Menü

Sport terhesség alatt

Elmondható, hogy a terhesség alatti testedzésnek, sportnak számos pozitív hatása van, s nemcsak az anyára, hanem a magzatra is nézve. Nem tudok minden egyes pozitívumot felsorolni, de ami biztosan kimutatható, az a terhességi cukorbetegség csökkenése, az indokolatlanul sok plusz kiló, a depresszió megjelenése, vagy egyes ízületi megbetegedések előfordulása. Természetesen soha nem a megerőltető edzéseket értem ezalatt, a túlzásba vitt és a magzatot veszélyeztető sportágakat, nem ilyenkor kell maratont futni, sem lovagolni, s kerülendő minden ütéssel, eséssel járó mozgás.

Azt mondják ne terhesen kezdjünk el mozogni, ha addig nem tettük, de ezzel nem értek egyet, egy kiadósabb séta, egy rövidebb túra, egy kis szobabiciklizés éppenséggel elkezdhető a várandósság alatt is, amennyiben az orvos áldását adja rá. Vannak a sportra nézve ellenjavallatok a terhesség alatt, ezért ezekről orvossal mindenképp konzultálni kell.

Az edzésforma lehet aerob testmozgás és a mérsékelten anaerob testmozgás kombinációja, illetve a jóga is szintén jótékony. A kismedencei izmok tornáztatása, az intimtorna elsajátítása segíti csökkenteni az inkontinencia kialakulásának esélyeit.

Tanulmányok mutatták ki, hogy a sportos anyukáknak kevesebb fájdalomcsillapításra van szükségük a szülés során, és szülés után könnyebben lendülnek újra formába. Sportolás során a magzatnak több oxigén jut, ami segíti a fejlődését. Ha szabad levegőn végezzük a testmozgást, az még szerencsésebb. Aki terhesség alatt is mozog, jobban tud éjszakénként aludni, jobb az anyagcseréje, emésztése, nem szenved hátfájástól, s kevésbé vizesedik be, pláne, ha mindezek mellett az oly fontos táplálkozásra és folyadékbevitelre is figyelünk.

Természetesen máris kíváncsiak vagyunk arra, hogy milyen mozgásformák végezhetőek a babavárás alatt. Fontos elmondani, hogy számít, mennyit sportolt az illető a terhessége előtt, ugyanis, ha hozzá vagy szokva az intenzívebb, keményebb edzésekhez, akkor neki többet szabad mozognia a babavárás alatt is, amíg természetesen jól esik.

Aki ilyenkor kóstol bele az egészséges életmódba és a mozgásba, ők kezdhetik egy-egy könnyebb sétával, túrával, folytathatják egy tempósabb gyaloglással, emelkedőnek való sétával, otthon pedig terhestornával.

Természetesen kerülni kell minden esetben az extrém igénybevételt és azokat a sportokat, ahol a has sérülésnek van kitéve.

Én magam a terhestornát végeztem a várandósságaim alatt, illetve szobabicikliztem, sétáltam, túráztam, gyalogoltam, olykor emelkedőnek, ismerkedtem a pilatessel és gyakran használtam az elliptikus tréneremet is. Kezembe vettem a kézisúlyzóimat, mellyel a felkart edzettem és végeztem törzserősítő gyakorlatokat is a hátfájás megelőzése miatt.

Nagyon fontos szempont, hogy a várandósság alatt végzett testmozgásnál mindig figyeljük a pulzust, szerencsés pulzusmérő órát beszerezni, vásárolni, vagy kölcsönkérni.

Ha nincs óránk, akkor úgy állapíthatjuk meg a terhelési tartományt, hogy ha bírunk beszélgetni edzés közben, akkor biztos, hogy még a megengedett terhelési tartományban vagyunk.

Ha órával mérjük, akkor ügyeljünk rá, hogy ne menjen 140 fölé a pulzusunk. Az edzés végeztével pedig mindig szakítsunk időt a nyújtásra, folyadékpótlásra, regenerációra és pihenésre is. Boldog és egészséges, fitt babavárást kívánok!

Unatkozik a gyerek

"Anya/Apa unatkozom!" - egy olyan mondat, amit szülőként gyakran hallunk. Azonban pszichológusok szerint nem is akkora baj, ha a gyermek unatkozik időnként. Többek között azok miatt az okok miatt sem, amelyről mai cikkünkben lesz szó.

Iskolai ballagás, évzáró, osztálykirándulások a kánikulában

Sok helyen a napokban tartják az általános iskolai ballagásokat, az évzáró ünnepségeket, osztálykirándulásokat. Mit lehet tenni, ha a forróságban kirándul a gyerek, vagy az iskola udvarán tartják az évzáró ünnepséget?

Sok veszély leselkedik a kicsikre a strandon!

Nem tudom, hogy az ijesztőbb, hogy újra kellett éleszteni egy kisfiút az egyik strandon, vagy az döbbent le jobban, hogy a kicsit 10-15 percig nem keresték a szülei. „Nem lehet elégszer elmondani” jellegű írásom következik.

Számos veszély leselkedhet a strandon, uszodában

Az úszás vitathatatlanul egészséges, azonban a strandon, úszómedencében lévő kórokozók fertőzéseket okozhatnak

Kutyák hatása a gyerekekre

Szakemberek szinte testvéri kötelékhez hasonlítják a kutya és a gyermek barátságát, ugyanis minden gyermekek számára hatalmas előny, ha kutyával nőhet fel. Ez csökkenti a szorongásukat, a stresszszintjüket, és támogatja a szocializációjukat.