Menü

Vendégház VS Szálloda

Sok turistát hidegen hagy a vendégház és egy privát szálloda közötti különbség. Egyesek naiv módon hiszik, hogy nincs különbség köztük. Ez azonban nem így van.

A vendégház elterjedt délen. Ez a fogalom nem is olyan régen született, a kilencvenes években. A vendégház számos olyan tulajdonsággal rendelkezik, amelyek a tartózkodáshoz hasonló feltételeket biztosítanak. A vendégházak általában magánházak. A tulajdonosok kiadják a szobákat vagy az egész házat. A legtöbb tulajdonos ugyanabban a házban él, de külön padlón.,

A hotelektől eltérően a vendégházakat nem sok állami struktúra irányítja. A bérbeadó saját belátása szerint teszi a ház elrendezését, a padlószintek számát és a szobákat (szobákat). Általában azonban a vendégház szintje nem haladja meg a 2-3 emeletet, és a szobák száma 20-30. A ház területe általában kicsi, a tér legnagyobb részét maga a ház foglalja el. Bár vannak olyan vendégházak, mint például a miénk, ahol a területen úszómedence, játszótér, szabadidős területek találhatók.

A vendégház karbantartása és a vendégek kiszolgálása sokkal olcsóbb, mint a szálloda. Ez annak köszönhető, hogy a vendégház nem tartozik a szállodákra vonatkozó szabályok és követelmények hatálya alá. Például, a vendégház állapota nem kötelezi a vezérlő struktúrák kinevezését és koordinálását csillagok szerint. Ezenkívül a vendégházakra nem írnak elő egészségügyi és epidemiológiai követelményeket. A vendégházak adókulcsai sokkal alacsonyabbak, mint a szállodák esetében. Ezért a panziónkban a pihenés ára sokkal alacsonyabb, mint a szállodákban.

A szolgáltatás színvonala és a kínált idegenforgalmi szolgáltatások minősége szerint a modern vendégházak nem rosszabbak a szállodákban, és bizonyos esetekben még meghaladják is őket. Ennek oka az otthoni karbantartás költségeinek csökkenése, mint a szállodák.

Mi jellemző az egyes szállodatípusokra?

A szállodát egy-öt csillagos osztályba lehet sorolni. Az egycsillagos szállodával szemben a jogszabály nem támaszt követelményeket a fakultatív szolgáltatásokat illetően. A kétcsillagos szállodának a fakultatív szolgáltatások közül legalább annyit kell nyújtania, amennyivel a kötelező minimális 25 pontot eléri. A háromcsillagos szálloda esetében a minimális pontszám 90, a négycsillagos szállodánál 130, az ötcsillagosnál pedig 170. Az előírt pontszámot a jogszabályban tételesen meghatározott százféle szolgáltatásból lehet összeszedni.

Gyógyszálloda az a szálloda, amely megfelelő a szállodára előírt követeleményeknek, továbbá vendégei számára főként természetes gyógytényező alkalmazásával saját gyógyászati részlegén önálló, vagy más gyógyintézet kiegészítő szolgáltatásainak bevonásával, orvosi ellenőrzés mellett terápiás lehetőséget biztosít, és megfelel a természetes gyógytényezőkről szóló 74/1999. (XII.25.) EüM rendeletben foglalt feltételeknek.

A gyógyszálló tehát gyógyintézmény, amelyben természetes gyógytényező felhasználásával egészségügyi szolgáltatón tevékenységet is folytatnak. A szálloda gyógyszállodává, azaz gyógyintézménnyé nyílvánítása közigazgatási eljárás keretében történik. A gyógyszálloda kettő-öt csillagos besorolású lehet, és megnevezésében fel kell tüntetni a gyógyszálloda elnevezést.

Mi jellemzi a welness-szállodát?

A welness-szálloda az egészség megőrzését hivatott elősegíteni. A welness mint az egészségmegőrzés módszere az eddigi gyógyszálloda mellett a szállodaipar számára új piaci lehetőséget teremt. Erősítve az egészségturizmus tendenciáit.

Welness-szálloda az a szálloda, amely megfelel a minimum háromcsillagos szállodákra vonatkozó követelményeknek, és a szállodai tevékenységet, illetőleg a szálloda által nyújtott szolgáltatásokat az erre vonatkozó szakképzettséggel rendelkező személyekkel látja el, továbbá az egészséges életvitelhez szükséges gasztronómiai, sport-, rekreációs, illetve welness-szolgáltatásokat nyújt, valamint közösségi programlehetőségeket biztosít.

A welness-szálloda követelményei:

Rendelkezzen legalább egy beltéri fürdőmedencével

Rendelkezzen legalább kétféle szauna vagy gőzfürdő létesítménnyel

Nyújtson az arc-, test- ,kéz-, láb- és hajápolási szolgáltatások közül legalább négyféle szépségápolási lehetőséget

Kínáljon legalább hatféle masszázs-, relaxációs és egyéb közérzetjavító – vizes és száraz – szolgáltatást

Gasztronómiai kínálatában szerepeljenek a régióra jellemző, hagyományőrző magyar, továbbá reform- és vegetáriánus étel- és italajánlatok

Rendelkezzen kardiogépekkel is felszerelt fitneszteremmel és sportedzővel, sportoktatóval vagy testnevelő tanárral

Kínáljon legalább négyféle szabadidős sportolási vagy keleti mozgásprogramot, és további legalább egyféle aerobik jellegű tréninget

Nyújtson legalább háromféle közösségi, kulturális, zenei, művészeti programlehetőséget, illetve ajánlja folyamatosan a környék nyújtotta lehetőségeket,

A nappali és a délutáni műszakban rendelkezzen legalább egy fő wellness végzettségű vagy azzal egyenértékű végzettséggel rendelkező dolgozóval

Minél több a csillag, annál előkelőbb, jobb szolgáltatásokat nyújt egy szálloda. Azt azonban csak kevesen tudnák azonnal megmondani, hogy egy szálláshely esetében pontosan milyen különbségeket fed, ha két- vagy éppen négycsillagos.

Szerző: Udvari Fanni

Hűsítő nyári gyógynövények

A gyógynövények sokasága elérhető akár egy szépen kialakított, parkosított kertben is, vagy a konyhakertben, többet használhatunk a nyári melegben is.

Komposztálás – a természet körforgása otthon

A komposztálás nem csupán egy zöld hóbort – valójában az egyik legegyszerűbb és leghasznosabb módja annak, hogy csökkentsük a háztartási hulladék mennyiségét, miközben értékes tápanyagot adunk vissza a természetnek.

Medencetisztítás és karbantartás: Így őrizd meg a víz tisztaságát egész szezonban

A kerti medence nyáron a pihenés egyik legjobb formája, de ahhoz, hogy mindig tiszta, higiénikus és élvezhető legyen, rendszeres karbantartásra van szükség. Az alábbiakban bemutatjuk a legfontosabb lépéseket, eszközöket és tanácsokat a medencetisztítás hatékony elvégzéséhez.

Zero waste: törekvés egy tisztább jövő felé

A modern világ elképesztő ütemű fejlődése és a fogyasztási szokásai hatalmas mennyiségű hulladékot termelnek. Szinte mindent eláraszt a szemét: a rengeteg visszamaradt PET-palack, a fesztiválok után maradó szeméthegyek éppen csak a felszínét mutatják egy mélyen gyökerező problémának. Túlzó vásárlási szokások, élelmiszer felhalmozás, a termelés határainak figyelmen kívül hagyása – ezek mind olyan jelenségek, amiket tudatossággal el lehetne kerülni.

A hulladék kérdése – kihívás és lehetőség egyszerre

A hulladékkezelés napjaink egyik legégetőbb környezeti problémája, amely nemcsak a városainkat és vidékeinket érinti, hanem globális kihívást is jelent.