Menü

Milyen színű autóval utazzunk?

Szingapúrban felmérést készítettek a taxik színe és a baleseti kockázat összefüggésének vizsgálatára. Kiderült, hogy az autók színe befolyásolja a baleseti kockázatot.

A 36 hónapos vizsgálati időszakban a sárga taxik 9%-kal kevesebbszer karamboloztak, mint a kék színűek. A tanulmány szerzői szerint ez a felfedezés a jövőben jelentős szerepet játszhat a közlekedési eszközök színének megválasztása során, e mellett életeket menthet, és rengeteg pénzt is spórolhatunk vele.


Hoppá! A kék taxik kevésbé biztonságosak!

Korábbi vizsgálatokban is bebizonyosodott már, hogy bizonyos színű autók kevesebbszer szenvednek balesetet. Habár ezeknek a kutatásoknak van egyfajta fő sodorvonaluk, ugyanis nem tudnak különbséget tenni a valódi biztonságosság és az önbeteljesítő jóslatok között. Ha az emberek azt gondolják, hogy a fehér autók biztonságosabbak, mint a pirosak, akkor a biztonságtudatos vezetők inkább fehér színű járműveket fognak vásárolni, és valóban kevesebb alkalommal szenvednek balesetet, mint a gyorsaság kedvelői, akik inkább piros autót választanak.

Szingapúrban két taxitársaság versenyzett egymással, az egyik sárga, a másik kék autókat használt, a kettő azonban egybeolvadt. Azok a sofőrök, akik mindkét színű autót vezetni szokták, sokkal kevesebbszer szenvedtek balesetet a sárga színű autókban.


A sárga színű taxikkal ritkábban szenvednek baleseteket

2012 és 2014. között 1000 sárga színű taxira 65,6 balesetet jutott havonta, a kék színűek esetén ez a szám 71,7 volt. A kutatóknak sikerült korrigálniuk az átlagsebességre és arra az időre, amit az autók ténylegesen az úton töltöttek, tehát ezeket a befolyásoló faktorokat ki tudták zárni. A szerző azzal magyarázza a helyzetet, hogy a sárga színű autókat az emberek jobban észreveszik. Ha a biztonságra törekedve innentől kezdve mindenki sárga színű autót fog választani, akkor ez az összefüggés el fog tűnni.

A sárga taxik 1907 óta népszerűek, amikor rájöttek, hogy kifejezetten feltűnőek a fekete színű Ford T modellek között, amelyek akkor domináltak az utakon. A sárga színű autókkal így könnyebb volt utasokat találni, és az utasok maguk is könnyebben kiszúrták a taxikat.

Ha ezt követően túl sok ember választ sárga autót, akkor egy idő után a kék járműveket lesz könnyebb észrevenni, így azok válnak biztonságosabbá. Most még viszont nagyon távol vagyunk attól a ponttól.

Forrás: www.iflscience.com

Húsvéti Csodák és Tojáskereső Kalandok!

Itt a húsvét, amikor a természet újra éled, a fák rügyet bontanak, a nap egyre többet mosolyog ránk és bizony, a húsvéti nyuszi is megérkezik!

Mi is pontosan a ragadós száj- és körömfájás?

Az utóbbi időben a ragadós száj- és körömfájás lett az új COVID, annak ellenére, hogy csak az állatok egy részére veszélyes. Mindenhol erről hallani, korlátozások kerültek bevezetésre, például elmaradt a veszélyhelyzet miatt a Gerecse nevű népszerű teljesítménytúra is. Azonban milyen gazdasági károkat okoz az állattenyésztésben, hogyan terjed, milyen tünetei vannak és hogyan előzhető meg?

Fenntarthatósági témahét

A fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb témája, amely mind az egyének, mind a vállalatok, mind pedig a kormányok szintjén egyre nagyobb figyelmet kap. A következőkben úgy gondoltam, ez annyira kiemelt téma – nemcsak ezen a héten – hogy írok a fenntarthatóságról.

Árvacsalán, a kerti gyom ereje

Megannyi gyomot próbálunk kiirtani a kertben, udvarban, pedig többségük hasznos gyógynövény, ilyen az árvacsalán is.

A levegőminőség hatása a szervezetünkre

A levegő esszenciális az életben maradáshoz, mégis az iparral, a közlekedéssel, és sok más dologgal, aminek károsanyag kibocsájtása van szennyezzük azt. A rossz levegőminőség hosszú távon befolyásolhatja az egészségünket, így érdemes legalább a környezetünkben apró lépésekkel megóvni a levegőnket.