Menü

Emésztést támogató ételek

A mai rohanó világban, amikor állandó stresszben és felgyorsult ritmusban éljük a mindennapjainkat, bizony az emésztési problémák népbetegségek, s ha már ilyen gondokkal küzdünk, akkor érdemes inkább természetes megoldások után nyúlnunk gyógyszerek helyett, ilyenek például az emésztést segítő ételek.

Az első és legfontosabb szabály a rostdús étkezés, amelyet zöldségekkel és gyümölcsökkel könnyen megvalósíthatunk, hiszen egyes gyümölcsök, zöldségek nagyon jó és természetes székletlágyítók.

Az alma és a körte ezen kívül pektint is tartalmaz, amely elősegíti a megfelelő bélmozgást. Mindkét gyümölcs fogyasztható hasmenés és székrekedés esetén is.

A zab szintén nagyon jótékony hatású étel, ha emésztésről van szó. Rendszeres zabfogyasztással megelőzhető a székrekedés kialakulása. Magas élelmi rosttartalma segíti a méreganyagok kiürülését a bélből, emellett enyhíti a gyomorégés és a reflux kellemetlen tüneteit is.

A megfelelő mennyiségű folyadékbevitel elengedhetetlen ahhoz, hogy az emésztésünk rendben működjön, ha nem iszunk eleget, nem fogjuk a mosdót minden reggel meglátogatni.

A zöldségeken és gyümölcsökön, folyadékon és zabpelyhen kívül a magvak is természetes székletlazító hatással bírnak.

(amikor ezt még nem tudtam egy fél zacskó mogyoró után mentem el futni, ami aztán mégsem volt jó ötlet) A magvak, például az oly népszerű és kedvelt chiamag folyadékkal kombinálva gélszerű anyagot képez, amely könnyen átjut a beleken. A chiamag tehát egy nagyszerű módja a rostok bevitelének növelésére.

A lenmag is kiváló székletproblémákra, szorulásra, s még hasmenésre is.

Rosttartalmú ételek fogyasztása mellett ne felejtsük el, hogy sok folyadékot szükséges inni, hogy elkerüljük a székrekedést és gyomorproblémákat.

A zöld leveles zöldségek is elősegítik az emésztőszervek egészséges működését.

A rostok mellett a probiotikumok is nagyon jótékony hatásúak, segítik a bélflóra egyensúlyát.

A probiotikus táplálékok közé tartozik a kefir, a savanyú káposzta, a joghurt. Székrekedés esetén is segítséget jelenthetnek.

Talán a gyömbérre még nem gondoltunk úgy, mint emésztést segítő étel, pedig a népi gyógyászat ismeri és használja sokoldalúságát. Kiváló gyulladáscsökkentő tulajdonságai mellett segíti a gyomorrontás tüneteit, valamint az irritált bélnyálkahártyát.

Az emésztést segítő ételek listáját folytathatnánk, hiszen még említést sem tettünk a banán, a cékla, a datolya, az avokádó előnyös hatásairól, mindenképp érdemes az emésztési problémákat szép sorban a fent említett ételek segítségével orvosolni, gyógyszer helyett.

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?

Ultrafeldolgozott élelmiszerek

Amikor belépünk egy üzletbe, kedvünkre vásárolunk a polcokról, de valószínűleg sokszor azt se tudjuk, hogy konkrétan milyen élelmiszer került a kosárba. Pedig a boltokban rengeteg a feldogozott termék, ilyen az ultrafeldolgozottak köre is.

Reggelizéssel kapcsolatos tévhitek

Ahányféle diéta és trend, annyiféle útmutatás az étkezésekről. Tények és tévhitek a reggeliről, pro és kontra.

Ashoka jótékony hatásai

Az Ashoka szó szerinti jelentése: „gondok nélkül”. A hinduk egyik legfontosabb fája, amely egész India szerte honos.

Szezonális zöldségek májusban

Elérkezett az a tavaszi hónap, amikor a piacon már csupa friss és szezonális zöldséget találhatunk. Érdemes tudni, miért fontos ezeknek az idény zöldségeknek a fogyasztása, és hogyan csempészhetünk többet belőlük az étrendünkbe. Felejtsük el végleg a telet, és készüljünk tápanyaggal és vitaminokkal teli friss ételekkel a nyárra!