Menü

Mi az a TÉNÉ étrend?

Annyiféle fajtájú, típusú, „tutirabevált”, divatos, ősrégi, ketogén, paleo, szénhidrát, fehérje, szín, vércsoport, koplalós, zabálós, zsíros, zsírszegény, böjtölős, shakes-turmixos, vega, meg vegán, meg a jó ég tudja hányféle fogyókúra-diéta forog már a köztudatban, az ember hol ebbe kap bele, hol abba, aztán megjelenik egy újabb és egy újabb és a végén teljes a káosz a fejünkben. Most a TÉNÉ étrend. Hátazmegmilyen?

Az kérem szépen (idézem) teljes értékű növényi étrend. Azaz TÉNÉ.

Sokan biztosan találkoztak már a teljes értékű növényi étrend kifejezéssel. De mit is takar ez pontosan?

A teljes értékű növényi étrendnek valójában nincs pontos definíciója és nem is olyan szigorú, mint a vegán étrend, de a követők szerint ez is egy egészségtudatos életmód.

A TÉNÉ szabályai elsősorban ahogy a neve is jelzi: a teljes értékű ételek fogyasztása.

Nem tolerálja a feldolgozott élelmiszereket, tehát az ételeket a lehető legtermészetesebb formájában kell elfogyasztani. A finomított élelmiszerek, - a legtöbb magára valamit adó diétában-, itt is kerülendők.

Az étrendben kizárólag növényi alapú ételek szerepelnek, így a hús, tojás, tejtermék, hal, zselatin, méz és egyéb, állati eredetű alapanyagok használata kizárt.

A növényi étrend követői esküsznek arra, hogy ez a fajta életmód a legjobb a szívnek és számos más egészségre gyakorolt pozitív hatása van.

A finomított szénhidrátok és olajos ételek rendkívül kalóriadúsak, így az ezeket az ételeket előtérbe helyező étrendek mindig hízással járnak, míg a zöldség és a gyümölcsfogyasztást preferáló diéták segítik a fogyást. A TÉNÉ egyik alapja pedig a rengeteg friss gyümölcs és zöldség, így ez a fajta táplálkozás segíti a súlyvesztést.

Egy tanulmány szerint az alacsony zsírtartalmú növényi étrend csökkenti a reumás ízületi gyulladástól szenvedők panaszait, illetve számtalan egészségügyi előnyén kívül a bolygónak és az állatoknak is kedvezünk ezzel az életmóddal.

Ha most azonnal megtetszett ez a fajta diéta, akkor máris vásárolhatsz zöldségeket, gyakorlatilag bármilyet, gyümölcsöket, hüvelyeseket, teljes kiőrlésű gabonát, olajos magvakat, és az ebből készült vajakat, növényi tejeket. Ezentúl ne fogyassz zsíros ételeket, félkész, vagy cukros ételeket, feldolgozott, finomított ételeket.

A vegán étrend és a növényi étrend mellett voksolók azonban figyeljenek arra, hogy nehogy tápanyaghiányuk alakuljon ki, ehhez pedig az élelmiszerek pontos ismerete és az étrend megtervezése szükséges.

Martinka Dia

Miért szednek sótablettát a futók?

Sokan esküsznek rá, mások pedig egyáltalán nem használják. De most akkor kell vagy sem? Mire jó a sótabletta?

Miért tartsunk otthon ricinusolajat?

Miért fontos, hogy ricinusolaj mindig legyen otthon? Mert ezt az olajat már évezredek óta ismerik, elismerik és alkalmazzák különféle egészségügyi problémák kezelésére, de a szépségápolásban is használják, hiszen nagyon jót tesz a bőr és a haj egészségével.

Miért fontos a fényvédő?

Bőrgyógyászok és kozmetikusok egyaránt nem győzik kiemelni, hogy mennyire fontos a fényvédő gyakori kenése az arcra. Nemcsak nyáron, de télen is szükség lenne rá, azonban erről sokan megfeledkeznek.

5 étel, amit sosem szabadna mikróban újramelegíteni

Akár ételmérgezést is okozhatnak, ezért jobb annyit főzni belőlük, amennyi egyszerre elfogy.

Spenótos ételek a főzeléken túl

A spenót igazi vitaminbomba, természetes vasforrás. Bár számos jótékony hatása van, igencsak megosztó étel, sokan nem szeretik a krémes spenótfőzeléket. A spenótból nem csak főzeléket készíthetünk, feldobhatjuk vele a tésztaételeket, salátákat és még a húsokat is.