Menü

Idén tényleg sportolni kezdek!

Mi emberek sajnos hajlamosak vagyunk túl sokat elvárni magunktól. Azt akarjuk, hogy ha valamibe belekezdünk, akkor annak gyors és látható eredménye legyen. Sajnos ezek az elvárások életünk sebességéből is adódnak. Mivel az eredmény SOHA nem születik meg ilyen gyorsan, hamar feladjuk, és minden úgy folytatódik tovább, ahogyan az óévben.

Tegyük fel, hogy idén szeretnénk jobban belemerülni a futásba (és itt a jobban szó alatt nem azt értem, hogy maratont szeretnénk futni, hanem azt, hogy például élvezni szeretnénk a sportot). Első lépésként jó, ha tudatosítjuk magunkban, hogy a legelső alkalom a legnehezebb, és ennél már csak könnyebb lesz. Talán sokáig nehézségeink lesznek az elindulással, merthogy mennyivel kényelmesebb és egyszerűbb lenne inkább leheverni a tévé elé.

Fontos, hogy megfelelő felszereléssel rendelkezzünk. Nem kell egyből a legdrágább árukészletből válogatnunk (később sem!), de egy futócipő a kezdéshez mindenképpen szükséges. Azután minden hónapban kipótolhatjuk valamivel a készletünket: egy trikóval, egy pulcsival, egy futónadrággal. Nem kell azonnal nagy költségekbe vernünk magunkat.

Ne várjunk el túl sokat magunktól! Ez nemcsak a kezdeti időszakra vonatkozik. Később is jöhetnek rosszabb napok, amikor nem vagyunk formában, más a kedvünk, és nem teljesítünk olyan jól. Ez nem azt jelenti, hogy nem ér semmit az eddigi munkánk, hanem azt, hogy ma éppen nem a legmegfelelőbb időpontot választottuk a sporthoz.

Legyenek igazi pihenőnapok! Ne akarjunk minden nap kitörő formában lenni. Hagyjunk időt a pihenésre, a más típusú kikapcsolódásra. Ha a sport mellett az étkezésünkre is odafigyelünk, minden héten legyen egy bűnöző nap, így a szervezetünknek a hőn áhított, de olykor hosszú távon egészségtelen élelmiszereket sem kell teljes mértékben nélkülöznie. Együk csak meg azt a szelet csokit, holnap majd lefutjuk.

Ne szándékozzunk a második héten kilométereket futni! Persze van, akinek menni fog, de sokan túl sokat várunk el magunktól. A hangsúly nem azon van, hogy milyen gyorsan mekkora távot tudunk megtenni, hanem azon, hogy a pulzusunk időről időre felszaladjon a szapora tartományba. Nyugodtan sétáljunk közben.

Futás után mindig nyújtsunk, így kevesebb sérülést fogunk szerezni, és az esetleges izomláz is csekélyebb mértékben jelentkezik.

Újra elkezdődhet a nyári fesztiválok tömkelege

A koronavírus-járvány a korábbi években hazavágta a nyári fesztiválok piacát. Az biztos, hogy az idei évben hatalmas tömegek akarnak majd fesztiválozni a korábbi évekhez hasonlóan, és könnyen lehet, hogy a bulizni vágyó tömeg a Covid előtti időszakot is felülmúlja. Ráadásul így június közepe felé, már a legtöbb fesztiválnak meg vannak a fellépői, árai, pontos helyszíne és programjai, egyszóval már most is lehet valamelyest előre tervezni. Nézzünk meg néhány hazai fesztivált a különböző alapvető információkkal, fellépőkkel, programokkal kapcsolatban!

Külföldi utazási helyek és tippek

A már két éve tartó koronavírus-járvány rengeteg lemondással járt, leginkább a nyaralások terén. Nem csoda, ha 2022-ben sokan döntenek majd úgy, hogy már kijár nekik az utazás, kikapcsolódás. Mikor utazhatunk ismét szabadon? Érdemes-e már most elkezdeni a nyaralás tervezését? Milyen úti célokban gondolkodhatunk? Várhatóan, hogyan alakulnak majd az árak? Mire kell mindenképp odafigyelnünk? – ezekre a kérdésekre keresem az írásban a választ.

Egészséges uzsonna - Anyatipp

Ahhoz, hogy tartani tudja gyermekünk a napi ritmust az iskolában, megfelelő tápanyagokra van szüksége. Nem kell tartani attól, hogy ha egészségeset akarunk csomagolni, az sokba fog kerülni, megy ez olcsón és okosan is. Anyaként próbálom jól megoldani a feladatot, lássuk, hogyan csinálom én.

Hatásos házi gyógymódok visszér ellen

A visszér nem csak csúnya, fáj is. Szerencsére akár természetes házi praktikákkal is felvehetjük a harcot ellene.

Minimalizmus a mindennapokban

Csak egy táskával utazni – jól hangzik. Könnyen kivitelezhető is. Otthon azonban már sokkal nehezebb kevesebből kijönni.