Menü

Ha túl sok…

„Oltsd el a lámpát, kicsit tedd takarékra az agyad, lassíts le egy percre ember, leelőzted magad.” (Quimby). Találó gondolat és tanács. Bizony, hogy sokszor túlfeszítjük a húrt, néha két végén égetjük a gyertyát. Ha sokáig túlterheltük magunkat, akkor már sokszor késő leállni… Hogy jelzi a testünk, ha túlhajszoltuk?

Mindenki volt már kimerült: egy-egy hosszú munkanap után legtöbbször már csak be akarunk dőlni az ágyba. Biztos sokan érezték már, hogy a hétköznapi mókuskerék szinte felőrli az embert, pedig vannak tünetek, melyek folyamatosan jeleznek: lassítani kellene!

Az egészségünk hamar a rovására megy a túlhajszolt életmódnak, a napi sok kávé, a tartalmatlan és tápanyagok nélküli gyorskaják, az energiaitalok, hétvégi tivornyázások, amivel levezetjük a stresszt, csak rámegy az egészségi állapotunkra.

A megállás nélküli robot egészségünkre is rá tudja nyomni bélyegét. Fájni kezd a fejünk, nyakunk, hátunk. A sok stressz és rendszertelen étkezések miatt gyomorpanaszaink lesznek, emésztési gondjaink. Ezek gyakran a stressz okozta izomfeszültség jelei.

A kimerültség egyik jele szintén, hogy nem vagyunk hatékonyak. Nem tudunk koncentrálni a munkára, nem megy az edzés sem, nincs annyi energia, nem haladunk előre.

Akik irodai munkát végeznek és sokat ülnek egész nap, azok gerincproblémákkal számolhatnak, nekik kiemelten fontos az egésznapos ülőmunkát valamilyen sporttal levezetni, illetve az egészséges, kalóriaszegényebb étkezésre fokozottan odafigyelni, hiszen ők nem fizikai munkát végeznek, munkájukból kifolyólag kevesebbet mozognak.

A fáradtság egyértelmű és elsődleges jele a kimerültségnek, kialvatlanságnak. A kevés alvás fáradttá tesz, ingerlékennyé, nyűgössé, levertté, enerválttá és ezt minél hosszabb ideig tesszük a testünkkel, szervezetünkkel, annál rosszabb lesz ez az ördögi kör, egyszer pedig a szervezetünk visszavág. Majd amikor leginkább nem számítunk rá.

A kávétól nem leszünk fittek és éberek, ahhoz elegendő alvás kell, sport és megfelelő étkezés, folyadékfogyasztás. A kevés alvás pedig nem csak ingerlékennyé tesz, hanem táptalaja lehet különböző megbetegedéseknek, mint például a 2-es típusú cukorbetegségnek, de a pajzsmirigynek és immunrendszernek sem tesz jót hosszú távon.

Megkülönböztethetünk testi és szellemi kimerültséget. A fizikai egészségen túl a mentális egészségünket is tönkreteszi a kevés alvás, depresszióssá válhatunk, romlik a memóriánk, rosszkedvűek leszünk és levertek, tönkremegy az idegrendszerünk.

A kortizolról már korábban írtunk. Stresszhormon a neve. Idegesség hatására ebből sok szabadul fel a szervezetben, ami megterheli a szívet és növelheti a stroke kockázatát. Mellékvese kifáradásról nem is beszélve.

A kapcsolatok felbomlása is intő jel. Rámegy a párkapcsolatunk, a sok munkát megsínyli a házasságunk, a családi kapcsolatok szétesnek, a barátok lemaradoznak, hiszen semmire és senkire nem lesz elég minőségi idő.

Ha valaki ebben a cikkben tudja, hogy miről beszélek és érzi magán a jeleket, tüneteket, mielőbb tervezzen be több pihenést, több alvást, több kint létet a friss levegőn, több sétát hazafelé a munkából, lassabb evést, több folyadékot, kevesebb kávét, cigit és energiaitalt. Még most, mielőtt nagyobb baj lenne

Alap dolgok a szépségünkért

Sokszor a legalapvetőbb dolgok elmulasztásával ártunk a legtöbbet szépségünknek. Bőrünk, hajunk, körmünk, arcunk szépségéhez, egészségéhez elég betartani néhány egyszerű aranyszabályt.

Tippek a karcsú derék eléréséhez

A darázsderék és a lapos has minden nő legnagyobb álma, de a jó hír az, hogy kitartó edzéssel nem lehetetlen elérni. Különösen a téli időszakban érdemes erre odafigyelni, hogy ne közvetlenül a bikiniszezon előtt kapkodjon az ember az alakformálással.

Bűntudat nélkül este 6 után is

Van, hogy csak este 8 körül (és mellesleg farkaséhesen) érek haza. Ilyenkor eddig mindig nagy gondot okozott, hogy mivel csillapítsam az éhségemet, ha a szervezetemet nem akarom megterhelni, és hízni se nagyon szeretnék

Mit sportolhatnak a cukorbetegek?

A cukorbetegek egyik legfontosabb feladata, hogy a vércukorszintjüket ideális szinten tartsák, azonban tévedés azt gondolni, hogy a sport veszélyt jelent erre az állapotra. Mindössze be kell tartani az alapvető és legfontosabb szabályokat. De milyen mozgásformát választhatnak a cukorbetegek?

Hirtelen a magad lábára állni

Krízishelyzetek mindig adódnak. Ezekkel vagy megbirkózunk egyedül, vagy magunk előtt tornyosítunk egy jó adag problémát, amiben aztán rendszeresen megakadunk. Az egyik nehézséget az okozza, amikor az ember hirtelen egyedül lesz, vagy anyagi vagy érzelmi szempontból a maga útját kell járnia, noha addig ez nem fordult elő. Ezzel megbirkózni nem egyszerű