Menü

Kezdődjön később a tanítás!

Gyakran elgondolkodunk azon, hogy a gyerekeknek vajon miért kell olyan korán kelniük és iskolába menniük. Vajon egészséges-e ez, milyen hatással van a teljesítményükre a szinte hajnali kelés?

A közelmúltban végeztek egy erre vonatkozó tanulmányt, melyben 30.000 középiskolás diák vett részt. Bebizonyosodott, hogy a tanulók akkor nyújtanak jobb teljesítményt, ha a tanítás reggel 8:30 után kezdődik. A vizsgálatok kezdetekor ahhoz a kutatási eredményhez nyúltak vissza, hogy ha a tinédzserek többet aludhatnak, akkor a pszichológiai, viselkedési és elméleti készségeik javulnak.


Később kezdődő tanítás - kiegyensúlyozottabb diákok

Pamela McKeever, a tanulmány vezetője elmondta, hogy a nem megfelelő mennyiségű alvás nagy hatással van a depresszió kialakulására, az öngyilkossági kísérletekre, a kábítószer fogyasztásra és az autóbalesetekre. Így egyértelművé válik az is, hogy miért vizsgálják a gyerekek alvásmennyiségét az iskolai teljesítmény vonatkozásában.

29 középiskolát bevonva végezték a vizsgálatokat. Két évvel a későbbi kezdés bevezetése után sok-sok százalékkal nőtt a diákok átlagos teljesítménye. Eredetileg például az leérettségizett tanulók aránya 79% volt, ez a szám két évvel később 88%-ra emelkedett. Ennek természetesen az egész társadalomra is hatása van. Ezek a diákok kisebb eséllyel kerülnek börtönbe, kevesebb nehézséggel néznek szembe a középiskola után, és nagyobb valószínűséggel építenek sikeres karriert.

Azok a tanulók, akik kénytelenek tömegközlekedéssel iskolába járni, jobban érintettek ezen a területen. Sokkal korábban kelnek, és ha lekésik a buszt, máris elkésnek az első egy-két óráról, így a tananyaggal is lemaradnak. Sok ember nem látja az összefüggést a korai kelés és az iskolai teljesítménye sikeressége között, ezek alapján pedig egyértelmű a közvetlen kapcsolat.

Ezen kívül természetesen számos faktor befolyásolja még azt a mérőszámot, amellyel az érettségizett diákok arányát kiszámítják, például a tanárok felkészültsége, a közösség, a délutáni elfoglaltságok mennyisége. Ezeket a tényezőket ebben a kutatásban nem vizsgálták. Az biztos, hogy már régóta folyik a vita arról, hogy mikorra kellene tenni az iskolai tanítás kezdetét.

Forrás: www.businessinsider.com

Módszerek a hatékony tanuláshoz

A magyarok átlag életkora 75 környékére tehető. Ebből rosszabb esetben 8, jobb esetben pedig legalább 16 évet tanulással töltünk. Tanulni azonban nem mindenki szeret, és nem is egyenlő hatékonysággal tud. Egyes tanulási technikák és módszerek viszont bizonyítottan megkönnyítik a tanulást.

Őszi sporttippek

Javában benne vagyunk az őszben, a ködös reggelekben, az esősebb délutánokban, a capuccinos délelőttökben, de a hétvégi biciklizésekben, a napsütötte, erdei túrákban is tarkabarka levelek között. A szabadtéri sportolás legjobb időszaka.

Értelem és érzelem összehangolásának képessége

Feltehetjük a kérdést, hogy racionális embernek tartjuk magunkat, vagy gyakran elragadnak az érzelmeink? Milyen előnyökkel járhat, és miben korlátozhat, ha mindent az észérveknek rendelünk alá, illetve ha aszerint élünk, “amit a szívünk diktál”?

Légy önmagad legjobb barátja!

A legjobb barátaink elfogadnak minket olyannak, amilyenek vagyunk, és így szeretnek. Cserébe elmondhatjuk a problémáinkat, miközben a legjobbat kívánjuk a másik számára.

A hastánc, mint életstílus

A hastánc a testnek-léleknek egy különleges kifejezőeszköze, melyben fontos szerepet játszik a kreativitás, az önkifejezés, a spiritualitás. A hastánc, több, mint tánc. Életstílus. Bartha Rékával, a Lunotis Tribal Academy fellépőcsoportjának tagjával beszélgettem.