Menü

Hintázni jó!

A hintázás nemcsak egy örömteli játék. Valójában egy nagyon fejlesztő tevékenység, mely többek között nyugtató hatású, fejleszti az egyensúlyérzéket és kedvezően befolyásolja az idegrendszer fejlődését is.

A szabad mozgás, a ringatás, illetve a hintázás is fontos stimulációs ingert jelent az idegrendszer számára. Már az anyaméhben, az anya mozgásából fakadó ritmikus ringás is jelentős a kisbaba fejlődése szempontjából. A születést követően is érdemes ringatni a kisbabákat, mivel a méhen belüli állapotra emlékezteti őket, amely megnyugtató számukra, közben pedig elősegíti az idegrendszerük fejlődését is. A ringatás tehát nem az elkényeztetés egyik eszköze, hanem fontos szerepe lehet az anyával való kapcsolat, kötődés kialakulásában, és egyben olyan stimulációs inger is, amely hozzájárul az agyfejlődéshez.

A ringatás, és a hintázás elősegíti az idegsejtek közötti kapcsolatok kialakulását, illetve megalapozza a mozgással kapcsolatos készségek fejlődését: a mozgáskoordinációt, a finommotorikus képességeket, a térben való tájékozódást, és az izmok fejlődését is.

A mozgás és a szabad játék a legfontosabb terepei az egészséges fejlődésnek. Az életmód megváltozása szükségessé teszi, hogy a korábban természetesen adott változatos mozgásformákban, tapasztalati ingerekben gazdag környezet helyett megfelelő alternatívát tudjunk biztosítani a gyerekek számára. Ezért fontosak a játszóterek, melyek változatos mozgásra biztosítanak lehetőséget a gyerekeknek.

A ballagás pillanatai

Májusban valami véget ér. Elballagnak a végzős középiskolás gyerekek. Nem is annyira gyerekek már talán. A padokat csend öleli körbe, és a falak között még visszhangzik a múlt. Ballagunk. Bár több, mint húsz éve tanárként tekintek rá, mint a ballagási műsor megszervezője és lebonyolítója, ám idén a végzősök búcsúja után a saját nagyfiam is elballag az általános iskolából. A ballagás több mint egy iskolai szertartás,1870 óta tartjuk számon a magyar diákélet egyik legfontosabb rítusaként.

Az örökké negatív testkép kamaszkorban

A serdülőkor egyik legfontosabb feladata az identitás alakítása, amelynek része nemcsak a jövőképpel való foglalkozás, de az önmagáról kialakított kép változása is. Intenzíven foglalkoztatja a kamaszokat, hogy kik ők, merre tartanak, milyen személyiségük van, és hogy, hogy néznek ki, azaz elég szépek-e, elég hasonlóak vagy éppen különbözőek a kortársaikhoz képest.

Tavaszi szünet gyerekekkel

Mindig kihívást jelent a szülőknek a szünidőben lekötni a gyermekeket, tartalmas programmal kitölteni a szünetet. Ha egy gyerek unatkozik, rosszalkodni kezd, „nyűglődni”, testvéreivel veszekedni vagy a szüleit nyúzni, ezt elkerülendő a következő tippekkel készültem!

Milyen veszélyekkel jár a digitális tér a gyerekekre nézve?

A digitális tér veszélyeiről beszélgettünk a helyi rádiónk egyik adásában, ez pedig különösen aktuális és fontos téma, hiszen a gyerekek számára számos különböző aspektust érintenek.

Digitális autizmus avagy amikor az okostelefon ott van a babakocsiban

Autizmushoz hasonló viselkedést okozhat a gyerekeknél a túl sok képernyőidő – hívták fel a figyelmet szakértők a problémára! Ha belegondolunk, hogy egy-két évtizeddel ezelőtt még a képernyők előtt töltött idő hossza mennyi volt és mennyi ma, sajnos könnyen beláthatjuk, hogy a digitális világnak negatív hatásai is vannak, különösen a gyerekekre nézve.