Menü

Mosolyogjunk többet, hogy megnyerőbbek legyünk!

Nagyon kevés erőfeszítéssel is lehetünk sokkal megnyerőbb beszélők. A titok csak annyi, hogy mosolyogjunk többet! Egy nagyon rövid ideig tartó mosolygós időszak is befolyásolhatja az emberek döntéseit.

Francesca Gino nemrégiben megjelent könyvében többek között egy olyan projektet is részletez, amiben főiskolai hallgatóknak mutattak egy nagy adag fotót, amin az emberek arcára kiül valamilyen érzelem. A fotókat 16 ezredmásodpercig látták a résztvevők. Ez a 16 másodperc éppen a tudatküszöb alatt van, tehát ilyenkor a hallgatók még nem voltak képesek a fotók és az azokon szereplő tudatos felismerésére. A fotók „nézegetése” előtt a hallgatók egy jegyzetet kaptak feltételezhetően egy másik hallgatótól, amelyen valamilyen ösztönző jegyzet szerepelt arra vonatkozóan, hogy később vegyenek részt egy másik, nem fizetett, italkóstoló tanulmányban.

Azok közül, akik mérges arcot láttak a fotókon (tudat alatt), 24%-uk döntött úgy, hogy a későbbi, italkóstoló tanulmányban részt vesz. A semleges arcot „látók” közül 41% hozta azt a döntést, hogy bevállalja a részvételt, a boldog arcot vizualizálók közül pedig 62% hozott pozitív döntést.

Mosolygó arcot látni megnöveli a meggyőzés erejét. Mosollyal úgynevezett – furán hangzik, de – érzelmi fertőzést hozhatunk létre, ami szintén megemeli a megnyerő képességet. Mindannyian észrevettük már, hogy ha egy beszélgetés vagy előadás közben rámosolygunk társainkra, arra ösztönözzük őket, hogy mosolyogjanak vissza? Gyakran ez egy tudat alatti mimika.

Hozzunk létre pozitív, megnyerő környezetet mindössze azzal, hogy többet mosolygunk! A pozitív érzések húznak minket előre, míg a negatívak csak hátrafelé tolnak minket. Kevésbé vagyunk meggyőzőek, ha haragunkat kifejezzük. Lehet, hogy átmeneti elismerést vagy előzékenységet kapunk, de ez mind csak ideiglenes, nem leszünk valóban megnyerőek tőle. Legyünk meggyőzőek egy mosoly segítségével!

Forrás: http://www.virtualspeechcoach.com/2013/05/22/smile-more-to-persuade/

„Terápiás lustaság”: amikor a semmittevés is önápolás

Az elmúlt években a wellness és az önápolás fogalma egyre inkább kitágult. A meditáció, a jóga, a sport vagy a tudatos táplálkozás mellett most egy új irányzat kezd hódítani: a „terápiás lustaság” (therapeutic laziness).

Az okostelefon hatása a gyerekekre – áldás vagy átok a digitális korszakban?

Az okostelefon mára a mindennapi élet elengedhetetlen részévé vált – nemcsak a felnőttek, hanem egyre inkább a gyerekek körében is. A digitális világ nyújtotta lehetőségek kétségtelenül hatalmasak, ugyanakkor a korlátlan hozzáférés komoly kihívásokat is jelent. De vajon hogyan hat az okostelefon a gyerekek testi, lelki és szociális fejlődésére?

Elfek a polcon, csínyek a lakásban

Sokan ismerik a kis csínytevő manókat, melyek decemberben forgatják fal a lakásunkat, mindennapos jókedvet hozva.

Digitális detox: amikor a csend lesz a legnagyobb luxus

Egyre többen kapcsolnak ki – szó szerint – hogy újra önmagukra találjanak. Reggel az első mozdulat: a telefon után nyúlunk. Ellenőrizzük az értesítéseket, görgetjük a híreket, belenézünk a közösségi médiába, és máris mások életében kalandozunk, mielőtt a sajátunkat egyáltalán elkezdtük volna.

Miért érdemes már ma lefoglalni a jövő évi nyaralást? Avagy mit jelent a „first minute”

Amikor az utazás gondolata megszületik, sokan hajlamosak az utolsó pillanatban dönteni. Azonban egyre többen tartják ésszerű stratégiának, hogy már jóval előre, akár a következő évre is lefoglalják álomnyaralásukat — ez a „first minute” megközelítés számos előnyt kínál.