorvos azt ajánlja, ezeket rendszeresen ne használjuk.

Ne hagyjuk, hogy a reflux megakadályozzon abban, hogy fittek legyünk, folytassuk a sportolást, hiszen nincsen tiltott sporttevékenység, csak messzire kerüljük el a refluxot erősítő ételeket és italokat.

Bizonyos mozgásfajtáknál, mint a futás vagy súlyemelés, gyakoribb a tünetek felerősödése, itt fokozottan fontos, hogy kényelmes és semmiképp sem szoros ruházatot viseljünk.

Nem mindegy, mit mikor eszünk, sport előtt 2-3 órával étkezzünk, a fenti élelmiszerek kerülésével, könnyű ételek fogyasztásával, kis adagokban.

A reflux, vagyis az a bizonyos savas gyomortartalom visszaáramlása a nyelőcsőbe sajnos elég gyakori emésztési probléma manapság. Nemcsak a táplálkozással lehet orvosolni, hanem stresszcsökkentéssel is, ugyanis ez nagyon sok egészségi probléma okozója lehet az életünkben.

Karotinoidok az időskori panaszok ellen

A karotinoidok javítják az életminőséget és elodázzák az időskori panaszok megjelenését. A normál aerob anyagcsere során is keletkeznek szabadgyökök, de nem is ez a fő probléma, hiszen megvan a szerepük a szervezetben. A gond akkor kezdődik, amikor stressz hatására hirtelen túl nagy mennyiségben lesznek jelen és biológiai károsodásokat okoznak.

Ez történne a testeddel, ha végleg leszoknál a kávéról

Ha nap, mint nap megiszunk egy csészével, egy idő után egyre többre van belőle szükségünk. De mi történik, ha teljesen abbahagyjuk a kávé fogyasztását?

Gyengeséget és légszomjat is okozhat az alacsony pulzus

A szívünk percenként átlagosan 60-70-szer ver, de 60 és 100 ütés közt minden normálisnak tekinthető. Ugyanakkor, ha 60 alá csökken a pulzus és nem egy edzett sportolóról van szó, az már utalhat bradycardiára, vagyis túl lassú szívverésre.

A reishi gomba jótékony hatásai

A keleti gyógyászatban számos különböző növény- és gombafajtát használnak. Érdekes módon viszont, a reishi gomba különösen népszerűnek számít, mivel jó hatással van az egészségre: többek között megerősíti az immunrendszert és képes felvenni a harcot a rákos megbetegedésekkel is.

A sportolás szívre gyakorolt hatásai

Javítja a koleszterinszintet, segít, hogy megtartsuk vagy elérjük a szív terhelésének szempontjából optimális testsúlyt, hozzájárul a vérerek rugalmasságának és átjárhatóságának megőrzéséhez.