Menü

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Azt sose felejtsd el, hogy nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!

Elhiszem, hogy izgatott vagy és azonnal eredményt akarsz, ezért sokkal szigorúbban kezdesz neki a diétának, több dolgot is megvonsz magadtól a siker érdekében, esetleg egyből nekiugrasz egy keményebb sportnak, ez azonban hosszú távon nem fog működni, s hamarabb feladod, mint hinnéd. A szélsőséges szabályokra épülő fogyókúrák csak rövid távon működnek. Megpróbáltam megnevezni azt a három alapelvet, aminek segítségével tartós, maradandó változást érhetünk el, hidd el, jobb tudatosan átgondolva elkezdeni, mint belefáradva a folyamatos fogyókúrázásba. A rövid távú változásokat csak áldozatok árán, gyakran önkínzással és erős fegyelemmel lehet elérni, ez pedig minden, csak örömteli nem.

Első tanács: tervezz hosszútávra, haladj lassan, kerüld a szélsőséges megoldásokat!

Egy rapid fogyókúra látványos összeomlásához vezet. Koplalsz, majd tömöd magad váltakozva és kínoz a bűntudat folyamatosan, de kinek jó ez? Ne ostromold magad, tervezz meg olyan diétát, olyan ételekkel és élelmiszerekkel, amelyeket biztosan be tudsz tartani, könnyen tudsz követni, örömmel tudod hétről hétre folytatni. Olyan ételeket válassz, amelyeket szeretsz és amelyekhez könnyen beszerezhetőek az alapanyagok, és amelyeket mindig lesz időd elkészíteni.

Második kérésem: szeresd, amit csinálsz!

Nincs az az egészséges étrend, ami örökké kitart, ha utálod az adott ételt, ami a tányérodon van. Ha utálod a brokkolit, ne akarj mindenáron brokkolit dobozolni magadnak, válassz másik ételt. Ha kívánod a krumplit, készíts édesburgonyából köretet helyette, ha édesre vágysz, készüljön a császármorzsád zablisztből, cukormentes lekvárral. Csak apránként változtass a régi szokásaidon és kis lépésekkel haladj. Nincs értelme gyötörnöd magad, ha más megoldás is létezik. Nem kell salátával beérned, ha megeheted a kedvelt ételeidet is kicsit új köntösben.

Egyébként megjegyzem, hiába próbáltam egy salátát enni, mikor nassolni akartam, hiába akartam egy ilyen cserére törekedni, a este megettem azt is, amit egész nap kívántam, kezdhettem volna egyből azzal, kerülőutak helyett. Ha diétásabb alapanyagokkal dolgozunk, nyugodtan készíthetjük a kedvenc ételeinket, nem kell salátalevelet rágcsálni, felesleges.

Harmadik tippem: soha ne bántsd magad!

Nem kell a bűntudat, nem hiányzik a szorongás, felesleges a lelkiismeret-furdalás, amikor valami kevésbé "okosat" eszel, nem kell robotként tekintened magadra. Egy cukros süti nem mérgező, egyetlen étel sem tilos, s bizony néha melléeszünk. Na és? Én sem eszem 100%-osan folyamatosan, ettől még nem érzem magam hiteltelennek. A mérték a fontos és az, hogy az étkezéseink nagy része rendben legyen, s mellé válasszunk valami számunkra kedves mozgásformát.

Ha ezeket a szabályokat betartjuk, sokkal valószínűbb, hogy sikerrel járunk majd, de nagyon fontos, hogy reális, átgondolt, s hosszú távon is fenntartható célokat tűzzünk ki magunknak.

Egészséges, tápláló lisztek

Egészséges, tápláló lisztek. A friss, illatozó fehér lisztből készült péksüteményekről nagyon nehéz lemondani, még annak ellenére is, hogy tudjuk nagy mennyiségben sokat árthatnak.

Zöld tea fogyasztás hatásai

Kutatások igazolják, hogy akik rendszeresen fogyasztanak zöld teát, nem csak egészségesebbek, de gyorsabb az anyagcseréjük, és sportolás közben is több kalóriát égetnek el.

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Bűntudat nélkül este 6 után is

Van, hogy csak este 8 körül (és mellesleg farkaséhesen) érek haza. Ilyenkor eddig mindig nagy gondot okozott, hogy mivel csillapítsam az éhségemet, ha a szervezetemet nem akarom megterhelni, és hízni se nagyon szeretnék