Mit játsszak a gyerekkel?
- Dátum: 2018.06.06., 23:22
- activity, barchoba, értelmi képességek, fejlesztés, gyermek, idő, játék, jókedv, kapcsolat, kérdés, kvíz, minőség, szabadidő, szórakozás, szülő, válasz
A gyerekek egyik legnagyobb ellensége: az unalom. Ha az a feladatunk, hogy velük foglalkozzunk, muszáj lekötni őket, amennyire csak lehet. Amíg kicsik, igénylik a folyamatos figyelmet, ha már nagyobbak, elég, ha feladatokat adunk számukra, amelyekkel egyedül birkózhatnak meg. Közben ,persze -időről időre- ellenőrizni kell azokat.
Kvízjátékok
Kvízjátékot játszani nagyon egyszerű: tegyünk fel öt kérdést a gyermeknek, amire önállóan kell megkeresnie a választ. Ezt bármikor lehet vele játszani: utcán, óvodába menet, otthon főzés közben. Példáuladjuk neki azt a feladatot, hogy számolják meg, hány kék autót lát, amíg az óvodába ér, vagy figyelje meg, milyen zöldségek kerülnek a levesbe. Írjunk össze néhány olyan kérdést is, amire már tudhatja a választ, és motiváljuk arra, hogy a legjobb tudása szerint válaszoljon. Lehetőleg kerüljük a külső motivációs eszközöket, ne ígérjünk neki nagy jutalmat a jó válaszért, de dicsérjük meg, ha ügyes. Ezzel elérjük, hogy máskor is akar ilyet játszani, ez a játék ugyanis fejleszti a memóriáját és gondolkodásra ösztönzi.
Activity és barchoba
A gyermek értelmi képességei a játékos feladatok során is fejlődnek. Ha két órán keresztül folyamatosan vele kell foglalkoznunk, az activity és a barchoba azok a játékok, amelyek során legjobban repül az idő. Írjunk a gyerekeknek mindig új kártyákat, és variáljuk a megoldás módját: ne mindig beszéltessük vagy rajzoltassuk, mert akkor hamar megunja. Fontos, hogy olyan szavakat válasszunk neki, amelyeket ő is ismer és el tud magyarázni, vagy még jobb, ha engedjük, hogy önállóan találja ki a szavakat, amiket el szeretne nekünk mutogatni. Ha pedig mi mutogatunk vagy rajzolunk neki, azt úgy tegyük, hogy könnyen megértse. A barchobában a szabály ugyanaz: az ő tudásának megfelelő dolgokat válasszuk ki, és számára egyértelmű válaszokat adjunk a kérdéseire. Fontos elmagyarázni neki, hogy csak „igen”-nel és „nem”-mel válaszolhat, így elkerülhetjük,hogy elszólja magát.
Természetesen a társasjátékok és szerepjátékok sosem avulnak el, de érdemes őket néha lecserélni a gyermekek értelmi képességeinek fejlesztése érdekében.
5 kreatív szülő-gyerek program, ami a gyerekek fejlődését is segíti
Az együtt töltött minőségi idő semmivel sem pótolható a gyerekek szellemi és mentális fejlődése szempontjából, ráadásul a közös programok a szülőknek is segítenek a töltekezésben. Legyen szó például közös sütés-főzésről, meseolvasásról vagy mesehallgatásról, ezek a tevékenységek mind segítenek elmélyíteni a szülő és a gyerek közötti kötődést, támogatják a kicsik fejlődését, és nem utolsó sorban rengeteg boldog közös emléket is begyűjthetnek velük.
Kutya a családban
Lakótelepen nőttem fel, sajnos soha nem volt háziállatom, így nem volt lehetőségem megtapasztalni, milyen érzés egy házi kedvenc a családban, ám költözésünk óta fontolgatom, hogy menhelyről hazaviszek egy kutyust.
Iskolai telefonhasználat pro és kontra
Mai témánk apropóját az adta, amit a minap olvastam a világhálón: a brit iskolákban szigorú ellenőrzési rendszert vezetnek be: az iskolák felelőssége lesz, hogy a diákok ne használhassák a mobiltelefonjukat a tanórákon. Iskolai telefonhasználat pro és kontra.
Ha nem múlik a gyereknél a köhögés…
Téli-télvégi időszakban gyakrabban betegek a gyermekeink, s különösen azok a gyerekek hajlamosak az influenzára, elhúzódó hurutos és/vagy száraz köhögésre, akik közösségbe járnak, azaz bölcsisek, ovisok vagy iskolába járnak, tehát szinte minden csemete.
A gyerekek harmada nem reggelizik otthon
A gyerekek harmada nem reggelizik otthon, ami azt jelenti, hogy éhgyomorra indulnak el reggel – állapította meg egy kutatás, melyből sajnos megállapították, hogy három gyerekből egy reggelizés nélkül indul el otthonról az óvodába, iskolába.