Menü

Természetes probiotikumok

A probiotikumot tartalmazó étrend-kiegészítők pozitív hatásáról bizonyára már hallottál: ezek a többnyire kapszula és tabletta formájában kapható termékek elősegítik az emésztőrendszer egyensúlyának megőrzését vagy helyreállítását, hozzájárulva ezzel az olyan kellemetlen panaszok megszüntetéséhez, mint a haspuffadás, a székrekedés vagy a hasmenés.

Savanyú káposzta

A laktobaktériumok mellett bőven akad benne a leuconostoc és a pediococcus törzsekből is. Amennyiben pasztőrözetlen fajtára voksolsz, sokkal több jótékony baktériumot juttathatsz a szervezetedbe. A legtöbb szupermarketben kapható változat sajnos átment ezen a kezelésen, ennélfogva a segítő bacik jó részét is elveszítette. A savanyú káposzta ráadásul vitaminokkal is tele van, így több fronton támadja a fertőzéseket.

Lágy sajtok

Bár minden probiotikum jót tesz az emésztésnek, nem mindegyikük éli túl a tápcsatornán keresztüli utazást. A tudósok viszont rájöttek, hogy a laktobaktériumok strapabíróbbá válnak bizonyos fermentált, azaz erjesztett lágysajt-fajtákban, úgymint a goudában. Sőt, maga a sajt nemcsak tartalmazza, hanem szállítja is a probiotikumokat, amivel megolajozza az immunrendszer működését.

Kovászos kenyér

Ha legközelebb szendvicset készítesz, figyelj oda arra, mi fogja közre a felvágottat, a sajtot és a zöldségeket! A kovászos kenyér ugyanis jócskán tartalmaz probiotikumokat, amelyek segítik az emésztést.

Író

A legjobb, ha a reggeli mellé felhajtasz egy pohárral, mert garantáltan beindul tőle az emésztésed!

Savanyú uborka

A természetesen erjesztett fajták, amelyeknél nem használtak ecetet a kémiai folyamat lejátszódásához, sok probiotikumot rejtenek. A tengeri sóban és vízben savanyított uborka nemcsak a húsételek mennyei, ugyanakkor kalóriaszegény kísérője, de még a tápcsatornádat is kényeztetheted vele! Amennyiben régebb óta emésztési panaszokkal küzdesz, a természetes probiotikumok alkalmazásától függetlenül érdemes ellátogatnod a háziorvosodhoz egy általános kivizsgálás kedvéért!

Probiotikum kisokos – minden, amit tudnod kell róla

A nyugati civilizációk táplálkozási szokásai az évek alatt óriási fordulatot vettek.

Ha belegondolunk, ma már nagyon másképp fogyasztjuk az ételeket, illetve sok olyan ételt fogyasztunk, amit 20-30 évvel ezelőtt nem igazán. Akkor még nem voltak ennyire elterjedtek a gyorsétkezdék, a fagyasztott ételek, vagy éppenséggel a különböző diétás étrendek.

Megváltozott a táplálkozásunk, tehát ahogy a technológia, a gyártás és az előállítás fejlődött és változott, úgy terjedtek el a steril és feldolgozott ételek fogyasztása is. Azonban ezekben egyre kevesebb hasznos baktérium található meg, ami összeköthető azzal, hogy az emberi szervezet bélflórájában manapság már kevesebb bélbaktérium található, mint korábban.

Ez pedig megmagyarázza, miért nőtt meg a bél eredetű gyulladásos betegségben szenvedők száma is.

„Mi az a probiotikum és mire jó?”

Ez a folyamat pedig jól ábrázolja, miért fontos a probiotikum szedése.

Szerintem mindenki ismeri azt a jelenséget, amikor egy bizonyos betegség miatt elmegy a házi orvoshoz, aki szinte minden alkalommal az antibiotikum szedését javasolja.

Az emberek pedig sok esetben elfelejtik, hogy bizony ilyenkor is fontos a probiotikum megfelelő adagolása.

Szerző: Udvari Fanni

Miért jó a halfogyasztás?

Mi, magyarok nem vagyunk nagy halfogyasztó hatalmak, de azért néha a mi asztalunkon is előfordulnak folyami halak, vagy egy jó kis halászlé. Sajnos ennél ritkábban eszünk tengeri halakat, rákokat vagy kagylókat.

Avokádó - a zöld csoda

Az avokádó bár már hazánkban sem számít újdonságnak, mégis kevesen tudják számos jótékony hatását. Ebből a cikkből most kiderül, miért is egy csoda ez a gyümölcs…

Mi az a superfood?

Bár az utóbbi időben kevésbé találkozhattunk ezzel a szóval, azonban a superfood kifejezés pár éve futótűzként terjedt el a köztudatban, holott nem egy új jelenségről van szó. Mi az a superfood és miért kapta fel ennyire a média?

Mi az a mochi?

A japánok táplálkozásáról csak jókat hallunk: egészségesen étkeznek, halakat, zöldségeket fogyasztanak, és friss hozzávalókból főznek. Az édességekkel is körültekintően bánnak: minőségi alapanyagok és mértékletes fogyasztás. Ilyen japán különlegesség a Mochi is!

Cukor álruhában

A feldolgozott cukrot sokféle álnéven eladják nekünk, sokszor tudtunkon kívül, méghozzá a kristálycukor árának többszöröséért, jól csengő neveken. A hozzáadott cukor általában szacharóz (répacukor, nádcukor), glükóz, vagy fruktóz szokott lenni, melyeket hangzatos neveken említenek a gyártók, de vannak még számtalan más megnevezései is.