Menü

Mit sportoljak? – III. A futás

A futás, mint sport az évtizedek során elkíséri a fogyni vágyó tinédzsereket és a fittségre vágyó nyugdíjasokat is. Akinek még mindig van kétsége, miért éri meg ezt választani, most választhat a listából egy indokot, amiért elkezdi.

1. Mert nincs időhöz kötve

Akármilyen munkát is végezz, biztosan lesz fél órád este arra, hogy kicsit kimozdulj, ez a fél óra pedig pont elég arra, hogy egy kis futással karban tartsd az izmaidat és ízületeidet.

2. Mert közben kikapcsolhatod az agyad

Ha stresszes napjaid vannak, a futás remek lehetőség arra, hogy kizárd a külvilágot. Vár még rád három üzleti megbeszélés? Esetleg egy témazáró vagy egy vizsga? Amikor futsz, tegyél be zenét, vagy csak hallgasd a külvilág hangjait, és felejts el minden mást! Hidd el, hosszú távon jót tesz ez a fél óra belső csend.

3. A tüdőkapacitásodat növeli

Futás közben a helyes légzés az egyik kulcspont, hiszen ha a tüdőd nem bírja, te sem fogod bírni. Ezért érdemes fokozatosan rászoktatnod a tüdődet a nagy igénybevételre, így idővel nagyobb távokon sem lesz gond a légzéssel, vagy hogy beszúr a tüdőd.

4. Jobban égeti a zsírt, mert fokozatosan felpörgeti a pulzust

Ahhoz, hogy a test ne a májban található tartalék tápanyagokat bontsa, legalább 20-30 percig emelkedett pulzusszámot kell fenntartani. A zsír bontása csak ekkor kezdődik meg. Erre a futás rendkívül alkalmas, feltéve, hogy folyamatosan mozgásban maradsz.

5. Nem kell hozzá komoly felszerelés

Elég, ha van egy régi szabadidőnadrágot egy kopottabb pólóval, és egy rendes sportcipőd, és már mehetsz is ki az utcára. Ha nincs a településeden futópálya, egy ritkábban járt utca is megfelel a célnak. A lényeg a mozgás, és hogy élvezd.

Tippek a fogyáshoz idősebb korban

A fogyás nem csak a fiatalok problémája, hanem idősebb korban is aktuális lehet a súlyvesztés kérdése. Azonban ilyenkor több oka is lehet az elhízásnak, és figyelni kell arra is, hogy tényleges zsírt adjanak le, ne pedig izmot veszítsenek. Mi most arra keressük a választ, hogy hogyan lehet idősebb korban súlyt leadni úgy, hogy ne jöjjön vissza egyből és ne is járjon szigorú koplalással.

Hogyan adjuk le az ünnepek alatt felszaladt kilókat?

A karácsonyi időszak alatt biztosan felkúszhat az emberre 2-3 kg plusz, de akár jóval több is, hiszen ilyenkor sokkal több a finomabbnál finomabb főétel és sütemény is, az üdítőitalokról nem is beszélve. Az ünnepek után könnyedén azon kaphatjuk magunkat, hogy az a nadrág, ami addig könnyedén ránk jött, most feszül rajtunk

Kinesis– az otthoni edzés újdonsága

A Kinesis tulajdonképpen egy változatos edzés, falra szerelt csövek segítségével, melynek legnagyobb előnye, hogy a legegyszerűbb alapgyakorlatoktól kezdve az egészen összetett mozgáskombinációkig mindenki megtalálhatja a neki való szintet és típust a 360 fokban forgatható zárt kábelrendszerrel. A gyakorlatokat így egy háromdimenziós térben végezhetjük.

Ez történik ha 30 napig vizet iszol

A test, a szervek, a szövetek, a sejtek, víz nélkül nem tudnak élni és működni. Ha vizet iszol, fantasztikus dolgokra számíthatsz. Sokaknak nehézséget okoz a megfelelő mennyiségű víz elfogyasztása, de megéri odafigyelni rá.

A ketogén diéta nyomában

Ki ne álmodna olyan diétáról, ahol a puffasztott rizskorong típusú száraz fájdalmak helyett az asztalra kerülhet egy kis tepertő, kolbász és a kedvenc sajtunkról sem kell lemondanunk?