Menü

Tényleg napi 10.000 lépést kell sétálni?

Ha eddig azt gondoltuk, hogy a telefonunk által teljesített 10.000 lépés elég, akkor részben tévedünk. A napi 10.000 lépés megtétele valójában egyáltalán nem elégséges az egészség megőrzéséhez, ugyanis a hangsúly nem a lépések számán van. Mit sem ér a 10.000 lépés, ha csak letotyogtuk valahol. Ahhoz, hogy hozzájáruljunk az egészségünk megőrzéséhez az szükséges, hogy aktívak legyünk, és a szívritmusunk hosszabb-rövidebb időre megemelkedjen. Fontos kihangsúlyozni, hogy nem kell kifulladásig csinálni semmit, elég, ha érezzük, hogy a pulzusunk megemelkedett, de közben még képesek lennénk beszélgetni. Léteznek remek applikációk, amelyeknek segítségével mérni tudjuk, valóban elértük-e a kívánt szintet. Kutatási eredmények támasztják alá, hogy ha rendszeres sétálunk, 15%-kal csökkenthetjük a daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát.

De nekem nincs időm mozogni! Hogyan legyek aktívabb?

Őszintén és könnyen tudok erre a kérdésre válaszolni. De, van időd mozogni! Mindenkinek van ideje mozogni. Tudom, hogy a legtöbb embernek az időhiány a kifogása a mozgás ellen, időről időre mindannyian átéljük ezt, amíg a mozgás nem válik teljesen az életünk részévé.

Azonban számos egyszerű lehetőség van, hogy könnyen aktívabbá váljunk. Ha közel lakunk a munkahelyünkhöz, menjünk gyalog vagy kerékpárral. Ha lifttel járunk fel az ötödikre, mától menjünk inkább a lépcsőn. Ha sokat közlekedünk mozgólépcsőkön, ne hagyjuk, hogy kiszolgáljon minket, sétáljunk felfelé. (Ez könnyűnek tűnik, de nagyon nem az, viszont könnyen függőséget okoz, ha belekezdünk! Személy szerint ez az egyik kedvenc szórakozásom.) Ha autóval járunk, parkoljunk egy kicsit távolabb. (Ez sokszor olcsóbb is, így két legyet ütünk egy csapásra!)

Mennyi mozgásra van szükségem?

A legfrissebb ajánlások szerint heti két és fél óra mozgás az, ami már hatással van az egészségre. Ez naponta 30 percet jelent heti 5 napon. Az elején talán soknak és kivitelezhetetlennek tűnik az eddigi életmódunk figyelembevételével, de abszolút nem lehetetlen. Ha egyszer beépült a napi rutinunkba, utána el sem tudjuk már képzelni az életünket nélküle.

Végül, de nem utolsó sorban pedig nemcsak a rák kialakulási kockázatát csökkenthetjük vele, hanem a 2-es típusú cukorbetegség, illetve a szívbetegségek kialakulása is nagyobb eséllyel megelőzhető. Ennyit biztosan megér. A többit tapasztaljuk meg saját magunkon!

Miért érdemes belevágni a léböjtbe?

A léböjt az egész szervezetre kihat, javítja az anyagcserét, tehermentesíti a szívet és a keringést, méregtelenít, hozzásegít az egészségi állapot általános javulásához.

Mit együnk, hogy megőrizzük csontjaink egészségét?

Köztudott, hogy csontjaink egészségének megőrzéséhez elengedhetetlenül szükséges a kalcium jelenléte a szervezetben. Az is köztudott, hogy ehhez tejtermékeket kell fogyasztani. Az azonban már kevésbé ismert, hogy rengeteg zöldségben is megtalálható a kalcium, tehát ha valaki nem a tejtermékek szerelmese, vagy vegán életmódot folytat, ugyanúgy találhat magának értékes kalciumforrásokat.

Ételadalék allergia

Mindenki ismerősi körében előfordul valaki, aki laktózérzékeny vagy épp pollenallergiás, ám egyre több embernél fordul elő az ételadalék allergia is.

Korunk új szupermolekulája: a GABA (gamma-amino-vajsav)

Hazánkban is mélyreható kutatások folynak egy nem túl rég felfedezett molekulával, a gamma-amino-vajsavval (GABA, gamma-aminobutyric acid) kapcsolatosan. E főként csírázáskor képződő vegyületnek egyre komolyabb szakmai jelentősége van.

Csípések és kezelésük

Rovarcsípés bárkin bármikor előfordulhat. A körülöttünk élő rovarok kertészkedés közben, sétálva vagy otthon is okozhatnak kellemetlenségeket, duzzanatot, viszketést, bőrpírt, rosszabb esetben súlyosabb allergiás reakciót.