Menü

Azért fáj, mert nem ittál eleget...

Legutóbbi írásomban a kánikula elviselésére gyűjtöttem tippeket, ebben szerepelt, hogy elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás. Az sem baj, ha nem vagyunk szomjasak, nem is kell megvárni, hogy azok legyünk, ezért törekedjünk arra, hogy napközben is folyamatosan kortyolgassunk a mellénk készített vizes palackból.

Ha nem tesszük ezt meg, s nem figyelünk erre tudatosan, akkor nagyon sok következménye lehet a mulasztásunknak. Azt tudni kell, hogy ha akkor kezdjük keresgélni a poharat, amikor már szomjasak vagyunk, akkor régen elkéstünk. A szomjúság érzetet meg sem kell várni, anélkül is kell inni, óránként, félóránként. Néhány problémánknak egészen biztosan az az oka, hogy nem ittunk eleget, ilyen például a fejfájás. Anyukám mindig azt mondta, hogy ha fejfájásra panaszkodtunk, hogy igyunk meg két nagy pohár vizet. Negyven éve patikus, mégsem ad gyógyszert soha azonnal, hanem elvárja, hogy igyunk meg pár pohár vizet, s rendszerint a tanácsa be is válik - elmúlik a fájdalom. A folyadékhiány miatt besűrűsödik a vérünk, a vérnyomás megemelkedhet, és ez fejfájáshoz vezethet. Ha nincs igazam, akkor sem árt ha két nagy pohár vizet megiszunk kísérletezésképpen, mielőtt gyógyszerhez nyúlunk.

A rossz lehelet oka is lehet a dehidratáltság. A szervezetünk nem véletlen termel nyálat, abban ugyanis antibaktériumok vannak, ezek segítenek fenntartani a száj higiéniáját. Ha nem iszunk eleget, a nyáltermelődés is csökken. Éhes vagy? Biztos? Nagyon könnyen összekeverhetjük a szomjúságot az éhséggel, én erre sokáig csak legyintettem, pedig igaz. Először igyunk meg pár jó nagy pohár folyadékot és máris észrevehetjük, hogy valóban éhesek voltunk-e, vagy inkább csak szomjasak. A sportolók tudják legjobban, mit okoz a kevés folyadékfogyasztás, és aki futás után volt már dehidratált, az legközelebb erre már nagyon figyel. Az izomgörcsök leggyakoribb oka a kevés vízfogyasztás, elengedhetetlen, hogy már az edzés közben is legyen nálunk a vizes palack. Még jobb, ha egy magnézium pezsgőtablettát is dobunk bele. Nagyon fontos, legalább annyira, mint egy jó edzésterv, vagy egy megfelelő sportruházat.

A bőrünk is azonnal mutatja, ha keveset ittunk, száraz lesz és idővel ráncos. Elveszíti rugalmasságát és hidratáltságát, s ha nem tartjuk be az alapszabályokat, azaz nem alszunk és nem iszunk eleget. Ilyenkor a legdrágább kencéket is magunkra kenhetjük, csak pénzkidobás.

Legalább 2-3 liter folyadékra lenne szükségünk minden nap – ezt nem véletlenül halljunk gyakran, hiszen testünk számára az egyik legfontosabb a megfelelő folyadékbevitel. Nyáron különösen fontos, hogy sokat igyunk, de az év többi napján is elengedhetetlen (lenne) erre tudatosan figyelni. Minden esetben úgy ülök le cikket írni, hogy mellettem egy fél literes víz. Enélkül gondolkodni sem tudnék.

Bőrápolás, életkornak megfelelően

Abban azt hiszem mindenki egyetért, hogy a bőrünk megfelelő ápolása, hidratálása minden életkorban fontos, azonban – ahogy a különböző koroknak megfelelően készülnek a kozmetikumok is – nem mindegy, milyen módon végezzük az életkorunknak megfelelő bőrápolást.

Az alultápláltság, mint étkezési zavar

Napjaink leggyakrabban előforduló népbetegsége az elhízás, szinte a csapból is az folyik hogyan fogyjunk le, legyünk fittebbek, vagy éppen vékonyabbak. Azonban keveset hallani a legalább ennyire komoly zavarról, az alultápláltságról.

Kar edzés: A legjobb gyakorlatok nőknek és férfiaknak

A kar edzés az egyik legkedveltebb mind közül, de nem mindenki körében. Rengeteg nő fél attól, hogy egyik pillanatról a másikra nagy, férfias karja lesz. A tévhitek helyett tisztázzuk miről is szól a lógó kar eltüntetése, hogy néz ki egy kar edzésterv és melyek a legjobb karizom erősítő gyakorlatok.

Koronavírus: 6 post-Covid tünet, amit kezelni kell

Amikor már azt hinnénk, meggyógyultunk, következik a post-Covid szakasz.

Fogfehérítés házilag

Mindannyian rajongunk a csillogó-villogó, hófehér fogakért. Megkoronázza a mosolyunkat és a vörös rúzs is csak azzal mutat jól. Meg a rózsaszín. Meg őszintén, mindegyik! Megmutatunk pár praktikát, ami egyszerűbb és olcsóbb, mint a fogorvos vagy a gyakran fájdalmas fogfehérítési eljárások, nem mellesleg valamennyi kíméletesebb is.