Menü

Egészségmegőrzés távoktatás alatt

A vírus megelőzésének őszi szakaszában ismét elérkezett az az idő, amikor a világ államai korlátozásokat vezettek be. Ezek nagyban befolyásolják mindennapi életünket, ezáltal a mindennapi rutinunkra is rányomják a bélyegét.

Sokan úgy gondolják, hogy a korlátozások valójában az emberi jogok megcsonkítása, pedig muszáj arra gondolnunk, hogy a vírus még olyan ismeretlen, hogy a vakcinákat is most fejlesztik és bocsátják rendelkezésre a megrendelő országoknak. Amíg nincs vakcina, fontos, hogy megtudjuk őrizni egészségünket ebben a járványos időszakban. Az, hogy ismét számítógép elé kényszerülünk -diákként vagy dolgozó emberként -, ismét kizökkent minket a már megszokott életünktől. Könnyen felszökhetnek plusz kilók, a kékfény hatására a szem is romlásnak indulhat és még sorolhatnánk.

Muszáj, hogy elvégezzük a napi feladatainkat, de az egészségünk mindennél értékesebb, hiszen ki fogja megcsinálni a feladatot, ha a szervezetünk beteg? Éppen ezért alapvető, hogy legalább óránként elfogyasszunk 1-2 dl vizet. Továbbra is oda kell figyelni a napi ajánlott vízfogyasztás mennyiségére. Nem tudod, hogy mennyi folyadékot kéne fogyasztanod? Több internetes oldalon is kiszámolhatod.

Szükséges bizonyos idő után szünetet tartani, kicsit pihenni, esetleg elfogyasztani pár falatot. Ha fáradtnak érezzük magunkat, mozoghatunk is egy keveset, hogy újra lendületbe kerüljünk.

A napi tápanyag és vitamin bevitele is kifejezetten előkelő szerepet játszik egészségünk megőrzése érdekében. A napi gyümölcs és zöldség bevitele segíti például a C-vitamin, folsav, kalcium és magnézium bevitelét. Lényeges odafigyelnünk a napi kalóriabevitelre is, akár csökkenthetjük az eddigihez képest, így elősegítheti a fogyást is mozgás mellett. Elengedhetetlen, hogy egyénileg tisztában legyünk azzal, hogy melyik vitaminból vagy ásványianyagból, tápanyagból mennyi számunkra az ajánlott mennyiség. Nem érdemes C-vitamint, vagy bármilyen más étrendkiegészítőt használnunk, ha a táplálkozásunkkal már bevittük az elegendő mennyiséget. Segítség kell? Keresd fel ezt az oldalt, hogy kiszámold a te ásványianyag-szükségletedet: https://www.hazipatika.com/taplalkozas/vitamin_abc/vitamin_es_asvanyianyag_szukseglet_kalkulator

Táplálkozásunk minősége is nagy szerepet játszik az immunrendszer megerősítésében, ezért hangsúlyozzák a szakértők a változatos étrendet. Próbáljuk elkerülni a mesterséges adalékanyagokat, illetve együnk minél több természetes eredetű terméket, akár tarthatunk húsmentes / vegán napot is.

A fentiek normál időszakban is rendkívüliek, de főleg most, amikor ismét laptop előtt ülünk majdnem egész nap. Ha megpróbáljuk összeegyeztetni az egészségünket a távoktatással, és rendszerességet teremtünk, akkor elkerülhető a súlynövelés vagy a napi ritmusból való kiesés.

Nagypál Anna

Esküvői szokások és hiedelmek

Talán még nincs itt szezonálisan az esküvők ideje, de a tavasz, nyár beköszöntével elérkeznek ezek a jeles napok is. Aki ismeri az esküvővel kapcsolatos népi hiedelmeket, az tudja, hogy az esküvőket számos babona övezi.

Elhíznak a gyerekek az online világban?

Az otthoni tanulás, home office, online lét bizony kedvez a túlsúly megjelenésének. Kevesebbet mozgunk mi is és a gyerekek is, a testnevelés órák hiányoznak, gép előtt ülünk, a kamaszok nagy többsége egész nap a szobájában kuksol. Valóban sokat híznak a járvány idején a gyerekek?

Az alacsony vérnyomás hatásai

Az alacsony vérnyomás a génekbe van bekódolva. S ha nem okoz nagy gondot, az alacsony vérnyomásra, csak a vérnyomás mérésénél jönnek rá.

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.