Menü

Megduplázza a mozgás hatását, ha ezeket eszed edzés után

Az edzés célja nemcsak a fogyás lehet, de az izomtömeg növelése is. A két folyamat azonban nem zajlik párhuzamosan, mert a testnek az építkezéshez felhasználható extra energiára van szüksége, ami egy kalóriadeficittel rendelkező étrendben nincsen meg. Ahhoz, hogy a sportolásba ölt órák meglátszanak rajtad, az étkezésedet is a céljaidnak megfelelően kell alakítani.

A regenerálódáshoz szükséges tápanyagokat akkor is biztosítani kell a tested számára, ha fogyni szeretnél, hiszen ennek hiányában a test az izmok elbontásába kezdhet, ami az anyagcsere lassulásához, visszahízáshoz vezet. Az izom fehérjeszerkezetének helyreállításához protein kell, ami megakadályozza az izombontást. Erre a célra a testtömeg minden kilója után 0,3-0,5 gramm fehérje elfogyasztását javasolják az edzés után rövidesen, így akár 20–40 gramm fehérje is bevihető.

A szénhidrátok a glikogénraktárak újratöltéséhez kellenek. Ezt leghatékonyabban közvetlenül edzés után végzi a szervezet, így 45-120 percen belül javasolt 1,1-1,5 gramm jó minőségű szénhidrátot fogyasztani a fehérjével együtt. A zsírról hallhatod, hogy lelassítja a tápanyagok felszívódását, ami edzés után nem célszerű, mértékletes mennyiség azonban ilyenkor is kell a zsírban oldódó vitaminok számára.

Étkezési tippek

Nagyjából 100 gramm kókuszolajon pirított csirkemell zöldfűszerekkel, 40-70 gramm barna rizzsel és sok-sok friss zöldséggel mindent tartalmaz, amire szükséged van egy kimerítő edzés után.

90-100 gramm sovány hal sóval, borssal és citromlével elkészítve - kókuszolajon - kiváló fehérje- és egészséges zsírforrás. Tálald 300 gramm párolt kelbimbóval, brokkolival, paradicsommal és 40 gramm quinoával.

Egy-másfél szelet teljes kiőrlésű rozskenyér biztosítja a szénhidrátokat, két-három lágy tojás a fehérjéket, míg egy fél avokádó borssal, fokhagymával összetörve, kenyérre kenve remek egészséges zsírforrás.

Körülbelül 100 gramm grillezett csirkemell mellé készíthetsz pürét vagy főtt, burgonyaszerű köretet 150-250 gramm édesburgonya felhasználásával. Fogyassz mellé leveles zöldségeket is bőségesen a még több vitamin és rost beviteléért!

Készíts rántottát három tojásból kicsi kókuszolajon, és keverj bele zöldfűszereket, egy evőkanál zabpelyhet, zöld hüvelyű babot és más zöldségeket ízlés szerint.

100 gramm natúr csirkemellet kockázz fel, és készíts neki 50-80 gramm leveles zöldségből salátaágyat. Adj hozzá 150-200 gramm céklát, és locsold meg pár csepp fűszeres olívaolajjal vagy balzsamecettel.

80-100 gramm apróra kockázott csirkecombból - felső -, 100 gramm sárgarépából, 100 gramm borsóból, hagymából és öt-tíz kelbimbóból készíts kókuszolajon levest. Fűszerezd sóval, borssal, babérlevéllel, paprikával és majoránnával.

A tojásfehérje a testépítők körében is kedvelt proteinforrás. Belőle készül a tojásfehérje-túró. Ezt nagyobb bioboltokban, neten rendelve szerezheted be. 170 grammhoz fogyassz 200-300 gramm piros bogyós gyümölcsöt.

Módszerek a hatékony tanuláshoz

A magyarok átlag életkora 75 környékére tehető. Ebből rosszabb esetben 8, jobb esetben pedig legalább 16 évet tanulással töltünk. Tanulni azonban nem mindenki szeret, és nem is egyenlő hatékonysággal tud. Egyes tanulási technikák és módszerek viszont bizonyítottan megkönnyítik a tanulást.

Őszi sporttippek

Javában benne vagyunk az őszben, a ködös reggelekben, az esősebb délutánokban, a capuccinos délelőttökben, de a hétvégi biciklizésekben, a napsütötte, erdei túrákban is tarkabarka levelek között. A szabadtéri sportolás legjobb időszaka.

Légy önmagad legjobb barátja!

A legjobb barátaink elfogadnak minket olyannak, amilyenek vagyunk, és így szeretnek. Cserébe elmondhatjuk a problémáinkat, miközben a legjobbat kívánjuk a másik számára.

A hastánc, mint életstílus

A hastánc a testnek-léleknek egy különleges kifejezőeszköze, melyben fontos szerepet játszik a kreativitás, az önkifejezés, a spiritualitás. A hastánc, több, mint tánc. Életstílus. Bartha Rékával, a Lunotis Tribal Academy fellépőcsoportjának tagjával beszélgettem.

Mikor vegyük be a vitaminokat?

Mindenki tudja, hogy nem érdemes éhgyomorra bevenni a napi vitaminokat, de ha már ettünk, mikor érdemes? Nézzük meg, mikor a legjobb a vitaminpótlás.