Menü

Megviselnek a frontok, mit tegyek?

A természet részei vagyunk, folyamatos kölcsönhatásban a környezetünk változásaival, melyek tőlünk függetlenek, de olykor kellemetlenek, zavaróak lehetnek. Ilyenek az időjárási frontok is. Sokakat megvisel.

Ma kezdődött az érettségi. Nem emlékszem olyan érettségi ügyeletre felügyelőtanárként, hogy be kellett volna kapcsolni az iskolában a fűtést, vagy télikabátban kellett jönnöm dolgozni. Ma viszont ez történt. Az időjárás egyre furábban viselkedik, a hónapokat nem ismeri fel a hőmérséklet és olyan hőingadozások vannak, hogy sokszor eszembe jutnak az idősek, betegek, kisgyermekek: nekik vajon ezt hogy lehet elviselni? Nehezen.

Hidegfront után melegfront, aztán fordítva. Aki frontérzékeny, tudja, hogy melyik, milyen panaszokat hoz. Melegfront esetén a tüneteket már néhány órával a front átvonulása előtt érezhetik az arra érzékenyek. Ahogy emelkedik a hőmérséklet és nő a páratartalom, csökken a légnyomás; mindezek vérnyomás csökkenéshez, a pulzus emelkedéséhez vezethetnek. Gyakori a migrén.

Hidegfront esetén azonban a tünetek leginkább a front átvonulása után jelentkeznek. Ebben az esetben a csökkenő hőmérséklet és páratartalom növekvő légnyomással párosul. Ezek ízületi fájdalmakat, reumás panaszokat, asztmás rohamokat okozhatnak, s koraszülések számának emelkedésével járhatnak.

A trombózison átesett betegek lábfájása általában még évek múlva is „előre jelzi” a fronthatást. A frontok a pánikbetegek állapotát is negatívan befolyásolják, jellemző fronthatás esetén a szorongás felerősödése, ami kihat a lélegzés gyakoriságára, a szívritmusra, és a vérnyomásra is. Mindkét frontra jellemzőek az általános idegrendszeri tünetek, mint például levertség, ingerlékenység, alvászavar, a reflexek lassulása, a koncentrálóképesség csökkenése és a fejfájás.

A kellemetlen tünetek egészséges életmóddal megelőzhetőek, vagy enyhíthetőek. Amennyire lehet, próbáljuk meg kerülni vagy csökkenteni a stresszt, táplálkozzunk egészségesen, fogyasszunk vitaminokat, próbáljunk ki étrend-kiegészítőket, igyunk elég folyadékot és pihenjünk eleget. Segíthetnek továbbá a káliumban és magnéziumban gazdag ételek például: banán, paradicsom, narancs, de különböző gyógynövényekkel is támogathatjuk szervezetünket, ilyen lehet, akár a levendula, a citromfű vagy a cickafarkfű is.

A sport szerepe itt is vitathatatlan, ha tehetjük, sportoljunk sokat a szabadban. Fogyasszunk gyógyteákat, végezünk relaxációs gyakorlatokat, hallgassunk relaxációs zenét, vagy menjünk el masszázsra. A fenti tanácsok segíthetnek könnyebben átvészelni az időjárás szeszélyességét, azonban rendszeres, nem enyhülő panaszainkkal mindenképp tanácsos orvoshoz fordulni, aki további vizsgálatokkal segít kizárni az egyéb betegségek lehetőségét.

Népi gyógymódok torokfájás, köhögés ellen

Amikor fáj valamink, azonnal az enyhítést, a gyógyulást, a megfelelő gyógymódot keressük, nincs ez másképpen a torokfájás esetében sem.

A véradás fontossága

A véradás önmagában is egy szép gesztus, hiszen segíthetünk másoknak megfelelő vércsoporthoz jutni, baleseteknél is fontos, hogy gyorsan elérhető legyen az adott típusú vér, de magunknak is jót teszünk azzal, ha rendszeresen járunk vért adni.

Facebook függőség

Napjaink egyre nagyobb részét teszi ki a közösségi médiával töltött idő. Ez vajon áldás, vagy átok? A facebook, a legkedveltebb közösségi platform használata szinte már mindenki napi rutinjához tartozik, azonban mégis ritkán hallunk arról, hogy ez függőség volna.

A tavaszi fáradtság okai és megelőzése

Tavasszal éreznünk kellene, hogy ébred a természet és mi is töltődünk fel energiával, de ebben az időszakban sokan levertségről, fáradtságról és állandó lehangoltságról beszélnek. Ezt az általában rövid időszakot tavaszi fáradtságnak nevezik. Azonban ez nem betegség és nem is komoly probléma, ez egy természetes reakciója a szervezetnek, mikor a téli időszak után folyamatosan alkalmazkodik a tavaszi viszonyokhoz.

Albérlet vagy kollégium?

Olyan dilemma ez amivel minden egyetemista, egyes esetekben már középiskolás találkozik. A felvételi utáni napokban elindul a nagy albérlet vagy kollégium vadászat, azonban érdemes kicsit előre gondolkodni és felmérni, hogy melyik városban melyik lehetőségek érik meg a legjobban.