Menü

Mit egyen a gyerek, ha sportol?

Fociedzés vége, este fél hét: a fiam farkaséhesen esik be a kocsiba, bizonyára más szülőknek is ismerős ez a szitu. Amióta focizni kezdett, azóta megállás nélkül mozog, s még jobban oda kell figyelnem arra, hogy mit egyen az én amúgy is vékony testalkatú gyerekem. Bedob ő szívesen bármikor egy csokit meg vaníliás szívecskét (kedvenc péksütije), azzal nincs baj, de az nem megoldás, hiszen a megfelelő vitaminok és tápanyagok bevitele egy sportoló gyerek életében különösen fontos. Erre nem elég a vaníliás szívecske.

Amióta a fiam sportol, hatalmas lelkesedéssel veti bele magát a hétköznapokba, különösen edzésnapokon lehet madarat fogatni vele, azonban sokkal vékonyabb lett, bizonyos szűkszárú nadrágokat nem is merek ráadni, mert olyan, mintha csak két bakancs lépkedne mellettem. Hogy elmondom neki a helyes táplálkozás fontosságát, az körülbelül pont annyira (nem) érdekli, mint a gyerekek nagy részét, azonban ha a gyerekünk sportol, kutya kötelességünk az étrendjét ehhez igazítani.

Aki edz, sok magnéziumra, káliumra, kalciumra és fehérjére van szüksége, illetve vasra és omega-3-ra is. A proteinbevitel miatt a hús nem maradhat el a sportoló gyerek étrendjéből, melyhez kiváló választás a csirkehús. A csirkemell 100 grammja 23 gramm fehérjét tartalmaz. A hal is jó fehérjeforrás, omega 3 tartalma miatt nagyon jó választás az étrendben. A spenót a magnéziumban és káliumban gazdag, s vastartalma miatt is fogyasztandó, 100 gramm spenót 58 mg magnéziumot, 633 mg káliumot tartalmaz.

Az olajos magvakat akkor is beírnám a cikkbe, ha nem sportolna a gyerekem, az uzsonnás dobozába heti többször is teszek diákcsemegét, ropogtatnivalót. A banán nagy kedvencem, edzés után nagyon jó szénhidrátforrás, emellett magnéziumot, s káliumot is tartalmaz, elengedhetetlen a sportoló gyermek étrendjében. Az ételek mellett a folyadékfogyasztás is kiemelendő, hiszen ha mozog a gyerek, a folyadékszükséglete is növekszik.

Ha mintaétrendben gondolkodnék, akkor reggelire rántottát, teljes kiőrlésű pékárut és frissen facsart narancslevet vagy gyümölcsös zabkását ajánlanék, tízóraira olajos magvakat, zabkekszet, ebédre nem túl zsíros húsételt, legjobb a csirkemell, nagy adag zöldséggel vagy rizzsel, edzés előtt vagy után egy müzli szeletet, zabszeletet, ásványvizet és banánt, vacsorára pedig sült csirkemellet, halat készítenék, esetleg durumtésztából készült tésztaételt.

A napi energia bevitelre figyelve, változatos étrendet összeállítva, s ügyelve a megfelelő folyadékfogyasztásra és vitaminok pótlására, nyugodtan engedhetjük edzésre a gyereket, energikus lesz, fitt és egészséges, a betegségek pedig messze elkerülik. Ha gyermekünk pedig komolyabb sportkarrierben gondolkodik, akkor azért javaslom, hogy a speciális igényekhez kérjük ki sportdietetikus tanácsát.

Egészséges, tápláló lisztek

Egészséges, tápláló lisztek. A friss, illatozó fehér lisztből készült péksüteményekről nagyon nehéz lemondani, még annak ellenére is, hogy tudjuk nagy mennyiségben sokat árthatnak.

Zöld tea fogyasztás hatásai

Kutatások igazolják, hogy akik rendszeresen fogyasztanak zöld teát, nem csak egészségesebbek, de gyorsabb az anyagcseréjük, és sportolás közben is több kalóriát égetnek el.

Felnőtt társasjátékok II. avagy ki mondta, hogy csak a gyerekek szeretnek játszani?

Ki mondta, hogy csak a gyerekek szeretnek játszani? – tettem fel a kérdést az előző, felnőtt társasjátékokkal foglalkozó cikkemben. A folytatásban be is mutatok néhányat a legnépszerűbbek közül!

Társasjátékok felnőtteknek

Ki mondta, hogy a felnőttek nem szeretnek játszani? Téves elképzelés, hogy a társasjáték a gyerekeknek való. Ha szétnézünk a piacon, bizony látni, milyen jópofa felnőtt társasjátékokra lehet bukkanni és milyen széles a paletta, akármilyen alkalomra is keresgélünk felnőtteknek való társasokat. Ötletes, kreatív, szórakoztató!

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.