Menü

Tippek a fogyáshoz idősebb korban

Idősebb korban lassul az anyagcsere és az a tápanyag mennyiség, amelyet korábban fogyasztottunk sokkal jobban meg fog látszani az emberen. Ehhez sokszor hozzájárul a mozgásszegény életmód, és az élelmiszerek sokszor elégtelen minősége.

Idősebb korban is érdemes tartózkodni a radikális diétától, viszont, ha keveset mozog valaki, akkor, ha fogyni akar, meg kell magának szabnia egy elég komoly határt, amely felett nem lehet többet enni, például az egy napra számított kalóriabevitele nem lehet több 1400-1500 kalóriánál.

Szintén fontos, hogy a diéta ne legyen egyoldalú, mert így könnyen vitaminhiány alakulhat ki a szervezetben. Fiatalabb korban is nehéz erre figyelni, de idősebb korban is kerülni kell a cukros italokat, péksüteményeket, csokoládét, alkoholos italokat. Ezzel sok esetben a túlzott koffeinfogyasztást is elhagyja az adott személy, ami szintén fontos lehet.

Idősebb korban is sok zöldséget és gyümölcsöt kell enni, a fehérje pedig, túró, sajt, csirkehús, hal és némi tojás formájában kerüljön az asztalra.

Azonban mozgás nélkül tartós fogyás nincsen mert ezzel is további kalóriákat égetünk el, valamint meg lehet vele őrizni az izomtömeget és a jó kondíciót is.

Ebben a korban sokszor már a súlyzós és erőnléti edzések nap mint nap fárasztóak tudnak lenni, nem beszélve arról, hogy ízületi fájdalmakat és komolyabb sérüléseket is okozhat az edzés, ha nem megfelelően végzik őket.

Az egyik legjobb mozgásforma az úszás, amely nem csak, hogy kíméli az ízületeket, de alapvetően kalóriát is éget és segít az állóképesség megőrzésében is. Még jó mozgásforma lehet a kocogás, elliptikus tréneren való edzés, kerékpározás és a gyaloglás is. Ami viszont nem ajánlott az a lépcsőzés, guggolás és a nehéz súlyokkal való gyakorlatok.

Fontos, hogy idősebb korban az elhízás az életminőség romlásához vezethet és egészségügyi szempontból is nagyobb kockázatnak vannak kitéve a túlsúlyos emberek. Ilyen tipikus betegségek lehetnek a szív és érrendszeri problémák, cukorbetegség és a különböző ízületi problémák is.

Az edzés terén fontos, hogy ne arra törekedjenek, hogy nap mint nap túllépjék teljesítőképességük fiziológiai határát, mert a kívánt cél helyett kóros állapotok kifejlődését érhetik el vele. Ebben a korban inkább fontos, hogy a sporttevékenység után kellemes érzés hassa át testüket-lelküket. Természetesen az élettani folyamatok elől nem lehet elmenekülni, mert a fizikai teljesítmény csökkenése az emberi élet része, de cselekedeteinkkel befolyásolhatjuk és lassíthatjuk a folyamatot.

Szabó Máté

Elhíznak a gyerekek az online világban?

Az otthoni tanulás, home office, online lét bizony kedvez a túlsúly megjelenésének. Kevesebbet mozgunk mi is és a gyerekek is, a testnevelés órák hiányoznak, gép előtt ülünk, a kamaszok nagy többsége egész nap a szobájában kuksol. Valóban sokat híznak a járvány idején a gyerekek?

Az alacsony vérnyomás hatásai

Az alacsony vérnyomás a génekbe van bekódolva. S ha nem okoz nagy gondot, az alacsony vérnyomásra, csak a vérnyomás mérésénél jönnek rá.

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.

Tippek a frontot okozó tünetek ellen

Az időjárás, a frontok alakulása sokunk életét befolyásolja napi szinten, akár tudunk róla, akár nem. Vannak ugyanis, akik nem is hozzák összefüggésbe az időnkénti elviselhetetlen fejfájásukat, ízületi fájdalmaikat, rossz közérzetüket, például egy közelgő melegfront érkezésével.