Menü

Edzés utáni regeneráló ételek

Edzés után nagy szüksége van a szervezetnek szénhidrátokra, fehérjére, zsírokra megfelelő arányban. Ha „jól” eszünk, a testünk meg fogja hálálni, mert megfelelően fel tudja használni a bevitt tápanyagokat. Máskor sem tanácsos üres kalóriákat enni, de edzés után kifejezetten nem szabad.

Szakemberek szerint edzés után testtömeg kilogrammonként kb. 0,4-1 gramm szénhidrátra és 0,1-0,25 gramm fehérjére van szükség.

Nem kell különleges porokra gondolni, vagy drága shakekre, hiszen hétköznapi élelmiszerekből is összeállíthatjuk a megfelelő, tápanyagdús ételeket, úgy mint zab, rizs, csirkemell, olajos magvak, túró és zsírszegény tejtermékek, zöldségek, gyümölcs, tojás.

Nekem valamiért edzés után első dolgom megenni egy banánt, nem kombinálom túl, hiszek a szervezetemnek, valamiért ezt kívánja, akár egy pohár tejjel, vagy joghurttal. Jobb, ha nem is áll senki az utamba, amíg be nem toltam, valamiért bizonyára erre van szükgésem.

Klasszikus szénhidrátforrás, gyors felszívódású, nem véletlen szerepel futóversenyeknél a frissítőpontok asztalain. Magas magnézium- és káliumtartalma miatt szinte tökéletes regeneráló étel, melyet ha zabkásába karikázunk és megcsapjuk egy kanál mogyoróvajjal, gyakorlatilag nagyon jó edzés utáni étkezést kaptunk. Aki használ proteinport, egy kanállal keverhet hozzá – én szoktam.

Jó hír, hogy a legújabb kutatások alapján a testmozgás tekintetében jobban állunk, mint pár éve, ugyanakkor nem ilyen biztató a helyzet azt vizsgálva, hogy mi kerül a tányérunkra. A magyarok nagy része beiktatja a sportot az életébe, de az étkezésére továbbra sem figyel. A válaszadók majdnem kétharmadának étrendjét gyakran alkotják zsíros és nehéz, olajban kisütött ételek.

Ha pedig a sport mellett helytelenül eszünk, akkor nem sokat ér. Gondoljunk a 20-80 szabályra, köztudott, hogy 80%-ban az határozza meg formánkat és fittségünket, hogy mit eszünk és „csak” 20 –ban játszik közre a sport.

Ha emellé még hozzátesszük, hogy a folyadékfogyasztásunk igen gyatra, akkor érthető, miért van a sok egészségi és esztétikai probléma. A lakosság több mint harmada nem issza meg a másfél litert, ami pedig igen kevés. A rossz étkezést és a kevés folyadékfogyasztást pedig nem fogja kompenzálni a sportolás, ezért vagyunk túlsúlyosak, tisztelet a kivételnek.

Jól lenni és jól kinézni, láthatjuk ez igencsak többtényezős. Az egészséges életmód alappillérei pedig: a kiegyensúlyozott étrend és folyadékfogyasztás, a testmozgás, a mentális egyensúly. Ezeket sorra kell venni az egészség, fittség és a szebb külső felé vezető úton.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Bűntudat nélkül este 6 után is

Van, hogy csak este 8 körül (és mellesleg farkaséhesen) érek haza. Ilyenkor eddig mindig nagy gondot okozott, hogy mivel csillapítsam az éhségemet, ha a szervezetemet nem akarom megterhelni, és hízni se nagyon szeretnék

Gyümölcsevés szabályai

A legtöbben tisztában vannak azzal, hogy naponta öt adag gyümölcsöt - illetve zöldséget - kellene enniük egészségük érdekében.

A spenót egészségügyi hatásai

A spenót, a tápanyagokat tekintve, valódi kincsesbánya. Energiával tölt fel, hozzájárul a mentális- és fizikai egészségünkhöz, számos betegség megelőzésére és kezelésére alkalmazható.

Diétás tészta receptek

A tésztaféléket elhagyni nagyon nagy lemondás, de ha fogyni akarunk, akkor bizony jelentős mértékben csökkenteni kell a mennyiséget. Ez nem azt jelenti, hogy soha többet nem lehet enni belőle. Egyrészt kapható ma már csökkentett szénhidráttartalmú tészta is, másrészt okos trükkökkel beépíthető az étrendbe a sima, durum-, teljes kiőrlésű lisztből készített változat is.