Menü

Gumiabroncsok újragondolva

Az imént olvastam egy érdekes cikket arról, hogy a konzervdobozból milyen ötletes fogkefetartó, sminkecsettartó, vagy ceruzatartó készülhet, ez ihlette bennem a témát, mely szerint a gumiabroncsok is sokrétűen felhasználhatók.

Olyan középiskolában tanítok, ami ökoiskola is egyben, nálunk például a gumiabroncsokból a diákok remek ülőalkalmatosságokat készítettek, mutatós festékkel, díszítéssel. Az abroncsokból azonban sok minden más is életre kelthető.

Az újrahasznosítás ma a reneszánszát éli, szinte bármi új életre kelhet a környezetünkben, ha elég fantáziánk és kreativitásunk, kézügyességünk van hozzá.

A virágültetés már elterjedt dolog, színesre festett gumikban gyönyörűen mutatnak a kerti virágok, fűszernövények, játékok is készülnek belőle, homokozók, ami azonban újdonság nekem, hogy kerti bútoroknak, asztaloknak is nagyon jól alkalmazhatóak. Fáról lógó hintának is kényelmes és bármilyen mászókának.

Egyik akadályfutó versenyen, amin részt vettem, egymáshoz rögzített gumiabroncsokon kellett felmászni, majd leereszkedni, nem volt olyan egyszerű, mint első ránézésre, de élveztük.

Visszatérve az ülőkére, kis asztalra, virágtartóra, meg kell gondolni, mivel vonjuk be az abroncsokat. Textillel is bevonhatjuk, kötéllel is körbe tekerhetjük, de más ötletet is bevethetünk.

A kertépítésben már régóta hasznát veszik, de edzőtermekben is látni hatalmasabb méretű és súlyú gumiabroncsokat. Az autógumiból készült virágtartók olyan kerti különlegességek, amelyek különféle színes festéssel, díszítéssel, kertünk díszeivé válnak.

Némi kreativitással és kézügyességgel egy régi autógumiból stílusos bútordarab is varázsolható. Egy lakásdekorációs oldalon láttam, hogy szinte fotel, vagy modern puff is készíthető belőle!

Rendkívül egyszerű elkészíteni a kis puffot, amit több mindennek is használhatunk, például zsámolynak, kisasztalnak, ülőkének, nemcsak olcsó, de strapabíró is és igazán trendi.

Láttam polcnak elkészített autógumit is a falon, remek megoldás, de ötletes volt és tetszett, hogy lyukakat fúrtak bele és esernyőtárolónak használták, de házikedvencek ágya is lehet belőle.

A lehetőségek száma végtelen. Aki izgalmas bútordarabra vágyik, teret engedhet kreativitásának!

Hazánkban éves szinten többezer tonna hulladék gumiabroncs keletkezik, ezekkel az ötletekkel s az újrahasznosítással máris sokat tettünk környezetünk védelméért. Ha van autószerelő, vagy gumis ismerősünk, ne habozzunk elkérni a használaton kívüli abroncsokat, neki már nem kell, nekünk pedig nagyon jó szolgálatot tehet. Ne feledjük, az újrahasznosítás nem csupán divathóbort, hanem egy környezettudatos ember gondolkodása.

Mennyi baktériumot szed össze egy kisgyerek az udvaron?

A minap néztem arról egy videót, hogy mennyi baktérium van egy kisgyerek kezén játszótér után. A tanulmány eredményét egy mikrobiológus mutatta meg.

Az OCD negatív hatásai a magánéletre

Egyszerű meghatározása szerint a kényszerbeteg kénytelen olyasmire gondolni, amire nem akar gondolni, a feszültség oldására kénytelen olyat cselekedni, amit nem akar megtenni. A skizofréniával ellentétben a beteg tökéletesen tisztában van cselekedetei belső eredetével és abszurditásával, nem veszíti el a kapcsolatot a való világgal.

Hogyan tartsuk fent a motivációt?

Ahhoz, hogy elérjük a céljainkat, szükségünk lesz arra, hogy folyamatosan motiváltak maradjunk. Ez azonban nem jön mindig könnyedén, éppen ezért érdemes foglalkozni a motiváció kérdésével.

A social media új biznisze: Az influencer sportitalok

Az utóbbi években egyre több híresség és közösségi média influencer dob piacra saját márkájú sportitalokat, amelyeket gyakran a testmozgás elősegítésére, és az egészség fokozására hirdetnek, a legnépszerűbb ezen termékcsaládból a Prime. Bár ezek a termékek népszerűek lehetnek a követőik körében, fontos megvizsgálni azok valódi összetevőit és káros hatásait. Ezen italok többségében egyáltalán nem kapcsolódnak a sporthoz, csupán az internet egy új lehetőségét használják ki.

Gyógynövények, amelyek segítenek fáradtság ellen

A fáradtságot többek közt okozhatja a nem megfelelő, többször megszakított alvás, rossz étrend, stressz, depresszió, dohányzás, alkoholfogyasztás, testmozgás hiánya, a sokat repülőknél pedig a jet lag (időeltolódással járó fáradtság).