Menü

Egyetem környezettudatosabban

Most 3+1 pontba összeszedve láthatod, hogy egyetemista életed során hogyan tehetsz többet a környezetedért.

1. Az elviteles étkezések

Sokszor nincs időnk arra, hogy beüljünk egy étterembe/bisztróba/kifőzdébe, és helyben elfogyasszuk az ebédünket vagy vacsoránkat. Ilyenkor jönnek az elviteles vagy kiszállításos megoldások. Ez azonban rengeteg hulladékkal jár. Az elvitelre csomagolt ételek dobozainak nagy része egyszer használatos műanyag, ami nevéhez híven egy használat után a szemetesben landol. Ehelyett tarts mindig magadnál egy dobozt, amelyet otthon kimoshatsz, és naponta újra felhasználhatsz. Így, ha nincs időd hosszas ebédelésre, akkor is betérhetsz bármelyik étkezdébe, és pazarlás nélkül is kérhetsz ételt elvitelre.

2. Üvegek, kulacsok, dobozok

A rohanós reggeleken is szánj időt arra, hogy kismosható kulacsban vigyél magaddal vizet vagy otthon főzött teát, esetleg facsart gyümölcslevet. Persze elkerülhetetlen, hogy néha napján dobozos üdítőt vegyél, de a legjobb lenne, ha ezt a minimálisra tudnád korlátozni. A palackozott víz vásárlásának visszaszorításával már sokat teszel a környezetedért.

3. Közlekedés

Az egyetemvárosok nagy pozitívuma, hogy folyamatosan járnak a tömegközlekedési eszközök. De az is nagyon nagy előny, hogy az egyetemek és a hozzájuk tartozó épületek nagy része gyalog is elérhető távolságra található. Ezáltal a hallgatók könnyen elboldogulhatnak saját autó vagy taxi igénybe vétele nélkül is. Ha csak teheted, sétálj vagy biciklizz, rossz időben vagy nagyobb távolságok esetében pedig használd a tömegközlekedési eszközöket. Ez nem nagy áldozat, de hosszú távon sokat jelent.

+1 Az a bizonyos vásárlás

Biztosan legalább ezerszer hallottad már, hogy ne használj műanyag szatyrokat vagy zacskókat, hanem vegyél vagy készíts magadnak régebbi ruhákból vagy újabb anyagból szövettáskád, amibe zöldséget, pékárut és gyümölcsöt is csomagolhatsz. Ezeknek a szövettáskáknak hatalmas előnye az, hogy moshatóak, és összehajtva kis helyet foglalnak, ezért mindig magadnál tarthatsz néhányat.

Az egyetemi élet az első lépése az önállósodásnak. Magad döntesz a legtöbb kérdésben, magad intézed a pénzügyeid nagy részét, magad egyengeted a mindennapjaidat. Ezért is fontos, hogy a környezetedre való odafigyelést már ekkor elkezdd. Először kis lépésekben, majd később jobban bele tudsz mélyedni.

Ha babát szeretnél…

Amikor eldöntjük, hogy babát szeretnénk, a legfőbb félelmünk, hogy soká várat magára a pozitív terhességi teszt. Nyilván a természet a főnök ő teszi a dolgát, azonban néhány trükkel mi is növelhetjük a teherbeesés esélyét.

Falászavar – mi az oka?

A falászavarnak nevezett kontrollálatlan falásrohamok 2013-ben jelentek meg önálló kórképként a mentális betegségek rendszerében. Falászavar esetén hirtelen és egyszerre jóval több ételt és ezáltal több kalóriát fogyaszt az illető.

Zenét hallgatok a munkahelyemen. Vajon jól teszem?

Bizonyos előnyei vannak, de ugyanúgy megtaláljuk a hátrányait is. Nem mindegy, milyen az a zene, milyen hangerővel szól, és egyáltalán, kikkel vagyunk egy irodában. Íme egy kis elemzés, objektív és szubjektív szemüvegen keresztül egyaránt.

Arctalan zaklatók

A cyberbullying, vagyis internetes zaklatás, már hosszú évek óta égető probléma, amely megoldása vagy törvényi szabályozása még mindig nincs teljesen tisztázva.

Reklámok és a gyermekkori elhízás

A legtöbb reklám valami olyan hirdet, ami hizlal, ami cukros, ami lisztes, vagy zsíros, vagy tele töménytelen kalóriával, ám mindenesetre gyors egészségtelen élvezettel, a következmények nélkül. Egy hatéves nem érti, miért kéne spenótot ennie, mikor a neki ott a boltban a tejszelet meg a mogyorókrémes keksz, sokkal finomabb, s kit érdekel egy alma, ha kaphatna pudingot is, meg chipszeket.