Menü

Hogyan ne legyél éhes

Én nem viselem jól az éhséget. Ha valamiért kimarad egy étkezés, szinte szenvedek. Huzamosabb ideig nem bírnám fenntartani az éhező állapotot, a környezetem pedig engem nem tudna elviselni. Talán ezért nem tudtam soha egyetlen koplalós diétát sem végigcsinálni. A „csak háromnaposat” sem, ami pedig olyan kibírhatónak tűnt, aztán mégsem ment. A jó hír, hogy nem is kell ilyen „koplalósdit” játszani. Nem kell éhezni. Nem kell nulltápanyagos fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni és napokig csak almát enni vagy valamilyen zöld levelet rágcsálni. Ezt az érzést nem szükséges elviselni, hiszen nem is egy normális állapot, s szerintem nem is tartható sokáig, ha mégis, az komoly egészségügyi problémákat hagyhat maga mögött.

Aki koplal, az az egészségével játszik és a hiánybetegségekre pályázik. Sokkal egyszerűbb, könnyebb és érdemesebb olyan étrendet és napirendet összeállítani, mely nem éhezésre alapul, s mely nem várja meg, hogy kopogjon a szemünk. Különböző trükkökkel elkerülhető, hogy egész nap éhesen nassoljunk. Néhány tanács a továbbiakban:

Alacsony kalóriatartalmú ételekből együnk többet! Olyan ételeket kell választani, melyek sokáig laktatóak, telítenek, így elkerülhetjük a folyamatos éhségérzetet. Az egyik saját módszerem megkeresni azokat az élelmiszereket, amelyek kalóriaszegények, s jóllakni velük. A zöldségek például ilyen ételek, melyekből bátran, szinte mértéktelenül ehetünk, nem fogjuk belőle túlenni magunkat, a kalóriakeretet sem dobja meg egy kiló brokkoli, a táblás csoki azonban a maga kis 100 grammjával már többszöröse a zöldségek kalóriaszámának, s ráadásul tápanyagok tekintetében kevésbé értékes ételünk. Szeretjük a csokit persze, ki dobná vissza a mogyorós tejcsokit azzal, hogy „köszi én inkább a brokkolit kérem”, valószínű aki ezt teszi, nem őszinte a mosolya. Az enyém nem lenne az. Mégis törekedni kell arra, hogy jóllakjunk alacsony kalóriaértékű ételekkel.

Kicsit több zsír! A jó zsíroktól már régóta nem félünk, egy marék mogyoró, dió, vagy más olajos mag, esetleg egy érett avokádó vagy értékes zsírsavakat tartalmazó tojás hosszú időre eltelít. Az efféle zsírok laktatnak. Nem érezzük szükségét elfogyasztásuk után egy órával a csipegetésnek, nassolásnak.

Együnk gyakrabban! Nem vagyunk egyformák, sokféle vélemény kering a neten, az időszakos böjtöléstől a napi 1 evésen át a 3 óránkénti evésig, s mivel ezt a cikket most én írom, a személyes véleményem az, hogy többször keveset. Én többször étkezem kevesebbet, nem kevésszer sokat és pláne nem egyszer egy nap, de akkor aztán degeszre. A gyomromnak kevésbé megterhelő, ha többször eszem keveset és változatosan.

Fogyasszunk sok folyadékot! Vagy még annál is többet! A folyadék alatt az ásványvizet, cukrozatlan teákat, turmixokat, leveseket értem, nem a kávét, nem a cukros szénsavas üdítőt és nem az energiaitalt.

Tervezzük meg napi étkezéseinket, - mennyiséget és minőséget - okosan, egészségesen, változatosan! Próbáljuk ki, mi az, ami számunkra a legjobb éhség-csillapító módszer. De semmiképp ne válasszuk a reggeltől estig tartó nassolást, sem az egész napos koplalás utáni késő esti dőzsölést.

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Alap dolgok a szépségünkért

Sokszor a legalapvetőbb dolgok elmulasztásával ártunk a legtöbbet szépségünknek. Bőrünk, hajunk, körmünk, arcunk szépségéhez, egészségéhez elég betartani néhány egyszerű aranyszabályt.

Tippek a karcsú derék eléréséhez

A darázsderék és a lapos has minden nő legnagyobb álma, de a jó hír az, hogy kitartó edzéssel nem lehetetlen elérni. Különösen a téli időszakban érdemes erre odafigyelni, hogy ne közvetlenül a bikiniszezon előtt kapkodjon az ember az alakformálással.

Bűntudat nélkül este 6 után is

Van, hogy csak este 8 körül (és mellesleg farkaséhesen) érek haza. Ilyenkor eddig mindig nagy gondot okozott, hogy mivel csillapítsam az éhségemet, ha a szervezetemet nem akarom megterhelni, és hízni se nagyon szeretnék